voiko jalkahoitoon mennä jos on jalka- tai kynsisieni?
Kommentit (18)
Oon kuullut huhuja kosmetologeista, jotka hoitaa vaan ns. terveitä jalkoja, mutta en oo vielä itse törmännyt sellaiseen. Tosin hyvin mahdollista että niitäkin on. Mun mielestä kaikenlaiset sienet on vaan ihanaa haastetta, mutta niitäkin löytyy jotka ei kunnolla tee vaikkapa sienikynsistä nätin näkösiä vaan tekee rutiinilla koko jalkahoidon paneutumatta asiakkaan ongelmiin oikeasti. Lopputulos ei sitten paljoa poikkea alkutilanteesta näissä tapauksissa.
jos siis oot kosmetologille menossa etkä jalkahoitajalle.
t. kosmari
Yksi jalkahoitaja saboi, että on inhottavaa hioa sienikynsiä, kun sieni vaan pöllyää ilmassa.
yöks! kuka edes kehtaa mennä jalat saastaisina
Miten te Yöks-huutelijat kuvittelette, että pyörätuoliin tai jopa sänkyyn "sidottu" vanhus hoitaa kyntensä ensin kuntoon ja menee sitten jalkahoitajalle?
Tämä on ammatinvalintakysymys, jos ei halua hoitaa jalkaongelmia, ei kannata kouluttautua jalkahoitajaksi.
Minulla on psoriasis myös jalkapohjissa, ja nyt kynsiin on iskenyt sieni. Olen tähän mennessä syönyt sienilääkettä jo 2 kk, ja ainakain yksi kuukausi edessä vielä. Välillä täytyy käydä maksakokeissa, sillä sienilääkitys voi olla vaarallista maksalle. Pahimmassa tapauksessa joudun syömään lääkettä 6 kk tai jopa kauemminkin. Ja maksakokeissa tulisi käydä 4-6 viikon välein.
Mulla on kynsi pilalla. Kehtaanko mennä?
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 10:01"]
Minulla on psoriasis myös jalkapohjissa, ja nyt kynsiin on iskenyt sieni. Olen tähän mennessä syönyt sienilääkettä jo 2 kk, ja ainakain yksi kuukausi edessä vielä. Välillä täytyy käydä maksakokeissa, sillä sienilääkitys voi olla vaarallista maksalle. Pahimmassa tapauksessa joudun syömään lääkettä 6 kk tai jopa kauemminkin. Ja maksakokeissa tulisi käydä 4-6 viikon välein.
[/quote]
Lisäisin että oikeasti kokeillaan, onki kyseessä sieni. Toinen vaihtoehto on, että kyseessä on vain psorin aiheuttamat muutokset, joille sit ei voi mitään. Psoriahan tuhoaa myös kynsiä.
Tyypilliset ilmentymät ovat tarkkarajaiset, erikokoiset hilseen peittämät läiskät. Psoriaasia esiintyy koko kehon iholla ja kynsissä, usein myös jalkaterien alueella eri muodoissaan.
vastuullinen jalkahoitaja on kuin vastuullinen sairaanhoitaja: hoitaa kaikkia riippumatta oireista, kiitokset että heitä on jotka eivät nyrpistä nenäänsä esim kynsisienelle
voi hyvät sylvit onhan kasvosuojukset keksitty ei tarvii pölyjä pelätä ja voihkia
Diabeetikoillehan jalkahoidot ovat tärkeitä, hoitamattomista jaloista voi tulla pahoja terveysongelmia.
kiitokset tästä desinfiointi tiedosta. nyt osaan suhtautua asiallisesti kynsisieneen, ei enää pelota eikä myöskään ole komplekseja kynsisieneen eli jalkojen ulkonäön suhteen. se jalkahoitaja ammatti olisi kai helppoa ja kevyttä pintoliitohommaa jos pelkästään ns terveitä jalkoja hoidettaisiin?
Minulla on jokaisessa kynnessä sieni. En kehtaa käydä jalkahoidoissa enkä hieronnoissa. :(
Tietysti. Ei kai hoitoon ilman syytä mennä?
Kait nyt hoitoon pitää mennä jos hoitoa tarvitsee, mitäs häpeämistä siinä on? Ei ainakaan hyvä jalkahoitaja asiakastaan häpeä- huonot onkin sitten asia erikseen 😊
olikohan kyseessä koulutettu jalkahoitaja vai esimerkiksi o.t.o. kosmetologi
olikohan kyseessä koulutettu jalkahoitaja vai esimerkiksi o.t.o. kosmetologi
Mennä voi, mutta aikaa tilatessa kannattaa kertoa, että sientä on, jolloin hoitaja tietää suojautua normaalia paremmin ja steriloida välineet perusteellisesti hoidon jälkeen.
Voi mennä. Kaikki hoitovälineet joko vaihdetaan joka käytön jälkeen tai ne desinfioidaan niin kuumassa että pöpöt kuolee. Usein kynnet menevät erilaisista sienistä huonoksi ja silloin niitä nimenomaan kannattaa viedä ammattilaisen hoidettavaksi. Samoin silsat yms. Tekevät usein hankaumia varvasväleihin ja ammattilainen hoitaa ne hyvin.
T. lh joka soittelee usein vanhuksille jalkojenhoitajaa kun joku sieni riehuu lääkityksestä huolimatta.