Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uskovaiset

Vierailija
12.02.2015 |

Uskovaiset ihmiset voivat loukata ja satuttaa toista ihmistä mielinmäärin.

Sitten illalla polvistuvat sängyn viereen ja pyytävät jumalalta anteeksi. Ja satutettu ja loukattu ihminen kärsii.

Uskovainen on tyytyväinen, kun on saanut satuolennolta anteeksi.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskovaiset ohjaa anteeksipyyntönsä aina väärälle "henkilölle". Loukatun sijasta pyytävät anteeksi satuolennolta.

Vierailija
2/9 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkökulma se tuokin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ollut nuorempana uskovainen ja tunnen monia uskovaisia. Enkä kyllä tunne ketään tuontapaista, joka tieten tahtoen satuttaisi ihmisiä koska ainahan ne synnit anteeksi saa. Useimmat ovat hyvin tuntoherkkiä ihmisiä, itsekin olin jopa liian, märehdin ja pyytelin anteeksi, niiin synninteon kohteelta kuin Jumalalta, asioita joita useimmat eivät edes huomaisi minkään sortin pahanteoksi tai synniksi. Koin jatkuvasti olevani läpeensä paha ja syntinen vaikka näin jälkeenpäin ajatellen olin vain ihan tavis ihminen jolla nyt joskus on jotain tavanomaisia pikku paheita.

Vierailija
4/9 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hellanlettas, joku porvoolainen teini tainnut saada uskonnonkokeesta nelosen. Yhyy. Vai pakottiko vanhemmat kirkkoon?

Vierailija
5/9 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin totta. Tiedän kyllä todella ilkeitä uskovaisia, jotka vain yrittävät olla parempia ja valtaa omaavia.

Vierailija
6/9 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin pitää eroittaa kirkko, uskonto ja erilaiset uskovat todellisista Jeesuksen seuraajista. Hedelmistään puu tunnetaan!! Hyvä puu ei tuota huonoa hedelmää eikä huono puu hyvää hedelmää. Älkää ihmeessä sekoittako näitä kaikenmaailman uskovia oikeisiin Jeesuksen seuraajiin ja oikeaan todelliseen Jeesuksen seurakuntaan!!

Oikeat Jeesuksen seuraajat eivät toimi edellämainitulla tavalla. Kirkko ei ole Jeesuksen seurakunta vaan maailman suurin harhaoppi. Kuten monet muutkin uskonnot. Uskonnolla ja uskolla ei ole mitään tekemistä keskenään. Monet eivät tiedä että todellinen Jeesuksen seurakunta ja todelliset Jeesuksen seuraajat ovat maailman vainotuinta porukkaa!!

Kirkko on murhannut heitä koko olemassaolonsa ajan. Kirkko on lähtoisin rooman katolisesta kirkosta jolla ei ole mitään tekemistä Jeesuksen seuraamisen kassa. Katolisella kirkolla on juuret n.3000 vuotta vanhaan Babylonian auringon palvontaan eikä Jeesukseen Kristukseen. Luterilainen kirkko ym. kirkot ovat uskonpuhdistuksen takia vähän parannettuja versioita täysin mädästä katolisesta kirkosta.

Koska lähtökohta on täysin mätä niin kirkot ovat uskonpuhdistuksenkin jälkeen kaukana alkuseurakunnasta, näistä todellisista Jeesuksen seuraajista. He (todelliset Jeesuksen seuraajat)  eivät ole tehneet ristiretkiä, sotia uskon varjolla, noitavainoja, käännyttäneet miekalla, inkvisiitiota, eivätkä elä vääryydessä. Todellisista Jeesuksen seuraajista ei ole ihmisillä oikeasti pahaa sanottavaa. Todellista Jeesuksen seuraajaa ympäröi sellainen niin kaunis nöyryys ettei se voi olla ihmisestä itsestään lähtöisin!!

Heitä vihataan koska seuraavat Jeesusta oikeasti ja heidän elämäänsä verrattuna muiden ihmisten syntinen elämäntapa loistaa kuin paska matolla!! Näitä todellisia seuraajia on aivan hävyttömän vähän!! Kuten raamattu sanoo että monet ovat kutsutut, harvat valitut.

Vierailija
7/9 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne synnit kuuluu sekä hylätä että pyytää anteeksi, ei se sitä oo että tapan vaikka kaikki koska saan kaiken anteeksi. Tietty se synnittömyys on mahdotonta mutta siihen pitäis pyrkiä, ja joka tapauksessa rakastaa toista niin kuin itseään. Jos tieten tahtoen ei edes yritä tai halua olla satuttamatta muita, ei ole päästänyt siitä synnistä irti. Uskovaiseksi ei aleta siksi, että ollaan olevinaan täydellisiä ihmisiä, vaan koska tajutaan oma syntisyys jne.

En tiedä miksi edes vastasin, kun en jaksa näistä väänyää :D

Vierailija
8/9 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 15:08"]

Olen itse ollut nuorempana uskovainen ja tunnen monia uskovaisia. -- Koin jatkuvasti olevani läpeensä paha ja syntinen vaikka näin jälkeenpäin ajatellen olin vain ihan tavis ihminen jolla nyt joskus on jotain tavanomaisia pikku paheita.

[/quote]

Hieno näkökulman muutos! Mutta samalla jäin pohtimaan, että aika kiinnostavasti sanottu tuo "olen ollut nuorempana uskovainen" - oliko sinulla ehkä tilanne, että omatuntosi (ja ns. synnintuntosi) oli herkkä tai jopa yliherkkä, mutta et ollut ihan löytänyt Jumalan rakkautta ja armoa ikään kuin ratkaisuksi ongelmaan? Itse ajattelisin, että ei Jumalasta, yhteydestä Jumalaan, toivottavasti tarvitse luopua; ainakaan ei lopullisesti vaan on mahdollista löytää kypsempiä, terveempiä ja armollisempia tapoja suhtautua uskoon :) Tässä yksi sellainen, joka korostaa mielestäni todella koskettavalla ja kauniilla tavalla Jumalan rakkautta, suosittelen:

Jumala rakastaa ja kaipaa sinua ja minua enemmän kuin voimme edes ymmärtää :)

Vierailija
9/9 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lylläpä oli taas harvinaisen suurta myötähäpeää tuottava aloitus. Tottakai anteeksi pitää pyytää kohteelta, jota on loukannut. Tuo aloituksesi on sitä paitsi loukkaava. Kieltä sinä pyydät anteeksi? Ainiin, sinusta tiettyjä ihmisryhmiä saa loukata. Niitä, joita aina milloin kulloinkin on trendikästä. Jospa kuitenkin ottaisit semmoisen hyvän neuvon onkeesi, joka muuten Jeesukselta, että : ota ensin hirsi omasta silmästäsi, niin näet ottaa tikun veljeksi silmästä.