Valitsetko kumppanin vai asuinpaikan?
Olet tavannut ihanan kumppaniehdokkaan. Haluat kuitenkin muuttaa muualle. Kumman valitset muutat sinne minne halusitkin vai jäät kumppanin takia sinne missä asuat?
Kommentit (10)
Asuinpaikan. Kumppani voi muuttaa samalla paikkakunnalle halutessaan
Vierailija kirjoitti:
Asuinpaikan. Kumppani voi muuttaa samalla paikkakunnalle halutessaan
Entä jos ei halua?
Riippuu kuinka vakavasti on kumppanin kanssa ja kuinka todennäköisesti on loppuelämä kumppani, vaikkei sitä koskaa voi varmaks tietää.
Myös se vaikuttaa miks ite haluaisi muuttaa ja miksi kumppani ei halua.
Jos on vakavasti yhdessä nii löytyy varmasti joku kompromissi.
Asunto menee kaiken edelle.
Olen työtön, joten minulla on budjetti, mutta vanhempien luona totuin hyvään, joten halua asua uudessa asunnossa. Nyt asun modernissa vuonna 2020 valmistuneessa luhtitalossa.
Muuttaisin sinne minne haluan. Kumppanin kanssa voidaan vierailla toistemme luona puolin ja toisin. En muuttaisi kenenkään kanssa yhteen asumaan enää tässä elämänvaiheessa kuitenkaan, joten tuskin tuosta isoa ongelmaa muodostuisi. Jos kumppani haluaisi yhteen muuttamista, niin silloin hän ei olisi sopiva kumppani minulle.
Voisin vähän aikaa asua vielä vanhalla paikkakunnalla ja katsoa, syveneekö suhde. Myöhemmin, jos suhde on syventynyt, voidaan yhdessä miettiä, mitä tehdään. Minulle sopisi vaikka etäsuhdekin. Lähtökohtaisesti ajattelen, että ei tarvitse olla joko-tai -valintatilannetta.
Riippuu miten vakava suhde on. Jos on kyse loppuelämän suhteesta ni eiköhän sitä sitten jäädä asumaan sinne missä kummankin on mahdollista asua. Se on kuitenkin jokaisen oma päätös miten haluaa toimia. Suhde voi kyllä toimia, vaikka asuttaisi eri maissakin. Riippuu siitä mitä sinä ja te haluatte.