Oletteko koskaan viettäneet päivää kaljabaarissa?
Kommentit (25)
En ole juopoksi vielä sortunut. Eihän noin kukaan muu tee.
En koko päivää. Mutta aamupäivän olen viettänyt aamuyhdeksästä jonnekin iltapäivään tasoittelemassa edellisiltaa.
Olut nousee mukavasti päähän ja maailma näyttää erilaiselta. Se on kuin pieni lomamatka.
Vierailija kirjoitti:
En ole juopoksi vielä sortunut. Eihän noin kukaan muu tee.
Sulleko ei ole muuta vaihtoehtoa kuin olla joka päivä kaljaa kittaava rapajuoppo tai täys absolutisti?
Meitä on kuules paljon, joille alko ei ole millään muotoa mikään ongelma, vaan voidaan silloin tällöin vetäistä päiväkaljat hyvässä seurassa vaikka peliä katsellen. Vai yrititkö sarkasmilla heittää?
Viimeksi varmaan joskus 90-luvulla. Kavereiden kanssa on tosin joskus sen jälkeenkin kierretty baareja jo puolesta päivästä lähtien. Olen tosin enemmän iltadokaaja kuin aamusta aloittaja.
Onko vielä pelkkiä kaljabaareja joissa ei myydä vahvoja ollenkaan? Kertokaa joku paikka? Itse en ole törmännyt, mutta en ole kyllä etsinytkään.
Baarit on nykyään niin kalliita, ettei niissä viitti kokopäivää notkua. Kahden tuopin hinnalla saa kaupasta 12 olutta. Joskus käyn silti parilla, mutta se on oikeasti se pari.
Useinkin isän kanssa lapsena, kun äiti oli töissä ja isä "hoiti" minua.
Kyllä, monet kerrat. Ympäri vuoden. Koska yksinäisyys.
Vierailija kirjoitti:
Olisit tyytyväinen. Oma isäni jätti oman onneni nojaan.
Ihan siis älyttömän monta päivää ja hauskaa on ollut ja opettavaista.
Vierailija kirjoitti:
Baarit on nykyään niin kalliita, ettei niissä viitti kokopäivää notkua. Kahden tuopin hinnalla saa kaupasta 12 olutta. Joskus käyn silti parilla, mutta se on oikeasti se pari.
Täällä maksaa tuoppi (0,5) noin 3 euroa ja rapiat. Halvemmallakin saa kuulemma Helsingissä. En sen perässä juoksentele, vaan kavereitteni perässä.
Vierailija kirjoitti:
Onko vielä pelkkiä kaljabaareja joissa ei myydä vahvoja ollenkaan? Kertokaa joku paikka? Itse en ole törmännyt, mutta en ole kyllä etsinytkään.
Tuskin, nykyään on vain yhdet anniskeluoikeudet jolla saa myydä kaikkia alkoholijuomia. Ennen oli C-oikeudet, jolla sai myydä pelkkää keskiolutta ja muita sen vahvuisia juomia.
Joskus opiskeluaikoina ysärillä - hilpeitä reissuja olivat! 👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin, nykyään on vain yhdet anniskeluoikeudet jolla saa myydä kaikkia alkoholijuomia. Ennen oli C-oikeudet, jolla sai myydä pelkkää keskiolutta ja muita sen vahvuisia juomia.
Aijaa, eikö oo enää a- ja b-oikeuksia?
Oli minulla vielä muutama vuosi sitten tapana mennä parin kuukauden välein yhdeksältä aamulla baariin muutamaksi tunniksi. Otin kahvia ja keralle oluen tai lonkeron, luin rauhassa lehtiä, juttelin ehkä tuttujen tai tuntemattomien kanssa. Joskus lähdin jo ennen puolta päivää kotiin, joskus lähdin jatkamaan kaljoittelua toiseen baariin iltapäivälle asti, jos seuraa oli. Hyvät muistot jäi noista hetkistä.
Taidan huomenna mennä paikalliseen aamupäivällä.
Sitä ei sitten tiedä koska kotiudun.
Jos on paljon tuttuja, sitä paremmin viihdyn.
Vierailija kirjoitti:
Todella uskottavaa. Ikäänkuin lapsia päästettäisiin kaljabaariin.
Joo,useinkin.
Kivaahan paikallisessa baarissa on.