Uusperhe asiaa, kuinka paljon lähivanhempi määräilee?
minusta on alkanut tuntua siltä että miehen lapsen äiti määrää jo tämänkin talon säännöt:(
Minulla itsellä samanikäinen lapsi kuin miehelläni ja ollaan yritetty pitää molemmille samat säännöt tässä talossa, toki kuunnellaan myös lapsen äitiä mutta en minä halua kasvattaa lastani hänen ehdoillaan ja tuntuisi omituiselta jos toisella samanikäisellä olisi eri säännöt kuin toisella. Mies on minun kanssa samaa mieltä, mutta äiti ei jousta omissa säännöissään yhtään.
tämän takia miehellä ja exällä on hieman tulehtuneet välit ja nyt se vaikuttaa jo nuoreenkin. Äiti ei ilmeisesti ymmärrä että nuorikin kasvaa ja säännöt muuttuu, joissakin asioissa olisi äidinkin hyvä joustaa.
Kommentit (4)
Ei ole ihme että nykyajan mukulat ovat sekaisin kuin seinäkellot, joka viikko mennään eri säännöillä.
Riippuuhan se paljon lapsestakin. Ei meillä vaan kaikille lapsille ole samat säännöt, vaikka ydinperhe ollaankin. Jos keppostelee ja temppuilee, niin porkkanaa on vähemmän ja keppiä enemmän. Ja toisinpäin.
Pääsääntöisesti, teidän talo teidän säännöt.
Tottakai teillä on teidän talon säännöt. Lapsen kotona, lähivanhemmalla on sit omansa.
Paljonko lapsi on teillä eli etäisällään? Jos on lähivanhemmalla 90% ajasta niin kyllä se suurin kasvatusvastuu on silloin lähivanhemmalla väistämättä. Ainahan se on lapselle parasta että molemmissa kodeissa on samat säännöt mutta ei taida aina onnistua.
Meillä tilanne niinpäin että miehen uusi naisystävä tunkee nokkansa jokaiseen asiaan ja valittaa milloin mistäkin. Mustasukkainen se on!!;)