Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oon töissä ja paniikkioireita

Vierailija
12.02.2015 |

Otin jo propralin. Mitä tehdä? Pelkään kohtausta ja jännittää.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna oireiden vaan tulla. Kukaan ei välttämättä huomaa ja menee kyllä ohi. Pidättelemällä paniikki vain pahenee.

Vierailija
2/15 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Propralit on ihan turhia. Jos sinulle tulee noita kohtauksia useamminkin, hanki nopeavaikutteinen bentso lääkkeeksi... Mutta nyt tähän hätään, muista että paniikkikohtaus kestää max parikymmentä minuuttia, eikä siihen kuole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sinulla ole muuta lääkitystä kuin beetasalpaaja?

Vierailija
4/15 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On opamox ja tenox kotona.
Ap

Vierailija
5/15 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia oireita sulla tulee?
En tiedä onko mulla paniikkihäiriö, muutamia pkohtauksia tullut lokakuusta saakka. Ensin tulee tunne etten saa henkeä, sit alkaa levottomuus ( en pysty olla paikallaan vaan alan vaeltaa), huimaus ja tykyttely. Lopulta iskee kammotava ajatus: Nyt mä kuolen!
Ja kohtaus menee ohi n. 30min. :|

Vierailija
6/15 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tullut tunne että sydän hakkaa, hiki pukkaa päälle. Saattaa mennä puhekyky joksikin aikaa, änkytys jne. Oon asiakaspalvelussa. Pelkään virheitä ihan hirveästi ja mietin kuolemaa ja irtisanoutumista. Olen hoidossa jo. Pidän itseäni arvottomana muihin nähden. Näitä tunteita ollut jo pitkään.
Ap

Vierailija
7/15 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole töissä. Jatkan lepäilyä.

T: Työtön

Vierailija
8/15 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 10:41"]

Mulla tullut tunne että sydän hakkaa, hiki pukkaa päälle. Saattaa mennä puhekyky joksikin aikaa, änkytys jne. Oon asiakaspalvelussa. Pelkään virheitä ihan hirveästi ja mietin kuolemaa ja irtisanoutumista. Olen hoidossa jo. Pidän itseäni arvottomana muihin nähden. Näitä tunteita ollut jo pitkään. Ap

[/quote]

Kun kohtaus on ohi ja pystyt toimimaan, käy työterveydestä hakemassa saikkua.

Vierailija
9/15 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 10:41"]

Mulla tullut tunne että sydän hakkaa, hiki pukkaa päälle. Saattaa mennä puhekyky joksikin aikaa, änkytys jne. Oon asiakaspalvelussa. Pelkään virheitä ihan hirveästi ja mietin kuolemaa ja irtisanoutumista. Olen hoidossa jo. Pidän itseäni arvottomana muihin nähden. Näitä tunteita ollut jo pitkään. Ap

[/quote]

Ei mikään ihme jos iskee paniikkia ja muita oireita.

Vierailija
10/15 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota aconitumia! Tepsii parhaiten!

Vierailija
11/15 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi hyvä ensimmäinen keino pahimpaan hätään on kylmä. Ota esimerkiksi jäätä käteen/suuhun tai jos pystyt jonkun kylmän pussin ottamaan, niin laita se niskaan. Väkevä karkkikin voi auttaa :)

T. Paniikkihäiriötä sairastava

Vierailija
12/15 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun oli pakko lopettaa asiakaspalvelutyö kesken, koska sain paniikkikohtauksia. Minulla on käytössä essitalopraami, joka auttaa kyllä sosiaalisista tilanteista selviytymiseen, mutta en syönyt juuri tuolloin.
Koita kestää tämä työpäivä, et ole tunteittesi vanki.

Vierailija
13/15 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 10:37"]Millaisia oireita sulla tulee?
En tiedä onko mulla paniikkihäiriö, muutamia pkohtauksia tullut lokakuusta saakka. Ensin tulee tunne etten saa henkeä, sit alkaa levottomuus ( en pysty olla paikallaan vaan alan vaeltaa), huimaus ja tykyttely. Lopulta iskee kammotava ajatus: Nyt mä kuolen!
[/quote]
Mikä kumma tuollaista voi aiheuttaa? En ole kuullutkaan tuollaidista kohtauksista. Onko sinulla joku aihe panikoida?

Vierailija
14/15 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 10:59"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 10:37"]Millaisia oireita sulla tulee?
[/quote]
Mikä kumma tuollaista voi aiheuttaa? En ole kuullutkaan tuollaidista kohtauksista. Onko sinulla joku aihe panikoida?
[/quote]

Siinäpä se, ei ole. Kohtaus saatta tulla vaikka illalla nukkumaan mennessä, tai vastaavasti jossain julkisella paikalla. En silti aio alistua moisen alle, vaan käyn kaupoilla sillon ku huvittaa, en anna paniikkikohtaisten pilata elämääni. Pitäsi varata aika lääkäriin, jos vaikka saisi jotai lääkitystä mahdollisesti.

Vierailija
15/15 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 10:59"]

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 10:37"]Millaisia oireita sulla tulee? En tiedä onko mulla paniikkihäiriö, muutamia pkohtauksia tullut lokakuusta saakka. Ensin tulee tunne etten saa henkeä, sit alkaa levottomuus ( en pysty olla paikallaan vaan alan vaeltaa), huimaus ja tykyttely. Lopulta iskee kammotava ajatus: Nyt mä kuolen! Ja kohtaus menee ohi n. 30min. :| [/quote] Mikä kumma tuollaista voi aiheuttaa? En ole kuullutkaan tuollaidista kohtauksista. Onko sinulla joku aihe panikoida?

[/quote]

Tuohan on aivan täysin tyypillinen paniikkihäiriökohtaus, niihinhän ei yleensä nimenomaan ole mitään aihetta tai syytä. Voivat tulla vaikka yksin kotona rauhassa istuessa tai kaupan kassajonossa. Itse olen sairastanut 10 vuotta paniikkihäiriötä, joten erittäin tuttua on. Lääkkeenä toimii viina, phenibut tai bentsot. Pahimmassa vaiheessa bentsot oli välttämättömiä että pystyin edes käymään töissä, nyt pärjään phenibutilla (iHerbistä saatava luontaisvalmiste joka vaikuttaa kuten bentsot mutta hitaampi vaikutuksen alkaminen) ja muualla kuin töissä viinalla. Viina on minulla itse asiassa kaikkein tehokkaiin rauhoittava.