virtsan ja veren hcg-pitoisuudet ja testien herkkyys
Hei, voisikohan joku auttaa? Vauvaa toivottu kauan. Viisi viikkoa sitten todettiin rv7 kohdunulkoinen raskaus, joka itsestään vuoti pois. Hcg-hormonia veressä n.4vk sitten 30. Sen jälkeen mittauksen vuosinkin yhtäkkiä runsaasti ja tuli hyytymiä. Tämän jälkeen hormonia ei ole mitattu. Toissapäivänä tein pregcheck testin (herkkyys kai 20?) ja piirtyi todella, todella haalea viiva. Tein vielä erittäin herkän (päiväpissasta) predoctor early 12,5 herkän testin samana päivänä ja se oli selkeä nega. Eilen tein clearblue digitalisen, ja sain tuloksen "raskaana 1-2".. Ei kai enää voi olla tuosta kohdunulkoisesta johtuvaa hormonia minulla virtsassa niin, että testi siksi plussa? Kun silloin nelisen viikkoa sitten se oli 30 veressä? Ja miksi tuo herkkä testi näytti negaa? Vai teinkö liian lyhyellä pidätyksellä (3h)..
Kommentit (7)
Hormoonien määrän poistuminen kehosta kestää,jos luku laskee raskaana et ole jos nousee olet edelleen raskaana.
Mutta, entäs tuo, kun hcg oli nelisen viikkoa sitten 30 verestä. Viikkoa ennen sitä se oli 300. Ja tästä päivä jälkeen 150. Eli laskussa ollut. Voiko olla, että noinkin pieni veren pitoisuus antaisi vielä testiin plussan virtsatestissä? Siis meinaan tuota 30, jos vaikka lasku olisi yhtäkkiä pysähtynyt tuohon. Onko se edes mahdollista? Mahtaakohan kukaan edes tajuta mun pointtia mitä yritän höpöttää :) ap
En ihan varmaan kyllä tajua. Mielestäbi vaikuttaa silt, että oudon hitaasti laskisi. Onkohan kaikki tullut varmasti ulos tms.
(Mulla ei ole ollut ulkoista, mutta keskenmenoja. Olen mittauttanut verestä, että se menee sinne lähelle nollaa. Olikos se arvo, että alle 5. Siis jollainbkeskenmenokerralla sairaalassa otettiin tuo tarkistusarvo ja olen sen jälkeen itse pyytänyt. En muista, miten pian on menny tohon alle viisi, kun aikaa noista jo on. Mielestäni sulla on jotain kummallista kyllä. Olisko sinne jäänyt jotain? Ei kai vaan sulla ole rypäleraskaus. Ei kai sentään. En kyllä tiedä, mutta pitäiskö sun pyytää veritestiä vielä.)
Selvennän:
2.1 raskaustesti positiivinen
10.1 voimakkaat kivut, yö sairaalassa. Hcg 300, vuotoa munatorvessa
11.1 hcg 150, kotiin odottelemaan vuotoa
13.1 alkoi niukka vuoto
15.1 kontrollimittaus, hcg 30, siis laskenut hyvin
16.1 voimakas kömpikäs vuoto
30.1 selkeät ovulaatio-oireet
11.2 testi haalea positiivinen, eri testi, herkempi sellainen negatiivinen
12.2 digitaalinen raskaana 1-2
Selkenikö yhtään?
Ap
Mulla kesti ulkoisen jälkeen arvosta 700→0 puolitoista kuukautta. Kyllä se nega lopulta tuli ja kolmen kuukauden päästä uusi raskaus. Tsemppiä! On raskasta aikaa odotella sitä hormonin häviämistä. Sympatiat <3
Mulla on kuitenkin kuukaus sit jo ollut arvo 30, eli tuskinpa enää näkyis testissä? Että vois olla ennemmin uusi raskaus jo kyseessä? Ap