Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi ei. Jouluvalosarjan johto poikki

Vierailija
22.11.2021 |

En tajua. Ihan irtipoikki käheltä sitä töpseliä. Vuosi sitten ostettu ja varmasti oli ehjä kun pois on kerätty. Voiko tuollaista korjata? Sellainen yli kymmenmetrinen ledvalosarja. Harmittaa heittää roskiin.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko joulu pilalla

Vierailija
2/30 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä yritin teippaamalla korjata mutta valot vain vilkkuivat epämääräisesti. Ei kannata itse korjata, uusi sarja maksaa kympin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos katkennut muuntajan ja valojen välistä, apicoliitin katkenneeseen kohtaan ja toimii.

Vierailija
4/30 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä korjasin joskus jesarilla ja sain discovalot 😅

Vierailija
5/30 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos katkennut muuntajan ja valojen välistä, apicoliitin katkenneeseen kohtaan ja toimii.

Jatkan...

Tosin jos ei ole liittimiä ja pihtejä niin varmaan halvempaa ostaa uusi valosarja.

Vierailija
6/30 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysäseppäs joltain sähkäriltä, naapuri ainakin sai jotenkin liitettyä katkenneen johdon ja valot kuntoon.

Vierailija
7/30 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie SER-kierrätykseen, älä heitä roskikseen.

8/30 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa vahvistaa heti ostamisen jälkeen tuo kohta, siitä  se murtuu helposti muuten. Voi teipata, tai ostaa sellaista massaa jonka muotoilee siihen .Kovettuu  muutamassa tunnissa. Samoin laitoin massaa puhelimen laturijohdon puhelimeen laitettavan pään  juureen

Vierailija
9/30 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä yritin teippaamalla korjata mutta valot vain vilkkuivat epämääräisesti. Ei kannata itse korjata, uusi sarja maksaa kympin. 

Samanlainen maksaa n. 50€. Ei kait se auta, uutta sitten. Ap

Vierailija
10/30 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysäseppäs joltain sähkäriltä, naapuri ainakin sai jotenkin liitettyä katkenneen johdon ja valot kuntoon.

Sähkäreitä ei tuollaisten korjaus kiinnosta, ellei sitten ole ihan joku muu mielessä.

Vierailija
11/30 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se niin paljon maksa että kannattaa alkaa leikkiä viallisella sähkölaitteella.

Vierailija
12/30 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ihmettelen. Eikö kenelläkään ikinä ole vaihdettu sitä töpseliä missän esim. vaikka pöytälampussa?

Itsellä oli parissa pöytälampussa aivan liian pitkä johto ja sähkömies nappasi johdosta pätkän pois ja laittoi uuden töpselin. Maksoi 5 euroa. 

Vierailija
13/30 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pitää kysellä ei kannata yrittää korjata itse. 

Vierailija
14/30 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sähkäreitä ei tuollaisten korjaus kiinnosta, ellei sitten ole ihan joku muu mielessä.

Suomessa on siis sähkömiehiä joita ei alansa työ kiinnosta? Omituinen maa.

Vierailija
15/30 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt ihmettelen. Eikö kenelläkään ikinä ole vaihdettu sitä töpseliä missän esim. vaikka pöytälampussa?

Itsellä oli parissa pöytälampussa aivan liian pitkä johto ja sähkömies nappasi johdosta pätkän pois ja laittoi uuden töpselin. Maksoi 5 euroa. 

Ei toi johto muistuta ollenkaan jonkun valaisimen johtoa. Ihan sellainen ohut on tuo. Kai joku sähkäri sen osaisi korjata mutta ei sekään ilmaista ole.

Voi perkele. Saa nyt nähdä raaskinko samanlaista ostaa. Nätti se oli kyllä sen yhden talven mitä kerkesi olla.

Ap

Vierailija
16/30 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos pitää kysellä ei kannata yrittää korjata itse. 

No enhän mä sitä itse olekaan korjaamassa, tietenkään. Ap

Vierailija
17/30 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on siis sähkömiehiä joita ei alansa työ kiinnosta? Omituinen maa.

Ei kyse ole kiinnostuksesta, vaan siitä että lähdet ajamaan asiakkaan luo, käytät matkoihin työaikaa ja teet 3 minuutin korjauksen josta joudut laskuttamaan 120€ koska käytit tunnin työaikaa matkoihin ja 1,60€ osan. Pääsee helpommalla kun ei edes ota tuollaisia keikkoja vaan pysyy nykyisellä työmaalla täydet tunnit.

Vierailija
18/30 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"sitä töpseliä" onko nyt 240v töpseli vai muuntajalta lähtevä "töpseli". 12 tai 24v vaikka pyöräyttämällä piuhat ja teipinpala väliin. 240v uusi töpseli kun yleensä eivät purkaudu

Vierailija
19/30 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei toi johto muistuta ollenkaan jonkun valaisimen johtoa. Ihan sellainen ohut on tuo. Kai joku sähkäri sen osaisi korjata mutta ei sekään ilmaista ole.

Voi perkele. Saa nyt nähdä raaskinko samanlaista ostaa. Nätti se oli kyllä sen yhden talven mitä kerkesi olla.

Ap

Se ei ole kovin kummoinen homma liittää ne metallilangat yhteen kussakin johdossa, muovipäällysteistä teippiä päälle, mutta onnistuuko sittenkään. 

Vierailija
20/30 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samanlainen maksaa n. 50€. Ei kait se auta, uutta sitten. Ap

Etkö ole säilyttänyt kuittia? Kuitin kanssa saisit vaihtaa.

Minulla on sen verran kalliita valosarjoja, että kaikkien kuitit ovat tallessa ja takuu on 2 vuotta. Osan olen joutunut vaihtamaan, kai niissäkin valmistusvikoja yms. on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän