Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Testamentti 20-vuotiaana?

Vierailija
11.02.2015 |

Olisiko mitään järkeä tehdä testamenttu parikymppisenä? Onko joku tehnyt?
-
Ei ole lapsia eikä avioliittoa, joten vanhemmat perisivät minut, jos kuolisin. En kuitenkaan halua, että isäni saisi penniäkään rahoistani. En ole ollut vuosiin hänen kanssa tekemisissä ja läheiseni tietävät, etten todellakaan halua hänen päästä hyötymään, jos kuolen (on uhannut minut tappaa).
-
Ja tässä ei ole kyse ihan pienistä rahoista ja vaikka olisikin, en haluaisi niitä taikka minulle rakkaita esineitä isäni haltuun.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siitä kannata maksaa, tee itse. Googlaa "testamentti malli" ja valitse sopiva. Olennaista on, että sinulla on 2 esteetöntä todistajaa (eivät saa itse etua jne), jotka allekirjoittavat testamentin yhtä aikaa.
terv. tuleva juristi

Vierailija
2/10 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tehdä! Eihän se testamentin tekeminen ikää katso.

Itse tein 20-vuotiaana eli reilut 20 vuotta sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi pankkisi juristi auttaa sen tekemisessä, ja varmempi niin, että tulee varmasti oikein tehtyä.

Minusta jokaisen ihmisen pitäisi tehdä niin testamentti kuin avioehtokin.

Vierailija
4/10 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 16:34"]Ei siitä kannata maksaa, tee itse. Googlaa "testamentti malli" ja valitse sopiva. Olennaista on, että sinulla on 2 esteetöntä todistajaa (eivät saa itse etua jne), jotka allekirjoittavat testamentin yhtä aikaa.
terv. tuleva juristi
[/quote]
Kiitos sinulle ja kaikille muillekin! Pitää vielä tutkia, miten saan siitä porsaanreiättömän.
Ap

Vierailija
5/10 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ehdotukseni perustui siis sille oletukselle, että sinulla ei ole kovin monimutkaisia suunnitelmia vaan aiot jättää tyyliin koko omaisuuden tietylle henkilölle tai vaikka kissan Saara-tädille ja kaiken muun serkulle. Jos pitää miettiä erilaisia sijoitus- ja verotusasioita kovasti ja kyse on suurista omaisuuksista, kannattaa tosiaan mennä vaikka pankin juristin luo :) terv. se juristin alku

Vierailija
6/10 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai teet, kun sille kerran on tarvetta.

Vierailija
7/10 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista myös vaihtaa edunsaaja henkivakuutukseesi.

Vierailija
8/10 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 15:54"]

Olisiko mitään järkeä tehdä testamenttu parikymppisenä? Onko joku tehnyt? - Ei ole lapsia eikä avioliittoa, joten vanhemmat perisivät minut, jos kuolisin. En kuitenkaan halua, että isäni saisi penniäkään rahoistani. En ole ollut vuosiin hänen kanssa tekemisissä ja läheiseni tietävät, etten todellakaan halua hänen päästä hyötymään, jos kuolen (on uhannut minut tappaa). - Ja tässä ei ole kyse ihan pienistä rahoista ja vaikka olisikin, en haluaisi niitä taikka minulle rakkaita esineitä isäni haltuun.

[/quote]

olen tehnyt testamentin 18 vuotiaana, koska minullakaan ei ole mitään välejä isääni ja hänen sukuunsa. 

Vierailija
9/10 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 15:57"]Muista myös vaihtaa edunsaaja henkivakuutukseesi.
[/quote]
Siinä se jo on onneksi suoraan laitettu ns. oikein.

Vierailija
10/10 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 15:58"][quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 15:54"]

Olisiko mitään järkeä tehdä testamenttu parikymppisenä? Onko joku tehnyt? - Ei ole lapsia eikä avioliittoa, joten vanhemmat perisivät minut, jos kuolisin. En kuitenkaan halua, että isäni saisi penniäkään rahoistani. En ole ollut vuosiin hänen kanssa tekemisissä ja läheiseni tietävät, etten todellakaan halua hänen päästä hyötymään, jos kuolen (on uhannut minut tappaa). - Ja tässä ei ole kyse ihan pienistä rahoista ja vaikka olisikin, en haluaisi niitä taikka minulle rakkaita esineitä isäni haltuun.

[/quote]

olen tehnyt testamentin 18 vuotiaana, koska minullakaan ei ole mitään välejä isääni ja hänen sukuunsa. 
[/quote]
Oliko helppo tehdä? Maksoiko minkä verran?