Miten saisi miehen mielenkiinnon lopahtamaan?
Tuossa kun joku kyseli millä pitää miehen mielenkiinto yllä, niin minä puolestani äidyin nyt kysymään, että millä sen saisi hyytymään? Jonkin verran palstaa lukeneena olen tullut tietämään, että joissain parisuhteissa seksiä on ehkä parin viikon tai kuukauden välein tai jopa kerran vuodessa. Ihmettelen, miten tällainen on mahdollista.
Ongelmani on siis se, että olen ihan väsynyt tähän naimisen tahtiin, mies kun panee innoissaan kuin mikäkin duracellpupu, vaikka ollaan oltu yhdessä jo kohta neljännesvuosisata ja viisikymppiset vietettiin jo hiljattain. Välilä tuntuu, että meno vain kiihtyy. Jos ollaan työn tms vuoksi muutama päivä erossa, niin hirveä paniikki siitä, että nyt pitäisi panna etukäteen, ja sitten taas oikein urakalla kun taas tavataan. Varsinkin viikonloppuisin, jos on nautiskeltu alkoholia, niin pitäisi jo panna kolmekin kertaa päivässä ja vielä vonkaa lisää. HALOO OIKEASTI NYT???!!! Siin minä en enää jaksaisi tällaista tappotahtia. Mies vain innoissaan haaveilee, että alkaisi mulla jo kohta vaihdevuodet niin ei olisi edes rospuuttokelit esteenä... Eipä sillä että ne olisi häntä häirinneet ikinä, mutta minä olen ollut siinä ehdoton, että edes silloin saisi vähän hengähtää.
Niin että mitä neuvoisitte? En tosiaan jaksaisi enää, haudon jo eroajatuksia, ahdistaa!!!
Kommentit (14)
Koeta nyt muutama vuosi jaksaa. Miehes on siinä iässä että se into/kyky voi lopahtaa ihan koska vaan, sitten sitä ei saa koskaan.
2 jatkaa, että ei voi tosiaankaan luopua liikuntaharrastuksesta, kun sellaista ei ole. Olen tosin aina ollut hoikka, ja nytkin ihan hyvissä mitoissa, mutta voisihan sitä ehkä yrittää lihottaa itsensäkin ihan muodottomaksi. Ja jättää hampaat harjaamatta ja hiukset leikkaamatta. Tosin kampaajalla mä käyn ehkä kahdesti vuodessa, joten tuokaan ei oikein enää vaikuta toimivalta strategialta. Ja oudointa tässä on se, että mies oli minusta ihan tavallinen tavatessamme parikymppisinä, mutta vuosikymmenten aikana tuosta on tullut ihan mahdoton vonkaaja...
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 11:58"]
mä olen aika rupsahtanut enkä todellakaan "pidä itsestäni huolta", mikä tuntuu olevan haluttomien miesten vaimojen harrastus. .
[/quote]
Minunkin mielessä käy joskus sääli kun kuuntelen kavereiden selityksiä säännöllisistä treeneistä ja salaattipaastoista. Niiden miehet eivät varmaan halua heitä sellaisina kuin he oikeasti ovat. Kurjaa kun ihan kivannäköiset ja fiksut naiset joutuvat treenaamaan nivelensä tohjoksi ja syytämään omaisuuksia kauneudenhoitoon haluttomien miestensä takia.
Onneksi jollain muullakin (2)n on sama vaiva, olen jo epäillyt, onko mieheni jokin poikkeuksellinen hormonihirviö. Meillä on myös tuo, että mies kiukuttelee jos joutuu olemaan parikin päivää ilman. Sitä vittuilua ja kiukuttelua ei vaan jaksa. Kuvittelee elävänsä puutteessa vaikka saa monta kertaa viikossa. Tästä on jopa yritetty neuvotella, että josko edes joka toinen päivä sais pitää vapaata. Ihan absurdia minusta tämmöinen, että seksikerroista pitää neuvotella kuin mistäkin tiskivuoroista! Mutta minkäs teet. Kyllä minäkin seksistä nautin, mutta tosiaan minulle riittäisi harvempikin tahti. Nykyisellää tunnen itseni jotenkin "riistetyksi" :(
Niin ja tosiaan, vaikka olin nuorena hyvinkin näpsäkkä, niin en ole panostanut ulkonäön hoitoon millään tavoiin, en meikkaa, en rasvaa, en käytä naisellisisa hepeniä tai koruja, ja ylipainoakin on kertynyt. Siistinä toki itseni pidän. -ap
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 12:16"]
Onneksi jollain muullakin (2)n on sama vaiva, olen jo epäillyt, onko mieheni jokin poikkeuksellinen hormonihirviö. Meillä on myös tuo, että mies kiukuttelee jos joutuu olemaan parikin päivää ilman. Sitä vittuilua ja kiukuttelua ei vaan jaksa. Kuvittelee elävänsä puutteessa vaikka saa monta kertaa viikossa. Tästä on jopa yritetty neuvotella, että josko edes joka toinen päivä sais pitää vapaata. Ihan absurdia minusta tämmöinen, että seksikerroista pitää neuvotella kuin mistäkin tiskivuoroista! Mutta minkäs teet. Kyllä minäkin seksistä nautin, mutta tosiaan minulle riittäisi harvempikin tahti. Nykyisellää tunnen itseni jotenkin "riistetyksi" :(
Niin ja tosiaan, vaikka olin nuorena hyvinkin näpsäkkä, niin en ole panostanut ulkonäön hoitoon millään tavoiin, en meikkaa, en rasvaa, en käytä naisellisisa hepeniä tai koruja, ja ylipainoakin on kertynyt. Siistinä toki itseni pidän. -ap
[/quote]
Meillähän on paljon yhteistä. Meilläkin mies on periaatteessa sitä mieltä, että ei hänen tarvitse joka päivä saada, mutta heti jos tulee parinkin päivän tauko, mies on kuin persiille ammuttu karhu. Itsekin olen monesti suostunut ihan siksi, ettei sitä kiukuttelua jaksa. Nyt patistin miehen jollekin mindfulness-kurssille, että pääsisi halujensa herraksi. Ehkä se muuten on vähän auttanutkin. Kun hän tiedostaa että panetus on se mikä kiukun aiheuttaa, hänen on jotenkin ehkä ollut helpompi käsitellä sitä. Mutta en siis minäkään tajua miten joillakin on miehiä, joille riittää pari kertaa vuodessa. Huoh. Ja vielä nuoria miehiä.
Tämä kyllä avaa silmät. Kun näkee naisia, jotka eivät meikkaa, kulkevat markettivehkeissä, eivät treenaa eivätkä karppaa, se tarkoittaa, että heillä on aktiivinen seksielämä. :) Ihmeellistä on elämä.
Lainaa sitä miestä muille. Varmasti löytyy halukkaita.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 13:00"]
[/quote]
Joo, tule hakemaan. Olen sanonutkin sille ja ihan tosissani, että saa mennä muualle panemaan, kunhan käyttää kumia. Ei se vain mene. Kai mun pitäisi olla kiitollinen noin uskollisesta miehestä, mutta ei kai sitä ihminen voi koskaan olla täysin tyytyväinen. -ap
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 13:00"]
[/quote]
Omani oli korkkaamaton kun sen löysin, eikä sitä muut naiset ole kiinnostaneet oikeastaan ikinä. Yhdessä 22 vuotta, saa tulla iskemään.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 13:16"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 13:00"]
[/quote]
Joo, tule hakemaan. Olen sanonutkin sille ja ihan tosissani, että saa mennä muualle panemaan, kunhan käyttää kumia. Ei se vain mene. Kai mun pitäisi olla kiitollinen noin uskollisesta miehestä, mutta ei kai sitä ihminen voi koskaan olla täysin tyytyväinen. -ap
[/quote]
Ei kiitos! Olen mies :-D
mulla oli samanlainen mies, ja kyllä oli rasittavaa että joka asiassa tunti seksi olevan tärkeintä. Ja aina olisi pitänyt jaksaa ja olla innostunut, tai kyllä sille sitten paremman puutteessa kelpasi sekin, että edes jaksoin. Ei se arjessa aina niin helppoa ole, kun yhteistä aikaa ei juuri muuten ollut, silloin harvoin kun puolikin tuntia uhrasi minulle, niin heti olisi pitänyt innostua seksistä.
Minulta lopahti into koko seksiin, kun se tuntui pakkopuollalta ja jopa jonkinlaiselta hyväksikäytöltä/raiskaukselta. Ei toki sitä ollut, vapaaehtoisesti suostuin, mutta vain siksi että koin sen olevan pakollista, tai muuten mies olisi kiukkuinen, jättäisi tms.
Vihdoin nostin kissan pöydälle, olin valmis terapiaan, siis nimenomaan seksuaaliterapiaan, mutta eri fiiliksellä kuin mies. Mies ilmeisesti oli ajatellut, että siellä minulle kerrotaan konkreettisia vinkkejä, joilla saan haluni samalla tasolle kuin mies, mutta kun tutustuin asiaan tarkemmin käsitin, että siinä onkin kyse parisuhteesta vähän syvemmin - jos suhteessa on hyvä olla, siinä on tarpeeksi läheisyyttä yms, niin seksikin tuntuu paremmalta. Mutta mies ei sitten tällaista terpiaa halunnut, se halusi vain seksiä, ei sen kummempaa tunteisiin paneutumista tms. Tästä tilanne paheni niin, että halusin seksiä vielä vähemmän, ja kun silti siihen silloin tällöin suostuin (noin kerran viikossa), niin mieskään ei voinut olla huomaamatta, että melkein itkin sen jälkeen.
Erohan siitä tuli, eikä toki syy ollut pelkästään siinä, ettei mies saanut seksiä niin paljon kuin halusi (vaikka se yksi syy eroon oli, mies siis halusi erota), vaan taustalla oli toki monenlaista kommunikaatio-ongelmaa ja tunne-elämän ongelmia. Ei meillä mitään riitoja ollut, ei pettämistä, päihdeongelmia tms, mutta muuten vaan ei sujunut.
Erosta jo aikaa, ystävinä erosimme, ja sen jälkeen olemme myös kokeilleeet yhteenpalaamista, mikä ei onnistunut. Seksin tosin toimi loistavasti, kun en enää kokenut olevani velvollinen seksiin, kuten vaimona koin, mutta kommunikaatio-ongelmat, vaikeus puhua ja näyttää tunteita (muuten kuin seksillä) ei edelleenkään toiminut, ja kaikki ahdisti ihan kauheasti. Ei siitä mitään tullut.
Nyt olen yksin, ja aion ollakin kunnes pääsen eroon siitä pelosta, että joudun taas suhteeseen, jossa mies tahtoo minulta pääasiassa ja melkein pelkästään pelkkää seksiä. Seksi on ihan ok ja kiva juttu, mutta jos se hallitsee kaikkea tekemistä, niin yäk, ei ikinä enää
13, I feel you. Mullakin on joskus vähän sama fiilis, että liika on liikaa. Tosin olen kyllä sitten pitänyt taukoa, ja viime kesänä pihtasin yli kuukauden koska koko homma vitutti niin paljon. Siitä mies kyllä tajusi, ettei tämä seksi mikään itsestäänselvyys ole. Ja se on outoa, että mieheni on viisas ja epäitsekäs lähes kaikessa muussa, mutta tuo seksi on sellainen ala, että ei siinä tiedosta itsekkyyttään. Tai teorin tasolla kyllä, mutta mieliala hänellä silti aina kärsii jos ei saa seksiä, jolloin se on tavallaan minun kiristämistäni, koska en halua hänen mököttävän ja tiuskivan. En tiedä kumpi olisi ärsyttävämpää, nahjus haluton mies vai aina-valmis-duracell-pupu...
Kirjoitit paljon, 13, mutta luin tarinasi mielenkiinnolla. Tuttuja tuntemuksia ja ajatuksia, yksityskohtia myöten kaikki mitä luin, oli aivan kuin meidän elämästämme - paitsi ettemme ole (ainakaan vielä) eronnet. -ap
Ihana viesti. Tasan ei käy onnenlahjat tosiaan. Mulla on vähän samaa ongelmaa. Mies haluaisi kaksi kertaa päivässä, ja itse olen sellainen muutaman päivän välein tyyppi. Joskus rassaa kun mies kiukuttelee jos joutuu olemaan ilman vaikka kolme päivää. Naama menee mutruun joka asiasta... Pidän kyllä seksistä itsekin, mutta tosiaan jotain rajaa! Ja mä olen aika rupsahtanut enkä todellakaan "pidä itsestäni huolta", mikä tuntuu olevan haluttomien miesten vaimojen harrastus. Mun mies haluaa mua vaikka perunasäkki päällä. Eikä ole edes mikään tyhmä tai rakastamaton mies, vaan korkeastikoulutettu, herkkä ja älykäs mies. Pitäisköhän alkaa yrittää lihottaa sitä ihan tosissaan ja katsoa pitkäänkö libido pysyy entisellään.