Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitipuoli tukisti tyttöäni, tukistin takaisin, teki minusta rikosilmoituksen

Vierailija
13.02.2015 |

Olen ollut kiltti ja mukava ex-miehen uutta naisystävää kohtaan. Hän on hyvin tympeä ihminen ja tiuskii minulle kaikesta. Olen jättänyt sen omaan arvoonsa. 

Tässä taannoin tyttäreni valitti niskakipua, hän on 5v. Hän kutitteli niskaansa katsoessaan piirrettyjä ja sanoi, että sattuu niskaan. Hän tuli samana päivänä isänsä luota kotiin, näkee isäänsä kahdesti viikossa. Kyselin tytöltä onko hän nukkunut huonossa asennossa, ei ollut. Meni vähän vaikeaksi ja hiljaiseksi, kun katsoin niskaa. Tytöllä on pitkät hiukset ja ne olivat auki. Niskasta puuttui jumalaton kasa hiuksia, sanoisin että kananmunan kokoinen alue oli kynitty. Tyttö sanoi, että vahingossa kaatoi maitoa pöydälle ja "Anne" otti kiinni hiuksista. Oli tapahtunut aamulla. Isänsä oli lohduttanut ja pitänyt tyttöä sylissä, muttei kuulemma sanonut "Annelle" mitään. Ainakin tytöllä on ollut joku turvanaan..

Asiaan. Pillastuin asiasta niin paljon, etten eläessäni ole tuntenut niin suurta vihaa ketään kohtaan. Me emme exän kanssa IKINÄ ole kurittaneet tyttöä fyysisesti; hänelle riittää pelkkä äänenkorotus. 

Tyttö oli seuraavalla viikolla menossa isälleen, tämä tukistaminen tapahtui kun oli isällään viikonlopun. Vein tapani mukaan tyttöä isälleen, "Anne" avasi oven taas tympiintyneenä. Käskin tyttöä juosta halaamaan isäänsä ja viemään isälleen askartelemansa nimipäiväkortin. Jäin ovensuuhun "Annen" kanssa ja tartuin häntä niskavilloista kiinni oikein kunnolla. Sanoin, että jos vielä toistamiseen koskee tyttäreeni sormenpäälläkään, revin häneltä koko päänahan irti.

Poliisi soitti äsken. Ei muuta kuin kuulusteluihin pahoinpitelystä. Minulla on kuvamateriaalia tytön niskasta ja niskassa on edelleen tämä kynitty alue, eihän siihen hiukset kahdessa viikossa takaisin kasva.

Tiedän, että ylireagoin. En vaan kestänyt tilannetta. Olenko minä tässä nyt se hirviö?

Kommentit (74)

Vierailija
61/74 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on sinun kannalta se hyvä puoli, että lapseen kohdistuva pahoinpitely katsotaan aina vakavammaksi kuin samanlainen aikuiseen kohdistuva. Eli voitat siinä suhteessa. Ja vakavasti, niin todella hyvä että tuo asia käsitellään perinpohjin vaikkakin vähän erikoisella tavalla.

Oikeastiko ihmiset tukistaa, niin että hiukset lähtee? Silloin kun tukkapölly ei ollut laitonta ja itse sain sitä joskus, eii siinä hiukset mihinkään lähtenyt. 

Vierailija
62/74 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 14:18"]

Tee rikosilmoitus äitipuolesta. Itseäni on tukistettu vähintään joka viikko lapsuudessa, mutta muistan varmaan vain yhden kerran että olisi lähtenyt enemmän kuin pari hiusta. Koskaan ei myöskään päätä tai niskaa koskenut kuin hetken sen jälkeen, joten tuo äitipuoli on käyttänyt tosiaan kovaa väkivaltaa lapseesi.

[/quote]

Juuri näin. Minuakin tukistettiin lapsena, eikä yhtään hiusta siinä lähtenyt, samoin olen aikanaan huonona hetkenä tarttunut lasta tukasta, vaikka pidinkin sitä vääränä, eikä ote ole ollut sellainen, että hiuksia olisi tai olisi voinut irrota. Jos hiuksia on selvästi lähtenyt, kyse ei ole ollut tukistamisesta, vaan hiuksista repimisestä ja tosiaan vakavasta pahoinpitelystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/74 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen lapsena tavanomaista tukistelua kokenut tietää, että ei napakastakaan tukistamisesta hiukset päästä lähde, ellei ihminen kisko ja riepota voimiensa takaa tai tukistelua ole jatkuvasti.

Kun ihminen jolla ei ole mitään kokemusta tukistamisesta lukee listan pikku-Eerikalle tapahtuneista asioista ja aloittaa tällaisen ketjun, totta kai aloituksen lapselle on tullut kalju läikkä, vieläpä niskaan kaikista pään kohdista, jossa hiukset ovat kaikkein vahvimpia.

Vierailija
64/74 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap: kukaan ei ole velvollinen ilmiantamaan itseään. Sinun ei tarvitse tunnustaa mitään. Äitipuolen pitää näyttää toteen mitä tapahtui. Oliko todistajia? Tee itse rikosilmoitus siitä, mitä äitipuoli teki lapsellesi. Ei ole vielä myöhäistä, rikosilmoituksen voi tehdä viikkojenkin kuluttua. Lapsen tukistaminen on vakavampi asia kuin aikuisen tukistaminen. Lapsen tukistaminen on pahoinpitely, aikuisen tukistaminen on lievä pahoinpitely.

Vierailija
65/74 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samassa tilanteessa minä olisin ehdottomasti halunnut tehdä noin, mutta ammatin puolesta parempi vain tehdä rikosilmoitus. Kipinkapin rikosilmoituksen tekoon, heti!

T. juristi

Vierailija
66/74 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo pakoo sanoa että vihaan väkivaltaa, mutta jos olisi minun lapseni olisin varmaan tehnyt saman tai vielä kamalampaa...huhuh.. Minulla nousi jo tästä niin suuri viha ja murhanhimo että toivon etten koskaan joudu samaan tilanteeseen.. Vihaan jokaisella solullani aikuisia jotka pahoinpitelevät lapsia.

Vierailija
67/74 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

MUISTA  itseä EI lain mukaan tarvitse kriminalisoida, eli todistusvastuu on vastapuolella, ei sinulla, eli en myönnä mitään. 

Sinusta on tehty rikosilmoitus puhtaasti ilkeydestä ja puhtaasti kostosta, eli samalla tavalla haet yksinhuoltajuutta + tapaamisoikeutta miehelle vain kaksistaan + lähestymiskieltoa jne.... pointti ei ole se meneekö ne läpi vai ei.

Mutta luulen että olet nähnyt vasta jäävuorenhuipun mitä kaikkea siellä on tapahtunut tota ennen, en päästäisi omaa lastani enää tuonne, ikinä

Vierailija
68/74 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useamman kerran hiuksista repineenä ja tukistaneena ei hiuksia saa oikein millään revittyä pois. Joitain lähtee mutta tuppoina ei. 

Vierailija
69/74 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 13:47"]Jos tilannetta ei nähnyt kukaan ulkopuolinen, kiistä kaikki.
[/quote] Kiistä, mutta myönnä uhkaileesi.

Vierailija
70/74 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 11:53"]

Olen ollut kiltti ja mukava ex-miehen uutta naisystävää kohtaan. Hän on hyvin tympeä ihminen ja tiuskii minulle kaikesta. Olen jättänyt sen omaan arvoonsa. 

Tässä taannoin tyttäreni valitti niskakipua, hän on 5v. Hän kutitteli niskaansa katsoessaan piirrettyjä ja sanoi, että sattuu niskaan. Hän tuli samana päivänä isänsä luota kotiin, näkee isäänsä kahdesti viikossa. Kyselin tytöltä onko hän nukkunut huonossa asennossa, ei ollut. Meni vähän vaikeaksi ja hiljaiseksi, kun katsoin niskaa. Tytöllä on pitkät hiukset ja ne olivat auki. Niskasta puuttui jumalaton kasa hiuksia, sanoisin että kananmunan kokoinen alue oli kynitty. Tyttö sanoi, että vahingossa kaatoi maitoa pöydälle ja "Anne" otti kiinni hiuksista. Oli tapahtunut aamulla. Isänsä oli lohduttanut ja pitänyt tyttöä sylissä, muttei kuulemma sanonut "Annelle" mitään. Ainakin tytöllä on ollut joku turvanaan..

Asiaan. Pillastuin asiasta niin paljon, etten eläessäni ole tuntenut niin suurta vihaa ketään kohtaan. Me emme exän kanssa IKINÄ ole kurittaneet tyttöä fyysisesti; hänelle riittää pelkkä äänenkorotus. 

Tyttö oli seuraavalla viikolla menossa isälleen, tämä tukistaminen tapahtui kun oli isällään viikonlopun. Vein tapani mukaan tyttöä isälleen, "Anne" avasi oven taas tympiintyneenä. Käskin tyttöä juosta halaamaan isäänsä ja viemään isälleen askartelemansa nimipäiväkortin. Jäin ovensuuhun "Annen" kanssa ja tartuin häntä niskavilloista kiinni oikein kunnolla. Sanoin, että jos vielä toistamiseen koskee tyttäreeni sormenpäälläkään, revin häneltä koko päänahan irti.

Poliisi soitti äsken. Ei muuta kuin kuulusteluihin pahoinpitelystä. Minulla on kuvamateriaalia tytön niskasta ja niskassa on edelleen tämä kynitty alue, eihän siihen hiukset kahdessa viikossa takaisin kasva.

Tiedän, että ylireagoin. En vaan kestänyt tilannetta. Olenko minä tässä nyt se hirviö?

[/quote]

Et ole hirviö. Sinulla oli hätä lapsestasi jota rakastat halusit varmistaa että tämä ei toistu.

Toimit ehkä vähän lapsellisesti etkä rationaalisesti koska olisit voinut aiheuttaa enemmän ongelmia tälle naiselle tekemällä hänestä rikosilmoituksen ;)

Vierailija
71/74 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 17:41"]Useamman kerran hiuksista repineenä ja tukistaneena ei hiuksia saa oikein millään revittyä pois. Joitain lähtee mutta tuppoina ei. 
[/quote] Ai, luin nyt uudestaan, käsitin, että oli kananmunan kokoinen takkuopallo, jossa osa hiuksista ironnut, mutta onkin muka kalju läiskä... EI TÄLLÄISILLÄ ASIOILLA SAA PROVOILLA!

Vierailija
72/74 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olisipa mulla ollut sun kaltainen äiti. En ole lukenut koko ketjua (sori, jos siis on paljastunut provoksi tai jotain), mutta mua itkettää aloituksesi sen takia, mitä tyttäresi on joutunut kokemaan, ja myös sen takia, että pidät tyttäresi puolia ja olen vaan onnellinen siitä, että tässä maailmassa joku toimii oikein. Lapsia ei aina kuunnella. Vaikka tuosta tulisi sulle jotain seurauksia, ole tyytyväinen, koska toimit oikein.

Jotenkin tuli kauhea olo, ja pelkään, että oma äitipuoleni olisi sama henkilö, mutta tuskinpa. Äitipuoleni on noin 50-vuotias. En tiedä hänen liikkeistään enää mitään. Tämä kosketti tosi henkilökohtaisella tavalla. Mun elämä olisi mennyt varmasti todella eri tavalla, jos joku olisi pitänyt mun puolia joskus. Nyt vajaa 30-vuotiaana olen toipumassa vakavista traumaperäisistä mielenterveyongelmista.

Vierailija
73/74 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 13:58"]Suomi on jännä maa. Itse elin muutaman vuoden väkivaltaisessa suhteessa ja kun olimme kuulustelussa hänen suorittamastaan pahoinpitelystä, sanoin että en muista kuinka pääsin hänen kuristusotteestaan irti ja juoksemaan ulos asunnosta. Saatoin ehkä huitaista tai saada potkaistua hänet kauemmas. Exältä oli kysytty omassa kuulustelussaan, onko hänellä minua kohtaan jotain vaatimuksia siitä että väkivalloin pääsin irti kun hän kuristi minua. :D
[/quote] Tunnen ihan vastaavan tapauksen, ellen sitten tunne sinua (E.V. ?) Nainen tuli kuristetuksi mustasukkaisen miehen toimesta ja pääsi irti vain potkaisee häntä jalkaan niin, että mies kaatui ja nyrjäytti nilkkansa, eli mitään ei edes murtunut, mutta naisen hapen saanti varmaan ihan rajoilla että jääkö mitään vammoja. Kuitenkin, mies saa syytteen vakavasta pahoinpitelystä ja nainen saa pelkästä pahoinpitelystä sekä lähestymiskiellon... Joo, onhan se nyt hirveää että väkivaltaisen miehen nilkka vähän nytkähti, piti varmaan pitää jäistä pussia siinä :(((( Varmaan naisella hirveät halut lähestyä tällaisen jälkeen...

Vierailija
74/74 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tässä ole päivän selvää, että et myönnä tehnees mitään. Kysyt Annelta, että oletko itse tukistanut lastani samalla tavalla kuin väität minun tukistaneen sinua. Jos myöntää, niin syyte lapsenpahoinpitelystä, jos ei myönnä, niin sittenhän ollaan tasatilanteessa. Kukaan ei myönnä mitään, mutta akka ei taatusti koske enää lapseesi. Jos (molemmissa tapauksissa) paikalla ollutta isää kuullaan, eikä muista mitään niin sama loppu tulos. Vässykkä ukko joka tapauksessa. Tarkkimainen laama.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yhdeksän