Lastentarhanopettaja! Paljonko on nettopalkkasi?
Kommentit (38)
Brutto on 2090. Ei tätä työtä tehdä palkan takia. Kyllä tähän on oltava jonkinasteinen kutsumus. Käteen jää n. 1500€. Itse pidän työn sosiaalisuudesta. Olen yksityisellä töissä ja lapsemme ovat pääasiassa ihania. Tottakai joukkoon mahtuu vähän haastavampiakin tapauksia. Olen aikuisena alalle kouluttautunut, työnvaihtaja siis.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 19:36"]Brutto on 2090. Ei tätä työtä tehdä palkan takia. Kyllä tähän on oltava jonkinasteinen kutsumus. Käteen jää n. 1500€. Itse pidän työn sosiaalisuudesta. Olen yksityisellä töissä ja lapsemme ovat pääasiassa ihania. Tottakai joukkoon mahtuu vähän haastavampiakin tapauksia. Olen aikuisena alalle kouluttautunut, työnvaihtaja siis.
[/quote]
Missä noin paska palkka?? Itse vastavalmistuneena lto:na tienaam 2400e/kk ja lastenhoitaja-puolisoni saa 2100e/kk.
Millä perustein henkilökohtaisia lisiä saa?
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 21:01"]
Hieman alle 1700 e. Vaihtelee kuukausittain muutamilla euroilla/kympeillä riippuen ilta- ja yötunneista, ylityökorvauksista ja esimerkkiruokailujen määrästä.
[/quote]
Lastentarhanopettajan yötunnit? Kiinnostavaa?
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 20:33"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 21:01"]
Hieman alle 1700 e. Vaihtelee kuukausittain muutamilla euroilla/kympeillä riippuen ilta- ja yötunneista, ylityökorvauksista ja esimerkkiruokailujen määrästä.
[/quote]
Lastentarhanopettajan yötunnit? Kiinnostavaa?
[/quote]oot kai vuoropäiväkodeista kuullut. Ja 6-18 on tavallisetkin auki.
Palkka on pieni ja vastuu valtava. Osallistuisin lakkoon saman tien, jos joku järjestäis laajemminkin.
1900e siinä on epäpätevyysvähennys 118e
Miten naisia kiinnostaa näin paljon palkkaus? Ei mikään ihme, että naisia ei mielellään oteta töihin, koska miehet tekevät työnsä sen takia koska pitävät siitä ja naiset vain rahan takia. Huoh sanon minä. M20
Nettopalkka on vähän huono vertailuarvo, kun siihen vaikuttaa lasten määrä, onko asuntolainaa, työmatkavähennykset, kuuluuko ammattiliittoon, onko kotitalousvähennyksiä jne.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 20:12"]
Nettopalkka on vähän huono vertailuarvo, kun siihen vaikuttaa lasten määrä, onko asuntolainaa, työmatkavähennykset, kuuluuko ammattiliittoon, onko kotitalousvähennyksiä jne.
[/quote]
mikä helvetin lasten määrä?!
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 20:16"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 20:12"]
[/quote]
mikä helvetin lasten määrä?!
[/quote]
Lapsivähennys verotuksessa. Tuli paikkaamaan lapsilisän vähennystä.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 20:12"]
[/quote]
Joskus kiinnostaa tosiaan juuri se nettopalkka; paljonko rahaa tulee tilille vaikkapa muille samassa ammatissa toimiville. Jos bruttopalkka kiinnostaa niin sitten kysytään sitä.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 20:17"]
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 20:16"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 20:12"] Nettopalkka on vähän huono vertailuarvo, kun siihen vaikuttaa lasten määrä, onko asuntolainaa, työmatkavähennykset, kuuluuko ammattiliittoon, onko kotitalousvähennyksiä jne. [/quote] mikä helvetin lasten määrä?! [/quote] Lapsivähennys verotuksessa. Tuli paikkaamaan lapsilisän vähennystä.
[/quote]
Lapsivähennys koskee vain värävaraisia ja se on muutenkin vain vuoteen 2017 asti olemassa. Ei siis mikään kaikkien perheellisten ikuinen etuus.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 20:09"]
Miten naisia kiinnostaa näin paljon palkkaus? Ei mikään ihme, että naisia ei mielellään oteta töihin, koska miehet tekevät työnsä sen takia koska pitävät siitä ja naiset vain rahan takia. Huoh sanon minä. M20
[/quote]
Miesten aloilla on sellaiset palkat, ettei paljon tarvitse miettiä, onko varaa elättää perhe ja maksaa asuntolainaa. Naisvaltaisilla aloilla palkat ovat niin matalat, että kannattaa tosissaan miettiä, pystyykö sillä elättämään yhtä useampi ihminen. Minusta on erittäin hyvä, että nuoret miettivät tätä puolta valitessaan itselleen ammattia. Ei tarvitse sitten kouluttautua myöhemmin uudelleen, kun huomaa, ettei kulttuurintutkimuksella elä.
Minkälainen/kuinka pitkä koulutus on lastentarhan opettajaksi? Opetetaan eskarilaisia? Eikös sitä nuoremmat lähinnä leiki. Joo, en tosiaan tiedä, siksi kysyn.
Palkat ovat kyllä kertakaikkisen surkeat ja työ raskasta.
T. Eskari-ope
Brutto 2500, verojen jälkeen 1900