Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaveri seurustelee eksäni kanssa, tarvitseeko tulla toimeen?

Vierailija
12.02.2015 |

Erosin eksästäni vuosi sitten kun hän jäi rysän päältä kiinni pettämisestä, suhteessa oli mennyt huonosti jo pidempään. Pari viikkoa tästä erosta huomasin olevani raskaana (söin pillereitä, siitä huolimatta näin kävi), päätin keskeyttää raskauden eikä mieskään sitä vastaan ollut. Mies valitsi myös uuden naisensa ja muutti siltä istumalta hänen luokse kun jäi kiinni. Miehen uusi suhde kariutui melko nopeasti ja mies alkoi vonkaamaan perääni. En miestä takaisin huolinut, mutta muutama kuukausi tästä hänen salamarakkaudestaan ilmoitti kaverini että hän seurustelee eksäni kanssa, eikai haittaa. Ei minua haittaa, se että hän on eksäni kanssa, enemminkin se, että paras kaverini on niin sinisilmäinen että hän on mennyt ihastumaan tuohon junttiin, joka petti minua ja jonka lapsen abortoin. Raskaudenkeskeytys ei ollut minulle helppo, enkä sitä olettanutkaan. Nyt tämä kaverini on sitä mieltä että miehen, eksäni siis, tulisi joko perustaa perhe hänen kanssaan tai sitten heidän pitäisi erota. Sanoin kaverilleni, että tuntuu aika kohtuuttomalta alkaa vaatia toiselta perheenperustamista, kun toinen vaihtoehto on ero. Lisäksi tiedän että tällä kaverillani on suhde esimiehensä kanssa, mistä eksäni ei toki tiedä mitään. Mitä mieltä olette? pitäisikö eksälle kertoa. Lisäksi miksi helvetissä pidän tuollaista kaveria joka ei ajattele kuin itseään.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastakaa kimppakivaa

Vierailija
2/19 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elä kerro..niin makaa kuin petaa.. karma is a bitch. Ja jos kaverisi ei varoituksista huolimatta eroa jätkästä niin se on hänen vlintansa. Turha itkeä ku jätkä on pettänyt tms. Ole kuin heitä ei olisikaqn

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 03:20"]

Lisäksi miksi helvetissä pidän tuollaista kaveria joka ei ajattele kuin itseään.

[/quote]

Hyvä kysymys! Mietin nimittäin ihan samaa.

Vierailija
4/19 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmille bannia ja ole tyytyväinen että saivat toisensa

Vierailija
5/19 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tunne kun mietin: "miksi helvetissä pidän tuollaista kaveria joka ei ajattele kuin itseään"

En osaa neuvoa sua, mutta taidat olla jo totuuden jäljillä :)

Vierailija
6/19 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 07:30"]

Se tunne kun mietin: "miksi helvetissä pidän tuollaista kaveria joka ei ajattele kuin itseään"

[/quote]

Millä tavalla kaveri "ei ajattele kuin itseään". Kun alkoi seurustelemaan exäsi kanssa? No mitä sitten, Suomi on vapaa maa. Eihän se sulle kuulu, kenen kanssa kaverisi tai exäsi seurustelee. Vai sekö kun kiristää exääsi lastentekoon tai tulee ero? Eihän sekään sulle kuulu, on heidän välisensä asia.

Ilmeisesti et ole vielä päässyt exästä irti? Ja kyllä ymmärrän toki sen, jos olet ollut rakastanut ja kun oli se raskauskin. Mutta sun täytyy ymmärtää että sinä ja exäsi olette tehneet päätöksen erota. Mitä ex sen jälkeen tekee, ei ole sinun asiasi. 

Vierailija
7/19 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ystävän exiin EI kajota. Elämän perussääntöjä

Vierailija
8/19 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 09:00"]

[/quote]

No näin mä ajattelen itsekin. Tai ei se mikään "sääntö" ole, itse vaan en pysty olemaan yhdessä miehen kanssa jonka tiedän olleen lähiaikoina jonkun kaverini kanssa. Kaikki ei ajattele samalla tavalla ja ihan vapaasti saavat tehdä mitä haluavat.

-7-

Vierailija
9/19 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 08:55"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 07:30"]

[/quote]

Millä tavalla kaveri "ei ajattele kuin itseään". Kun alkoi seurustelemaan exäsi kanssa? No mitä sitten, Suomi on vapaa maa. Eihän se sulle kuulu, kenen kanssa kaverisi tai exäsi seurustelee. Vai sekö kun kiristää exääsi lastentekoon tai tulee ero? Eihän sekään sulle kuulu, on heidän välisensä asia.

Ilmeisesti et ole vielä päässyt exästä irti? Ja kyllä ymmärrän toki sen, jos olet ollut rakastanut ja kun oli se raskauskin. Mutta sun täytyy ymmärtää että sinä ja exäsi olette tehneet päätöksen erota. Mitä ex sen jälkeen tekee, ei ole sinun asiasi. 
[/quote]

Kun sanoi , että kaveri ei ajattele kuin itseään niin tarkoitin sillä sitä, että hän on monessa asiassa hyvinkin itsekäs eikä ota huomioon muiden tunteita. Itse ajattelen hyvinkin pitkälle että niin makaa kuin petaa. Tähän taustana siis vielä se, että kaverini on sitä mieltä että eksäni pitäisi myydä talonsa, että.he ostaisivat yhdessä isomman, jotta voisivat perustaa perheen. Tämän lisäksi kaverillani on suhde esimiehensä kanssa ja melkei aina kun hän on baarissa niin nuoleskelee.muita miehiä. Tässä ei nyt ole kysymys siitä että haikailisin eksäni perään, vaan siitä että vaikka eksäni onkin ollut kusipää minua kohtaan niin en silti toivoisi hänelle naista joka käyttäytyy noin. Olen itse aina ajatellut että kavereiden eksiin ei kajota, mutta tiedän kyllä että kaikki eivät niin ajattele. Ja olen eron jälkeen huomannut että en ole missään vaiheessa eksääni rakastanut. Olen nyt uudessa paremmassa suhteessa ja minulla menee paljon paremmin mieheni kanssa kuin eksäni kanssa koskaan.

Vierailija
10/19 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisin kirjoitus siis ap.

Vierailija
11/19 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Lapsellista. Ehkä joskus 15-vuotiaana on tuollaisia sääntöjä. Normaalit aikuiset ymmärtävät ja hyväksyvät, että ihmisiä ei voi omistaa eikä leimata omikseen ikuisiksi ajoiksi. Suhteita tulee ja menee.

Vierailija
12/19 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 09:48"]

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 08:55"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 07:30"] Se tunne kun mietin: "miksi helvetissä pidän tuollaista kaveria joka ei ajattele kuin itseään" En osaa neuvoa sua, mutta taidat olla jo totuuden jäljillä :)     [/quote] Millä tavalla kaveri "ei ajattele kuin itseään". Kun alkoi seurustelemaan exäsi kanssa? No mitä sitten, Suomi on vapaa maa. Eihän se sulle kuulu, kenen kanssa kaverisi tai exäsi seurustelee. Vai sekö kun kiristää exääsi lastentekoon tai tulee ero? Eihän sekään sulle kuulu, on heidän välisensä asia. Ilmeisesti et ole vielä päässyt exästä irti? Ja kyllä ymmärrän toki sen, jos olet ollut rakastanut ja kun oli se raskauskin. Mutta sun täytyy ymmärtää että sinä ja exäsi olette tehneet päätöksen erota. Mitä ex sen jälkeen tekee, ei ole sinun asiasi.  [/quote] Kun sanoi , että kaveri ei ajattele kuin itseään niin tarkoitin sillä sitä, että hän on monessa asiassa hyvinkin itsekäs eikä ota huomioon muiden tunteita. Itse ajattelen hyvinkin pitkälle että niin makaa kuin petaa. Tähän taustana siis vielä se, että kaverini on sitä mieltä että eksäni pitäisi myydä talonsa, että.he ostaisivat yhdessä isomman, jotta voisivat perustaa perheen. Tämän lisäksi kaverillani on suhde esimiehensä kanssa ja melkei aina kun hän on baarissa niin nuoleskelee.muita miehiä. Tässä ei nyt ole kysymys siitä että haikailisin eksäni perään, vaan siitä että vaikka eksäni onkin ollut kusipää minua kohtaan niin en silti toivoisi hänelle naista joka käyttäytyy noin. Olen itse aina ajatellut että kavereiden eksiin ei kajota, mutta tiedän kyllä että kaikki eivät niin ajattele. Ja olen eron jälkeen huomannut että en ole missään vaiheessa eksääni rakastanut. Olen nyt uudessa paremmassa suhteessa ja minulla menee paljon paremmin mieheni kanssa kuin eksäni kanssa koskaan.

[/quote]

Jos tilanne on noin, sun pitää ajatella että itse he aikuisina ihmisinä asiansa hoitavat. Ei ole sinun tehtäväsi huolehtia exästä ja hänen elämästään. Jos taas kaveri on itsekäs, sinun kannattaa pikemminkin miettiä onko hänen YSTÄVYYTENSÄ sellaista että sitä jaksat. Älä mieti millaisen paskatempun tekee exällesi pettäessään tätä.

-7-

Vierailija
13/19 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata exälle puhua mitään. Saat vaan mustasukkaisen hullun exän leiman otsaasi. Kyseessä on kaksi aikuista ihmistä.

Mä olisin sinuna vähän ehkä jopa iloinen että exäsi saa maistaa omaa lääkettään.. :) ystäväksi en ehkä tuollaista naikkosta kutsuisi kuitenkaan.

Vierailija
14/19 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna heidän olla keskenään. Kertomasi perusteella ovat molemmat yhtä kamalia, joten parempi vain, että eivät käy rikkomassa jotakin kunnollista ihmistä.

Vierailija
15/19 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette kyllä oikeassa, suottapa minä tätä sen enempää mietin.. Arvostelin yhteiselle kaverillemme tämän ko. Naisen toimintaa. Sain viestin että hänestä tuntuu että heidän yhdessäolo vaikuttaa minuun enemmän kuin annan ymmärtää. Soitin tälle naiselle, että minulle on aivan sama kenen kanssa hän seurustelee tms mutta ei ihmisiä pidä kohdella noin, oli sitten kyseessä eksäni tai joku muu. Ehkäpä he tosiaan ansaitsevat toisensa :D tämä sama nainen on aikaisemmin seurustellut mieheni parhaan kaverin kanssa ja todennut että oikeasti mieheni on mielenkiintoisempi. Tuntuu että viimeisen viiden vuoden aikana hänen miehensä ovat jollain lailla olleet sellasia joihin hän on tutustunut minun kauttani, paitsi sitten tämä esimies ja epämääräiset baarihoidot -ap

Vierailija
16/19 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta pettämisistä kertominen on hyvin harvoin suotavaa. Ulkopuolisten ei pitäisi puuttua toisten suhteisiiin. Paitsi jos kyse on hyvin läheisistä ihmisistä. Minulle on paljonkin vihjailtu mieheni pettämisistä (syrjähyppyjä) ja minusta se on jotenkin noloa. Tiedän että hyvin monet naiset kuolaavat mieheni perään ja haluavat hänet sänkyynsä ja niinpä mieheni kuvittelee naisten olevan vain kunnon panoa vailla jne. Toistaiseksi nämä humalaiset syrjähypyt eivät ole olleet mitenkään minulta pois ja olen iloinen kun hän tähän asti aina on huomannut että kotona on kaikki parempaa. Ei ihmisiä voi väkisin pitää.

Vierailija
17/19 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 09:53"]

[/quote]

Lapsellista. Ehkä joskus 15-vuotiaana on tuollaisia sääntöjä. Normaalit aikuiset ymmärtävät ja hyväksyvät, että ihmisiä ei voi omistaa eikä leimata omikseen ikuisiksi ajoiksi. Suhteita tulee ja menee.

[/quote]

riippuu vähän. Jos olet läheinen ystävän kanssa, ja suhteesta on vähän aikaa, sanoisin vähän että on kyllä off limits. Mutta jos seurustelusta on jo kauan, olisi ainakin itselleni ok. Ystävä varmasti tietää mikä meni suhteessa silloin aikanaan vikaan, ja päättää itse mitä tekee. Toisaalta esim tässä tapauksessa en ymmärrä miksi kaveri haluaa olla kyseisen jätkän kanssa, sen verran kusipäältä vaikuttaa.

Vierailija
18/19 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

He alkoivat seurustella noin 5kk eromme jälkeen. Eli silloin oli kulunut raskauden keskeytyksestä ehkä 4 kk. -ap

Vierailija
19/19 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1