Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vuorotyö, lapsi sairastuu. Neuvoa kysyisin?

Vierailija
12.02.2015 |

Moi!

Teen kolmivuorotyötä, mieheni ma-pe 8-16. Nyt huomenna on ensimmäistä kertaa edessä tilanne, että lapsi on kipeänä ja minulla alkaisi iltavuoro klo 13. 

Molemmat vanhemmathan eivät voi olla sairaan lapsen kanssa kotona, eli pitääkö homma hoitaa niin että kun mieheni tulee töistä klo 16 jälkeen, lähden minä muutaman tunnin myöhässä iltavuoroon? Tuleeko siitä minulle miinustunteja, vai merkitäänkö normaalisti lapsen sairaudesta johtuvaksi poissaoloksi? 

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpsistä. Jompikumpi teistä jää nyt pariksi päiväksi hoitamaan sairasta lasta, eikä mene töihin ollenkaan. Älkää tehkö asiasta noin vaikeaa =)

Vierailija
2/17 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä se on lapsen sairaudesta johtuva poissaolo, ei mitään miinustunteja. Lisäksi meillä täytyy viedä miehen työnantajalta todistus siitä, että mies ei ole ollut lapsen kanssa samaan aikaan. Tätä hatva työnantaja vaatii, mutta meillä paljon nuoria naisia töissä ja jatkuva rumba sairastelevista ja "sairastelevista" lapsista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet töihin kun miehesi tulee kotiin. Näin se vaan menee.

Vierailija
4/17 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan olla umpirehellinen ihminen, kun ei tullut mieleenkään että mies voisi jäädä aamusta kotiin vaikka minulla vasta klo 13 töihin meno.... ;) Mutta kai se kuitenkin pitää tehdä niin, että mies tekee vaikka vähän lyhyemmän päivän ja ottaa loput saikkua lapsen vuoksi, ja minä menen vähän myöhässä ja teen työpäiväni alun kanssa samoin. Tuollaisesta todistuksesta miehen työnantajalta en ole kuullutkaan, kuulostaa kyllä vähän liioittelulta :D 

Pitää olla superonnellinen että lapset on olleet niin terveitä (tai sairastaneet aina vapaapäivien/loman aikaan ;) ), yli vuoden olen jo ollut töissä ja nyt ensimmäinen kerta kun pitää vuorojen kanssa sumplia.

-Ap

Vierailija
5/17 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin päivän lapsen kanssa ja heti kun mies tuli kotiin lähdin hoitamaan iltavuoron. Mies oli yleensä kotona klo.15 ja asuimme lähellä työpaikkaani. Tämä oli työnantajalle ok, sillä harvemmin sai sijaista iltoihin ja miksi en olisi mennyt tekemään vuoroani kun mies hoiti lasta. Eikä tullu mitään miinustunteja.

Vierailija
6/17 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sun mies voi jäädä aamusta pois, kun sinä olet kotona.

Vierailija
7/17 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae sairaanhoitajalta todistus jos tarvit. Saat olla kolme päivää pois. Ei ne töissä kysy miehesi työvuoroja.

Vierailija
8/17 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi on kipeä. Meillä riittää hoitajan todistus. Eivät kysele miehen työvuoroja

Vierailija
9/17 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne vaan kyselevät. Ei kannata ruveta fuskaamaan, muutamalle tunnille voi tulla kalliskin hinta jos valheesta jää kiinni.

Vierailija
10/17 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 08:56"]Kyllä ne vaan kyselevät. Ei kannata ruveta fuskaamaan, muutamalle tunnille voi tulla kalliskin hinta jos valheesta jää kiinni.
[/quote]Meillä eivät kysele.

Vierailija
11/17 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat vanhemmat eivät voi olla yhtäaikaa sairaan lapsen kanssa kotona. Meillä ainakin täytyy tehdä ilmoitus poissaolosta ja siinä on kohta, jossa pitää vakuuttaa, että toinen vanhempi ei pysty hoitamaan lasta.

Vierailija
12/17 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 08:57"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 08:56"]Kyllä ne vaan kyselevät. Ei kannata ruveta fuskaamaan, muutamalle tunnille voi tulla kalliskin hinta jos valheesta jää kiinni.
[/quote]Meillä eivät kysele.
[/quote]Lisäys. Moni äiti on työpaikallamme kolme päivää pois. Ja sen saa olla, kun toimittaa sairaanhoitajan todistuksen. Eivät kysele miehen työvuoroja.

Vierailija
13/17 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me jouduttiin nii, että kun mies tuli kotiin lähdin iltavuoroon. Ei molemmat voi kotona olla.

Vierailija
14/17 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos soitan töihin ja kerron että lapsi kipeä, työnantaja käskee vain toimittaa sairastodistuksen.

Vierailija
15/17 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 09:03"]Me jouduttiin nii, että kun mies tuli kotiin lähdin iltavuoroon. Ei molemmat voi kotona olla.
[/quote]Meilläkään ei koskaan kysytä miehen työvuoroja. Voi usein joutua jäämään ylitöihin

Vierailija
16/17 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan miehen kanssa samassa työpaikassa. Viimeksi lasten sairastaessa minä lähdin 2h aikaisemmin, jotta mies ehti töihin. Tuo 2h meni palkallisena poissaolona, koska oli todistus.

Jos toinen olisi muualla töissä, tarvittaisiin todistus myös sieltä, että toinen on estynyt hoitamasta.

Vierailija
17/17 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan työpaikkakohtaista mitä lippulappuja pitää toimittaa.

Miehen työpaikalle pitää viedä sairaslomalappu ja hän on sitten just niin monta päivää päivää pois kun lapussa lukee. Mulla riittää tekstari pomolle ja teen etänä töitä jos siihen sopivaa hommaa on/pystyy tekemään lapsen katosessa dvd:tä, ja menen takaisin toimistolle heti kun lapsi on terve.

Kummankaan pomo ei kysele toisen työaikoja, tosin molempien pomot tietävät puolisolla olevan ns. 8-16 duuni.