Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko joku käynyt Israelissa?

Vierailija
12.02.2015 |

Olen menossa sinne viikoksi. Huolestuttaa se kuulustelu mikä on rajalla edessä. Olen kuullut että se on siellä todella paha. Ainoa asia mikä minulla olisi salattavana on näpistys. Tein sen 18-vuotiaana ja siitä ei tullut rikosrekisteriä. Sain sakot. En halua sitä kuitenkaan mainostaa maahantullessa, pelkään vain että ne hiillostaa niin pahasti että se paljastuu.
Miten te olette suoriutuneet noista rajakuulusteluista? Vaikka ei olisikaan kyseessä Israel vaan joku muu maa.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaankaan kannata näyttää hermostusta.

Vierailija
2/11 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 22:03"]Olen menossa sinne viikoksi. Huolestuttaa se kuulustelu mikä on rajalla edessä. Olen kuullut että se on siellä todella paha. Ainoa asia mikä minulla olisi salattavana on näpistys. Tein sen 18-vuotiaana ja siitä ei tullut rikosrekisteriä. Sain sakot. En halua sitä kuitenkaan mainostaa maahantullessa, pelkään vain että ne hiillostaa niin pahasti että se paljastuu.
Miten te olette suoriutuneet noista rajakuulusteluista? Vaikka ei olisikaan kyseessä Israel vaan joku muu maa.
[/quote]
Jenkeissä jouduin kerran tovin selittämään miksi minulla oli vain käsimatkatavarat vaikka matkani kesti kolme viikkoa. Ei ollut paha hiillostus. Kesti ehkä 10 min.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kaikkea tuollaisessa tilanteessa kysellään? En ole koskaan käynyt ulkomailla.
Ap

Vierailija
4/11 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselevät matkan tarkoitusta, suunnitelmia matkan suhteen ym. Voivat myös toistaa samoja kysymyksiä useaan kertaan, joten ei edes kannata yrittää olla epärehellinen. Kannattaa ajatella niin, että kaikki ulkomaiset joutuvat käymään saman läpi ja että kaikki se tehdään myös sinun turvallisuutesi vuoksi.

Vierailija
5/11 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 22:20"]Kyselevät matkan tarkoitusta, suunnitelmia matkan suhteen ym. Voivat myös toistaa samoja kysymyksiä useaan kertaan, joten ei edes kannata yrittää olla epärehellinen. Kannattaa ajatella niin, että kaikki ulkomaiset joutuvat käymään saman läpi ja että kaikki se tehdään myös sinun turvallisuutesi vuoksi.
[/quote]

Okei. Hyvä tietää. Ap

Vierailija
6/11 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyvät ootko itse pakannut matkatavarasi, onko sinulle annettu pakettia vietäväksi Israeliin, onko joku voinut laittaa jotain laukuihin yms. Ja tietty mitä meinaat tehdä ja ketä tavata.. 5-10 min tota luokkaa..
Nauti matkasta..

Vierailija
7/11 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 22:33"]Kysyvät ootko itse pakannut matkatavarasi, onko sinulle annettu pakettia vietäväksi Israeliin, onko joku voinut laittaa jotain laukuihin yms. Ja tietty mitä meinaat tehdä ja ketä tavata.. 5-10 min tota luokkaa..
Nauti matkasta..
[/quote]

Kiitos, toivottavasti tulee hyvä reissu. Ap

Vierailija
8/11 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi Israel :(

Vierailija
9/11 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun kannattaa kyseenalaistaa muutamia juutalaisten juttuja vaikka sanomalla sille rajavartijalle ääneen, että 'Ha, merikö muka jakautuu yllättäen yliluonnollisesti, ei sellaista oikeasti tapahdu, että mitähän muuta tekaistuja historiankirjoituksia teillä juutalaisilla on?'

Vierailija
10/11 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 22:53"]

Sun kannattaa kyseenalaistaa muutamia juutalaisten juttuja vaikka sanomalla sille rajavartijalle ääneen, että 'Ha, merikö muka jakautuu yllättäen yliluonnollisesti, ei sellaista oikeasti tapahdu, että mitähän muuta tekaistuja historiankirjoituksia teillä juutalaisilla on?'

[/quote]

Ja sun kannattaa pysyä himassas syömässä puuroa ja pohtimassa omaa ylevyyttäsi.

Ei se rajakuulustelu oo paha, kysyvät vain nopeasti miksi olet maassa, missä asut siellä, matkan tarkoitus (tourism), pakkasitko itse laukkusi ja siinäpä se. Näpistyksestä tuskin tullaan kyselemään. Mulla on kysytty myös vanhempien nimet. (Olen puoliksi ulkomaalainen)
Hauskaa matkaa!

Vierailija
11/11 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja katso, että laukussa on oma nimesi eikä esim. Kaverilta lainattu laukku, johon unohtunut kaverin nimi.

kesti aika kauan kun asiaa selviteltiin. Muuten oli mukavaa.