Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka paljon rahaa laivalle?

Vierailija
22.11.2021 |

Olen lähdössä perjantaina perus 22h risteilylle. Paljonko olisi hyvä varata mukaan? Kuinka paljon teillä yleensä menee rahaa laivalla?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti riittää 20e.

Vierailija
2/26 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippumihan, että mitä aiot tehdä siellä. Onko ruuat maksettu jo etukäteen? Aiotko ryypätä? Shoppailla? Saunoa?

Ei siellä välttämättä mene latiakaan, jos et osta mitään. Meidän perheellä menee useita satasia, eniten syömiseen, toiseksi ostoksiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mieti tuollaista, otan pankkikortin mukaan.

Vierailija
4/26 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä otetaan n. 1000e, mutta me ostamme aina autolastillisen juomia kun käymme laivalla.

Mitä aiot laivalla tehdä, riippuu ihan siitä paljonko rahaa kannattaa varata mukaan.

Vierailija
5/26 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän riippuu aiotko shoppailla tax freessä, dokaatko, mitä syöt...yms.

Vierailija
6/26 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota, jos tätä tarvitsee miettiä kannattaako lähteä? Vai käteistäkö mietit? Kortilla pärjää. Meillä (aikuinen pariskunta) menee n 500€. Syömiset 200, ostokset 200, iltamenot 100.

Vierailija
7/26 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota koko omaisuus mukaan perstaskuun sullottuina seteleinä, juo rankasti viinaa ja lähde ehdottomasti hyttiin jatkoille jos joku ulkomaalainen mukava porukka esittää kutsun

Vierailija
8/26 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haarukassa 80-160e tavalisissa puitteissa ja panostaen reissuun n.300-500e

Lounas ja illallinen n.15-20e ilman alkoa ja aamiainen 10e eli yht. n 40-50e. Jos käyt buffetissa hinta on korkeampi.

Kauppaan menee muutama kymppi vaikkei juuri mitään ostaisi.

Ilman alkoholia laivalla menee n. 80e. Itse juon myös drinkkejä, jos ollaan porukalla laivalla ja varaan tuplat eli 160e. Drinkit maksavat n. 10e per juoma.

Jos haluat panostaa reissuun niin laivalle saa menemään vielä enemmänkin. Parempi buffee, esim. aamiainen sisältää kuoharin, parempi illasbuffee, saunatilojen käyttö, jokin hoito, tax free ostoksia.

Vierailija
9/26 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni laivalla 25e. Hyvin riitti jopa juomiin!

Vierailija
10/26 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisia kun lukee niin ei ole ihme että porukka velkaantuu ja alkoholisoituu. Jos aloittaja on nuori aikuinen, niin kivaa risteilyä sinulle, silloin saakin pitää hauskaa! Toki vanhempanakin, mutta kuka perheellinen oikeasti käyttää satasia syömiseen ja toisen mokoman ostoksiin laivalla? Ollaan varmaan tylsä perhe, mutta me herkutellaan kerran buffetissa ja otetaan myös omia eväitä mukaan. Tullaan kyllä omalla autolla satamaan joten tavarat helppo ottaa mukaan. Hups, me ollaankin menty Turusta, Tallinnaan vaan kerran risteilijällä juuri joulun alla. Matkustajia vähän ja kiva trubaduuri pubissa, pari olutta ja aamiainen kolmelle ostettiin laivalta kun jäätiin Tallinnassa aamulla pois. Muksulla oli omat eväät :)

Vierailija
11/26 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinnat löytyy laivan nettisivuilta laske siitä mitä menee.  Jos menet pelaamaan niin menee enemmän.

Vierailija
12/26 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinustahan se on kiinni. Itse halusin viimeksi vain päästä lahden yli Tukholmaan ja tein kaupassa noin 20€ ostokset.

Helposti voisi kuluttaa parisataa, jos ostaisi esim. kosmetiikkaa.

Vierailija
13/26 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalit ihmiset pärjää 100.

Vierailija
14/26 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omituinen kysymys. Kai sinulla on pankki-/luottokortti ja tiedät, kuinka paljon voit sitä käyttää. Kuinka se täällä palstalla voitaisiin tietää?

Aloittaja taitaa olla teini.

Vierailija
15/26 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen käyttänyt (lipun lisäksi) varmaankin 300-1000 euroa, ja nämä Turku-Tukholma-risteilyllä.

Vierailija
16/26 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on mennyt joku 80 yksin kun olen yrittänyt olla aika säästeliäs.

Jos ei yhtään rahaa, mielestäni ei oikein kannata lähteä.

Vierailija
17/26 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällaisia kun lukee niin ei ole ihme että porukka velkaantuu ja alkoholisoituu. Jos aloittaja on nuori aikuinen, niin kivaa risteilyä sinulle, silloin saakin pitää hauskaa! Toki vanhempanakin, mutta kuka perheellinen oikeasti käyttää satasia syömiseen ja toisen mokoman ostoksiin laivalla? Ollaan varmaan tylsä perhe, mutta me herkutellaan kerran buffetissa ja otetaan myös omia eväitä mukaan. Tullaan kyllä omalla autolla satamaan joten tavarat helppo ottaa mukaan. Hups, me ollaankin menty Turusta, Tallinnaan vaan kerran risteilijällä juuri joulun alla. Matkustajia vähän ja kiva trubaduuri pubissa, pari olutta ja aamiainen kolmelle ostettiin laivalta kun jäätiin Tallinnassa aamulla pois. Muksulla oli omat eväät :)

Ehkä sellainen perheellinen, joka haluaa ja voi käyttää satasia? Kaikki eivät ole persaukisia tai nuukia.

Vierailija
18/26 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 200 e minulla yksin, sis. iltapala, aamupala, seuraavan päivän buffet ja vielä jotain pientä ennen kuin laiva on takaisin satamassa. Ja jotain pientä ostosta lopuilla. Minimi millä lähtisin olisi 150 e kun syömiseen jo menee rahaa.

Vierailija
19/26 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eväät voi ottaa mukaan niin ei mene niin paljon rahaa, pari banaania ja lihistä tai leipiä perunalastuja suklaata on mulle aina riittänyt.

Vierailija
20/26 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omat eväät laivalle :D Ei ikinä. Jos laivalle menee, niin ei siellä aleta säästää ja ankeilla. Jos ei ole varaa ostaa välipalaa laivan kaupasta tai kahvilasta, niin ei kannata mennä ollenkaan.