parisuhde enää vain kaveruutta..
Onko kenelläkään kokemusta, miten tästä selviydytään. Olemme olleet miehen kanssa yhdessä 10 vuotta, johon on mahtunut paljon hyvää, mutta myös paljon riitoja. Minä rakastan miestä kovasti, mutta mies on alkanut tuntea vapaudenkaipuuta ja pitkästymistä ja pakkasikin tavaransa ja muutti pois yhteisestä asunnosta. Sanoi, että suhteemme on tuntunut pelkältä kaveruudelta. Minä en olisi halunnut erota, mutta näin nyt kuitenkin kävi. Onko keneelläkään kokemuksia, voisiko tämä muuttua vielä hyväksi? Onko mahdollista, että voisimme vielä palata yhteen, kun mies on saanut hetken vapautta? Minä elättelen tuota toivetta, sillä minulle nämä 10 vuotta ovat olleet ne tärkeimmät vuodet. Elättelenkö turhia toiveita? Voiko kaveritunteista vielä palata rakkauteen, jos sitä joskus on ollut?
Kommentit (12)
Ala rakentaa uutta elämää. Mies on ratkaisunsa tehnyt, ei kannata ottaa takaisin, vaikka tulisi. Meillä tuo sama edessä. Ei se siitä enää parane, kerran yritetty uudelleen, mutta mikä on väljähtynyt on väljähtynyt. Valitettavasti. Älä jää lumeen makaamaan. Etsi uusia asioita ja ihmisiä elämääsi.
En usko että vanhaan on paluuta. Miehellä varmaankin uusi nainen tai ainakin ihastus.
vaikka vanhaan ei olisi paluuta? voisiko suhteen ja tunteet luoda uusiksi? en usko että on kyse uudesta naisesta. luulen vaan että tunteet hiipuneet tylsän arjen keskellä
Mitä pahaa on kaveruudessa..eikö ole hyvä asia että ainakin yhden ihmisen kanssa tulee niin hyvin toimeen vuodesta toiseen että se on edelleen sun kaveri. Parisuhteeseen toki kuuluu romanttiset tunteet ja seksi jos niin halutaan. Jos niin halutaan. Eli pitkän ajan jälkeen voi olla että pitää löytää uusia juttuja näyttämään ja kertomaan että toinen kiinnostaa edelleen myös romanttisesti vaikkei se arjessa joka päivä ehkä näy. Kaveruus on kaiken pohja.
Minulla niitä romanttisia tunteita on edelleen mutta miehellä ei. kaveruus ei ole paha asia, olihan mies minulle myös paras ystävä.
Asiat saa korjattua ja tunteet syttymään uudelleen. Sama se on edessä jokaisessa suhteessa, kipinän jälkeen väljähtää jossain vaiheessa. Parempi opetella korjaamaan tilanne kuin aina vaihtaa uuteen.
onko keinoja mielessä miten korjata tilanne? kun mies siis muutti pois.
Ystävyys on pitkän parisuhteen yhdessä kiinni pitävä liima. Ihan ihme asenteita nykyään,k un erotaan hetik un otinen lakaa tuntua kaverilta. Vastan ap:lle: Tottakai voi rakkauden saada takaisin! Lisää seksiä ja vaihteleevuutta siihen vaan. Ja myös toisaalta laadukkaampaa yhdessäoloa arjen rinnalle sekä toisaalta omai harrastuksia. Ei ole oikeasti edes vaikeaa, jos edes jompaa kumpaa kiinnostaa parisuhteen korjaaminen.
hyvin mahdollista, että mies jonkin aikaa vapaana oltuaan tahtoo palata, niin käy aika useinkin, kokemusta paitsi omalta kohdalta myös kaverin parisuhteesta + olen lukentu asiasta paljon. Mutta se ei pitkäksi aikaa auta, ellei sitten oikeasti tehdä jotain sen eteen, että parisuhde ei ajaudu samaan tilaan kuin missä se oli aikaisemmin. Ja se on aika vaikeaa, ellei kumpikin käy läpi syitä, miksi kävi kuten kävi, ja omalta osaltaan yritä korjata asioita.
kiitos ihanista lohduttavista vastauksista. toivoa siis vielä voisi olla. tuo seksin lisääminen tosin on haasteellista kun mies asuu muualla. ensin siis täytyisi löytää keino siihen, kuinka saada mies jälleen yhteisiin tekemisiin.
Älä odota ja toivo sitä miestä takaisin, vaan ala ihan oikeasti rakentaa omaa, mahdollisimman ihanaa elämää itsellesi. Harrasta liikuntaa, pidä itsestäsi hyvää huolta, tapaa ystäviä, matkusta jos se vain on mahdollista. Älä anna miehen pitää sua narun päässä. Mies tulee takaisin jos on tullakseen. Löydät todennäköisesti uuden suhteen jossa sinua rakastetaan naisena, älä tyydy mihinkään kaverisuhteeseen.
Varmasti tuntuu kauhealta, tuo on just se mitä pelkään meilläkin tapahtuvann vaikka nyt menee hyvin. En osaa sanoa tuohon oikein mitään. Koita jaksaa, kyllä se aurinko paistaa vielä.