Olen mies ja miksi en halua lapsia
Lapset on parasta maailmassa ehdottomasti. Lapset on lojaaleja, iloisia, energisiä, älykkäitä, hyvä sydämisiä jne. kunhan heidän kasvuympäristönsä on turvallinen ja hyvä. Syy miksi en halua lapsia ei ole siis lapsissa vaan tässä aikaudessa mitä elämme, tämän aikakauden ympäristössä ja näiden muokkaamissa aikuisissa ihmisissä. Älypuhelin ja sen mukana tuoma sisältö on muokannut ympäristöstä todella negatiivisen, hyökkäävän ja vihamielisen.
Kun katsotaan viime päivien ja vuosien ajankohtaisohjelmia, uutisia, mitä tahansa niin maailma ja ihmiset on täynnä vääryyttä, vihaa, tyytymättömyyttä jonkunasteista hulluutta. Positiivisuus, rentous, helppous, tyytyväisyys ei paista läpi juuri mistään. Kun ympäristö on näin negatiivinen somessa ja mediassa, se tarttuu ihmisiin. Yhtäkkiä se ennen huippu ystävällinen ja maailman rennoin ystävä on muuttunut kännykän myötä vihaiseksi, kapinoivaksi ja negatiivisiin asioihin tarttuvaksi kusipääksi joka ei osaa olla 5 minuuttia kahvipöydässä ilman kännykkää.
Mielenterveysongelmat räjähtävät käsiin enkä ihmettele yhtään. Hulluksi tässä tulee tavallinenkin yksilö kun seuraa mitä ympärillä tapahtuu. Olisin elänyt millä tahansa aikakaudelle mieluummin ja tällaiselle aikakaudelle en halua tehdä lapsia. Miksi haluaisin? Maailma on ihan sekaisin ja ihmiset ei sitä tajua.
Kommentit (3)
Fiksu mies ja olen samaa mieltä. Maailma muuttuu nopemmin kuin koskaan ja yksilöt ei pysy perässä ei millään. Tässä hetkessä ei ole sitä joka löisi jarrua, on vaan niitä jotka käyttää tilaisuuden hyväkseen ja painaa kaasua. Syrjäytyneiden määrä tulee lisääntymään maailmassa vauhdilla. Oman edun tavoittelu kaikessa on nykyään tärkeintä. Status ja asema elämässä tärkeintä. Sitä hankitaan polkemalla muita maanrakoon kuten päivän politiikassa. Usko pois, 10 vuoden päästä kaikki on vielä hullummin.
50v kolmen lapsen äiti ja toimisin samoin jos olisin tänä päivänä nuori joka miettii lasten tekoa.
Ymmärrän näkökulmasi, AP. Olen itse 90-luvulla syntyneenä naisena ollut koko elämäni samalla linjalla. Uutisista kuulunut kohta 30v pelkkää lamaa, ilmastonmuutosta, nälänhätäa, valtionvelkaa, sotaa, ongelmia. Nykypäivänä vielä some, jota monet aiemmin fiksuna pitämäni ihmisetkin päivittävät koko ajan, ihan vakavissaan.