Pettämisestä alkanut parisuhteemme elää ja voi hyvin.
Tämä vastineeksi siihen yleiseen myyttiin, että pettämisestä alkunsa saaneet parisuhteet eivät koskaan kestäisi. Meillä on kestänyt. Minä petin aiempaa aviopuolisoani, meillä tosin oli jo muutenkin ollut ero mielessä. Nyt olen tämän nykyisen kanssa ollut jo 12 vuotta. Lapsiakin on.
Toki myönnän sen, että ei ole mukavaa miettiä alkuaikaa, tai jos joku esittää kysymyksen "miten tapasitte?" on siihen aina sanottava jotain ympäripyöreää. Ei siis mikään romanttinen alku, näin jälkeenpäin ajateltuna. Ja jos nyt saisin elää tuon ajan uudelleen, päättäisin entisen suhteeni ennenkuin aloittaisin uuden. Sen verran syyllisyyttä ja häpeää tuosta koin (koen). Mutta nykyinen suhde siis voi hyvin, meillä menee hyvin. Näinkin voi siis käydä.
Kommentit (10)
"Toki myönnän sen, että ei ole mukavaa miettiä alkuaikaa, tai jos joku esittää kysymyksen "miten tapasitte?" on siihen aina sanottava jotain ympäripyöreää. Ei siis mikään romanttinen alku, näin jälkeenpäin ajateltuna. Ja jos nyt saisin elää tuon ajan uudelleen, päättäisin entisen suhteeni ennenkuin aloittaisin uuden. Sen verran syyllisyyttä ja häpeää tuosta koin (koen)."
Tuo elämänmittainen häpeä ja syyllisyys olkoon rangaistuksena sinulle.
Jotkut pystyy pettämisestä alkaneeseen suhteeseen. Mä en pystynyt. Jätin sen miehen ja oli elämäni paras päätös.
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 17:42"]
"Toki myönnän sen, että ei ole mukavaa miettiä alkuaikaa, tai jos joku esittää kysymyksen "miten tapasitte?" on siihen aina sanottava jotain ympäripyöreää. Ei siis mikään romanttinen alku, näin jälkeenpäin ajateltuna. Ja jos nyt saisin elää tuon ajan uudelleen, päättäisin entisen suhteeni ennenkuin aloittaisin uuden. Sen verran syyllisyyttä ja häpeää tuosta koin (koen)."
Tuo elämänmittainen häpeä ja syyllisyys olkoon rangaistuksena sinulle.
[/quote]
Vähän tähän malliin olen tämän ajatellut itsekin. Opin siis kyllä virheestäni, en enää tekisi samoin. Toisaalta, onneksi tämä syyllisyys ja häpeä asiasta ei ole mikään jokapäiväinen taakka, eli tämän kanssa pystyn kyllä elämään.
ap
Joudut näemmä todistelemaan valintojasi.
Kai sä tajuat, että ensi vuonna voi kaikki kosahtaa? Ehkä se puolisosikin on koko tämän ajan juossut vieraissa. Meillä hajosi suhde 10 vuoden jälkeen. Ja joo, kusipääpettäjä se nainen oli munkin kohdalla.
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 21:54"]
Kai sä tajuat, että ensi vuonna voi kaikki kosahtaa? Ehkä se puolisosikin on koko tämän ajan juossut vieraissa. Meillä hajosi suhde 10 vuoden jälkeen. Ja joo, kusipääpettäjä se nainen oli munkin kohdalla.
[/quote]
Voihan sitä sattua vaikka mitä, kukapa sitä tulevaisuudestaan varmaksi voi sanoa, olipa miten alkaneessa suhteessa tahansa. Mutta mitä sitä tulevaa stressaamaan. Nyt on hyvä olla, ja on ollut jo kaikki nämä vuodet, joten näillä mennään. Sitten jos tulee jotain muuta vastaan, mennään niillä vastaantulevilla.
ap
Miksi minua sinun parisuhteesi kiinnostaisivat? Kyllä se kertoo jotakin perustavanlaatuista suhtautumisesta ihmissuhteisiin jos pettää tai on osallisena pettämiseen. Miksi olisit valinnut oikein tälläkään kerralla? Läheisriippuvaisten hommaa.
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 22:01"]
Miksi minua sinun parisuhteesi kiinnostaisivat? Kyllä se kertoo jotakin perustavanlaatuista suhtautumisesta ihmissuhteisiin jos pettää tai on osallisena pettämiseen. Miksi olisit valinnut oikein tälläkään kerralla? Läheisriippuvaisten hommaa.
[/quote]
Miksi vaivauduit lukemaan avaukseni ja vieläpä kommentoimaan, jos ei kerran kiinnosta? ;) Vinkiksi: jokaista avausta ei ole pakko lukea. Itse luen vaan ne, jotka kiinnostavat tavalla tai toisella.
Sanoisin, että 12 yhdessäolovuotta kertoo jo aika paljon nykyisestä suhteesta ja suhtautumisestani siihen. Siinä aikaisemmassa suhteessa ehdin olla vain n. 3 vuotta, kunnes mietittiin jo eroa, ja petin.
ap
ps. ymmärrän kyllä "vihamielisyytesi" minua kohtaan, kun olen tuonut esiin pettämiseni. En puolustele sitä itsekään, se oli väärin.
On naiivia ajatella että kaikki pettämiset tarkoittaisivat automaattisesti pettämistä _aina_.
Hyvää onnea jatkossakin :)