Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työkkäristä tuli kutsu tapahtumaan, jossa on työmarkkinatuella töihin ottavia yhdistyksiä. Onko pakko mennä?

Vierailija
22.11.2021 |

Onko tuo velvoittava kutsu vai ei?

Olen kaupungin työllistämispalveluiden asiakas.

(olen yliopistokoulutettu, mutta vaikeasti työllistyvä, kun on ms-tauti ja epilepsia. Ikää 62 vuotta. En haluaisi mennä, koska tuollaisissa tilaisuuksissa on paljon väkeä ja välttelen koronaa.)

Mutta asia on, että onko tuo velvoittava. Siinä luki kutsu.

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole.

Vierailija
2/53 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakollinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmarkkinatuella töihin ottava?

Onko joku vitsi?

Vierailija
4/53 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän noista ota pirukaan selvää. Kysy asiasta sähköpostitse. Jos saat vastauksen, ettei tartte mennä, jätät väliin. Sähköpostilla sen takia, että kun työkkäreissä on ihan armottomia sähläreitä, sulla on sitten todiste että ei tartte mennä, jos joku alkaa myöhemmin nillittää. 

Mutta jos on pakko mennä, mene 5 minuutiksi, ota ittestäs todisteeksi selfie josta näkee että olit paikalla, ja sitten lähet meneen. 

Näin mä tekisin.

Vierailija
5/53 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niissä pitäisi olla mainittu jos on velvoittava, ja silloin on oltava ajoissa myös

Vierailija
6/53 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin itse jouduin esittämään hyvän syyn sille, että en mene paikalle, eli oli pakollinen. 

Vierailija
7/53 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän noista ota pirukaan selvää. Kysy asiasta sähköpostitse. Jos saat vastauksen, ettei tartte mennä, jätät väliin. Sähköpostilla sen takia, että kun työkkäreissä on ihan armottomia sähläreitä, sulla on sitten todiste että ei tartte mennä, jos joku alkaa myöhemmin nillittää. 

Mutta jos on pakko mennä, mene 5 minuutiksi, ota ittestäs todisteeksi selfie josta näkee että olit paikalla, ja sitten lähet meneen. 

Näin mä tekisin.

Ei riitä selfiet vaan allekirjoituksella vahvistetaan läsnäolo. 

8/53 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko joku vitsi?

Ei. Esim  omakotiyhdistykset palkkaavat talkkareiksi

Vierailija
9/53 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota sairaslomaa muutama päivä sille ajalle.

Vierailija
10/53 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitäs olla eläkkeellä  trolli.

Vierailija
11/53 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä kutsussa pitäisi lukea, onko se velvoittava vai ei. Ainakin minulle tulleissa kutsuissa (esim. juuri rekrytointimessuille) on lukenut.

Vierailija
12/53 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin itse jouduin esittämään hyvän syyn sille, että en mene paikalle, eli oli pakollinen. 

Turha alapeukuttaa tätä. TYPin asiakkaille mikään ei ole vapaaehtoista. Kokemusta on.

Vierailija
13/53 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoin. Niihin muihin, joissa luki ei velvoittava, en mennyt.

Vierailija
14/53 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko mennä. Tuollaisia kutsuja tulee rekrytointitilaisuuksiin ym., eivät ole pakollisia. Oma sivuilla ”sopivia työpaikkoja” ilmoituksiinkaan ei ole,pakko hakea. TE-tstolta tai kunnalta tulee kyllä.ihan kirje kotiin vielä vahvistukseksi, jos jollekin pilipalikurssille tai johonkin työpaikkaan olisi pakko hakea ja se muuten pitää viranomaisen kirjeessä selkokielellä lukea ukaasin kera ; ) Kokemuksesta puhun. Turhaa nöyristelet tätä naurettavaa systeemiä, joka ei sinänsä tuota mitään, kunhan virkailijat saavat kuluttaa päivänsä tstossaan rattoisasti rupatellen ja kokea ylemmyyttä.

Vierailija
15/53 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko joku vitsi?

Ei. Esim. seniorilehti tms. myös otti.

Vierailija
16/53 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä lukee, että haluamme kutsua sinut kuulemaan yhdistysten työllistymismahdollisuuksista.

Kutsu on painettu siten, että se lähtee monelle, mutta vielä on toine paperi, jossa on vain minun "työkkärihenkilöni" nimi.

Missään ei mainita, että on velvoittava tms.

Minulle tulee siis mieleen ensisijaisesti, että on vapaaehtoinen tilaisuus, mutta sitten tulee mieleen toinen sanamuoto toisissa yhteyksssä eli työtarjous, joka sekin kuulosta vapaaehtoiselta, muttei ole.

Ap

Vierailija
17/53 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teistä kukaan ollut vastaavassa kaupungin järjestämässä tilaisuudessa?

Tsekattiinko mitenkään, keitä oli paikalla?

Vierailija
18/53 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtarjouksessa lukee, että se on velvoittava! Kutsussa ei lue velvoittavaa, joten se on tiedottava.

Onhan se harmi, että ei saa olla rauhassa työtön!

Vierailija
19/53 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teistä kukaan ollut vastaavassa kaupungin järjestämässä tilaisuudessa?

Tsekattiinko mitenkään, keitä oli paikalla?

Paikalla olleiden nimet kuitataan.

Vierailija
20/53 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikalla olijoiden nimet otettiin ylös ja piti kerätä x-määrä tarroja  eli käydä kuuntelemassa paria esittelyä