Herkistyin nähdessäni abirekkajonon ja iloiset abit
Kommentit (25)
Sama täällä ja mietin, että ensi keväänä oma lapseni on siellä iloitsemassa. Ja muistelin omaa nuoruuttani tuossa vaiheessa..miten ihanalta tuntui, koko elämä edessä, maailma avoinna, mitä vaan voi tapahtua, nyt se elämä alkaa! Sitä riemua ja iloa, aitoa naurua ja haikeuttakin. Nyt olen väsynyt kaikesta mitä elämä toi, toki kiitollinenkin esim. perheestä. Tuntuu yhä enemmän siltä, että elämä on jo pääasiassa takanapäin :(. Onnea kaikille abeille kirjoituksiin!
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 16:03"]
Niin minäkin! Ja olin niin ylpeä omasta iloisesta abistani, yläaste ei ollut hyvää aikaa eikä pääsy lukioon helppoa. Vaan siellä nyt heilui ja hyvin menee!
[/quote]
Ääh, minua alkaa itkettää jo nämä ihanat kommentit, vaikken ollut edes katsomassa ajelua.. Meillä sama juttu pari vuotta sitten, olin niin ylpeä pojasta, jolla oli yläasteen loppupuolella vaikeaa mutta joka sitten selvitti lukion aivan kelvollisesti.
Minä olen katkera, koska mun vanhemmat ei suostu maksamaan minulle lukiokirjoja, vaan pakottivat amikseen... Oon jo kerran keskeyttänyt alan, mikään ei tunnu omalta, haluaisin vain lukioon... Välillä mietin, että jos vain tapan itseni, niin olisi helpompaa. Koko mun nuoruus menee hukkaan, en saa mitään amistutkintoa läpi, enkä koskaan pääse lukioon :(
t. 17v
Mielestäni noi penkkari ajelut kertoo vain siitä, kuinka lapsellisia lukio-opiskelijat vielä ovatkaan. Ei voisi kuvitellakaan, että järkevät ammattiin opiskelijat näkyisi riekkumassa pitkin katuja ja siitä sitten kapakkaan. Ikävä ilmiö senkin vuoksi, että toi pelle meininki jää Ikäänkuin "päälle" ja jatkuu läpi koko korkeakoulu elämän. Sitten ihmetellään, kun ei valmistuta ja velkaa on lopun ikää. Pahinta vielä, että noista ikipelleistä tulee jonain päivänä työelämään niitä johtajia, jotka eivät enää oikein ymmärrä , ettei se johtaminen olekaan mitään läpän heittämistä ja kaveeramista.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 16:05"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 16:02"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 15:59"]
Mä olen aina rakastanut katsoa penkkareita ja pettymys oli karvas kun tajusin että omat aivot ei riitä lukioon.... Lukio jäi kesken ja nyt kun näen penkkarit ja luen lehdestä pitkän litanian ylioppilaiksi päässeiden nimiä tai vappuna valkolakkisia tulee niin katkeran pettynyt ja surullinen olo :(
[/quote]
Yllätät itsesi, ja hankit valkolakin vaikka omaksi 50-vuotislahjaksi. Koskaan ei ole liian myöhäistä, ja opinnotkin helpottuvat kun ikää ja kokemusta tulee lisää. Ja sitten penkkariajelulle!
[/quote]
Kuules ei se paljon lohduta jos menee kaupasta ostamaan sen valkolakin, kyllähän sen itse tietää olevan valetta.
[/quote]
Joku tajusi ainakin melkein :D:D