G: Mies tai nainen, milloin oli/on erotiikkaelämäsi tyydyttävät ajanjaksot?
Monessa nyt vireillä olevassa ketjussa puhutaan että vakiintuneen parin seksielämässä on kiihkeämpiä ja vähemmän kiihkeitä aikoja ja siihen on tyytyminen.
Seurustelujakson jälkeen onnen kukkuloilla olo on jäänyt vähemmälle.
Ensimmäisen lapsen saamisen jälkeen erotiikkaelämä hiipui liian pienelle tasolle.
Pari ajanjaksoa on mennyt paremminkin ja jäänyt mieleen.
- kauan aikaa sitten, kun toista lasta tehtiin, ehkä noin puoli vuotta
- pari vuotta sitten oli n. 3-4 kk aika, jolloin ei tarvinnut vongata ja rakkauselämä oli erittäin tyydyttävää
Ei nuo ajat mitään joka päivä rakastelua olleet, mutta silloin ei ollut tunnetta, että olisi puutteessa eikä tarvinnut vongata. Kun ei kupla ollut otsassa, niin omasta mielestäni hellyyttä ja läheisyyttä oli muutenkin enemmän.
Kommentit (24)
Mieheni kanssa ollaan naimisissa ja lapset 9kk ja 1v11kk ja edelleen harrastetaan useampi kerta viikossa. Välillä päivittäin, välillä useampi kerta päivässä ja välillä pari päivää väliä. Yli kolmen päivän tauko on ollut varmaan vaan synnytysten jälkeen (jolloin 3-4 viikkoa YHDYNNÄSTÄ taukoa). Tuskin tämä tästä on heti hiipumassa kun on jo monta vuotta jatkunut. Kausia on ehkä siinä mielessä et välillä ei pystytä pitää näppejä erossa ja välillä harrastellaan leppoisammin päivän parin välein. Liittyy enempi kuukautiskierron vaiheisiin ja stressin määrään. -Nainen
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 18:28"]
Mieheni kanssa ollaan naimisissa ja lapset 9kk ja 1v11kk ja edelleen harrastetaan useampi kerta viikossa. Välillä päivittäin, välillä useampi kerta päivässä ja välillä pari päivää väliä. Yli kolmen päivän tauko on ollut varmaan vaan synnytysten jälkeen (jolloin 3-4 viikkoa YHDYNNÄSTÄ taukoa). Tuskin tämä tästä on heti hiipumassa kun on jo monta vuotta jatkunut. Kausia on ehkä siinä mielessä et välillä ei pystytä pitää näppejä erossa ja välillä harrastellaan leppoisammin päivän parin välein. Liittyy enempi kuukautiskierron vaiheisiin ja stressin määrään. -Nainen
[/quote]
Sun täytyy olla alle 27 tai yli 40?
Varmaan ne ajat ovat vielä edessä päin, mutta voisin sanoa, että 41-vuotiaasta eteenpäin. Sitä ennen seksi oli minusta inhottavaa.
mutta koska olen nyt 42, niin uskon, että tästä se vasta alkaa.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 18:35"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 18:28"]
[/quote]
Sun täytyy olla alle 27 tai yli 40?
[/quote]
Hyvä arvaus. Mies ei kyllä ihan mee kumpaankaan ikähaarukkaan mutta minä meen. 7 vuotta ollaan oltu yhdessä. Onko kolmekymppisillä yleispätevä kuiva kausi mistä en ole kuullut vai miksi näin?
Mun kohdallani parasta aikaa olivat ikävuodet 22-27, jolloin elin viriilin ex-mieheni kanssa ilman lapsia. Nykyinen toinen liittoni on siihen verrattuna ollut aina puolikuollut ja nyt se on seksimielessä jo täysin kuollut, kun miehen mielestä 55 täyttäneen miehen ei enää kuulu ajatella saati harjoittaa seksiä.
Vaimon kanssa yhdessä 20 vuotta. Itse edelleen yhtä viriili mutta vaimoa ei kiinnosta enää mikään. Todella harmillista.
Nyt. 35-vuotiaana, eron jälkeen uudessa suhteessa 2 vuotta. Seksiä ja erittäin hyvää sellaista paljon :) Edellisessä suhteessa oli määrää, mutta ei laatua... Nainen olen.
27.1.2013 klo 23:15 - 28.1.2013 klo 8:30.
Kun suhteemme oli 10-vuotias seksielämä alkoi vain parantua. Ei se koskaan huonoa ole ollutkaan. Ehkä silloin luottamus toiseen oli niin vahvalla pohjalla, ettei estoja enää ollut. Meillä on mennyt halut ja tahdit aina yksiin.
Olen onnellinen, tiedän että monilla seksielämä ei toimi ja se on minusta hyvän ja pitkän suhteen yksi tärkeimmistä asioista.
Sanoisin, että aikana ennen kuin asuimme yhdessä, mutta tunsimme jo toisemme niin hyvin ettei tarvinnut miettiä miltä perse näyttää tästä tai tuosta kulmasta. Olin tuolloin 20. Toinen ajanjakso oli muutama ensimmäinen kuukausi kun yritimme lasta, seksi oli erilaista kun pyrimme luomaan uutta elämää (tai jotain muuta yhtä hölmösti ilmaistua).
Nyt 23-vuotiaana olen viimeisilläni raskaana, joten tuntuu että sen harvan kerran kun seksiä on, se on kaukana siitä spontaaniudesta enkä yllättäen tunne itseäni lainkaan haluttavaksi. Eikös tämä tästä vielä nousuun lähde, viimeistään sitten kun lapsi muuttaa pois kotoa :)
Nyt. Mä olen löytänyt itseni, seksuaalisuuteni ja suuntautuneisuuteni. Aviopuolisolla ei ole mitään tekemistä mun seksielämäni kanssa. Mä nain puolisoni kanssa, seksiä mä harrastan ihan muualla. Panemisellahan ei ole mitään tekemistä seksin kanssa.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 18:50"]27.1.2013 klo 23:15 - 28.1.2013 klo 8:30.
[/quote]
Vau mikä sessio :)
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 18:42"]
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 18:35"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 18:28"] Mieheni kanssa ollaan naimisissa ja lapset 9kk ja 1v11kk ja edelleen harrastetaan useampi kerta viikossa. Välillä päivittäin, välillä useampi kerta päivässä ja välillä pari päivää väliä. Yli kolmen päivän tauko on ollut varmaan vaan synnytysten jälkeen (jolloin 3-4 viikkoa YHDYNNÄSTÄ taukoa). Tuskin tämä tästä on heti hiipumassa kun on jo monta vuotta jatkunut. Kausia on ehkä siinä mielessä et välillä ei pystytä pitää näppejä erossa ja välillä harrastellaan leppoisammin päivän parin välein. Liittyy enempi kuukautiskierron vaiheisiin ja stressin määrään. -Nainen [/quote] Sun täytyy olla alle 27 tai yli 40? [/quote] Hyvä arvaus. Mies ei kyllä ihan mee kumpaankaan ikähaarukkaan mutta minä meen. 7 vuotta ollaan oltu yhdessä. Onko kolmekymppisillä yleispätevä kuiva kausi mistä en ole kuullut vai miksi näin?
[/quote]
Kyllä mä sanoisin, että monilla naisilla ikäkauteen 27-40 vuottaa sisältyy monenlaista huolta ja stressiä; työ, lapset, parisuhde tai sen puute, talousasiat. Sitä ennen elämä on usein huolettomampaa ja on paljon odotettavaa ja tietyllä tavalla positiivisuus ja innokkuus ja toiveikkuus elämää kohtaan on korkealla. Toisaalta sitten taas 40 ikävuoden jälkeen pystyy paremmin hyväksymään oman epätäydellisyytensä ja elämä useilla vähän rauhoittuu. Vaikuttaa myös seksielämän tyydyttävyyteen.
Nykyisen suhteen alusta lasten hankintaan asti. Seksiä ja läheisyyttä oli enemmän, se oli spontaanimpaa ja jotenkin rennompaa. Ei se 4 vuotta varmaan yhtä ilotulitusta ollut, mutta en muista yhtään kuivempaakaan kautta. Nyt sitä on harvemmin ja se on jotenkin urautunutta. Tosin viime viikonloppuna oli jostain syystä kiihkeetä. Tai sitten olin vain niin puutteessa :)
Sinkkuna ollessa varatun vakipanon kanssa parin viikon välein harrastetut anaaliseksisessiot..
Esikoisten synnyttyä alkoi paras aika ja jatkuu edelleen. Silloin ikäänkuin hitsauduttiin yhteen ja tuli molemmille olo, että tässä nyt ollaan toisen kuolemaan saakka. Yhdessä yrittäen ja samaan hiileen puhaltaen. Ehkä kaksi vauvaa kerralla aiheutti sen, että molempien oli todella hoidettava tonttinsa, kasvettiin kunnolla aikuisiksi. Eli henkisestä läheisyydestä kumpuaa se kaikkein tyydyttävin seksi. Vuosi oli 2008 ja olin juuri täyttänyt 26. Mies oli tuolloin 24. Lapsia tullut lisää ja suhde syventynyt, elämä muuttunut. Mutta seksi kukoistaa meidän perheessä edelleen.
N31
Nyt. Ei tartte enää antaa kellekään eikä kukaan painosta ja kiristä että jos et anna niin...