Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko vaatinut mieheltä liikaa remonttia

Vierailija
11.02.2015 |

Itse väittää näin. Keittiön seinien ja katon maalaus.Eteisen seinien maalaus, kylmästä vintistä komeron teko, uusien ikkunoiden vaihto, vessanpöntön ja altaan vaihto, pienen komeron kunnostus. Olohuoneen tapetointi. Vanhojen ovien kunnostus. Nämä kolmen vuoden aikana. Onko tässä liikaa? Minun mielestä ei

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahahuolia vai miksi kestäisi noin kauan?

Vierailija
2/17 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan jo kauhulla kevään keittiö, kylpyhuone ja sauna remppaa.

T.Remontti reiska

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna sille kesken remontin teon aina välillä suihinottoja, niin se ehdollistuu siihen, että remonttien teko on kivaa!

Vierailija
4/17 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olet vaatinut? Eikö mies huomaa jos joku alue tarvitsee remonttia? Tähän on vaikea kommentoida kun en tiedä miten teillä yleensä hommat jaetaan:)

Vierailija
5/17 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et

Vierailija
6/17 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 13:40"]Miten olet vaatinut? Eikö mies huomaa jos joku alue tarvitsee remonttia? Tähän on vaikea kommentoida kun en tiedä miten teillä yleensä hommat jaetaan:)
[/quote]Mies ei aina ole halukas remontoimaan, mutta osaa kyllä kun aloittaa. Häntä ei niin häiritse vanhat pinnat.

Vierailija
7/17 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööh, miksi et ole tehnyt itse? Maalaukset ja tapetoinnit pitää ainakin jokaisen osata tehdä. Kyllä, kuulostaa liialta jos olet vain vaatinut toista tekemään. Mikä ihmeen suhde se tuollainen yleensäkään on, että toinen vaatii ja vain toisen pitää tehdä.. kuulostaa oudolta.

Vierailija
8/17 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaikki remontit hoitaa alan ammattilaiset, siististi ja nopeasti.

Vierailija
9/17 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 13:43"]Ööh, miksi et ole tehnyt itse? Maalaukset ja tapetoinnit pitää ainakin jokaisen osata tehdä. Kyllä, kuulostaa liialta jos olet vain vaatinut toista tekemään. Mikä ihmeen suhde se tuollainen yleensäkään on, että toinen vaatii ja vain toisen pitää tehdä.. kuulostaa oudolta.
[/quote]Mies on parempi maalaamaan ja remontoimaan.Eikä anna minun oikein maalata

Vierailija
10/17 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 13:43"]

Ööh, miksi et ole tehnyt itse? Maalaukset ja tapetoinnit pitää ainakin jokaisen osata tehdä. Kyllä, kuulostaa liialta jos olet vain vaatinut toista tekemään. Mikä ihmeen suhde se tuollainen yleensäkään on, että toinen vaatii ja vain toisen pitää tehdä.. kuulostaa oudolta.

[/quote]Vaatiihan munkin mies ruoan pöytään, mä sitten vaadin nuo remonttihommat. Tehdään mikä on ominaista kummallekin. Voisi tietysti olla toisinkin päin, koska itse olen remonttitaitoinen, monet eivät ole. 

Vierailija
11/17 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö itse ole tehnyt tässä mitään? Maalannut, tapetoinut? En ymmärrä miten se muuten olisi vaatimusta toiselta. Eiks se oo yhdessä kodin kunnossapitoa ja viihtyvyyden lisäämistä. Entä onko teillä aina joku projekti päällä? Joskus voi hetken olla remppaamattakin jollei ihan pakko. Jos toinen ei oo tottunut sellaseen et kokoajan touhutaan niin se voi olla aika stressaavaa.

Vierailija
12/17 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 13:44"]

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 13:43"]Ööh, miksi et ole tehnyt itse? Maalaukset ja tapetoinnit pitää ainakin jokaisen osata tehdä. Kyllä, kuulostaa liialta jos olet vain vaatinut toista tekemään. Mikä ihmeen suhde se tuollainen yleensäkään on, että toinen vaatii ja vain toisen pitää tehdä.. kuulostaa oudolta. [/quote]Mies on parempi maalaamaan ja remontoimaan.Eikä anna minun oikein maalata

[/quote]

Mitenkäs oppisit jos et ikinä tee.. huono tekosyy. En ymmärrä miten tuollainen keskustelu voi mennä:

N: maalaisitko olohuoneen seinän?

M: en jaksaisi

N: maalaan itse sitten

M: et saa maalata

N: no maalaatko sinä

M: vaadit liikaa remonttia

?!?! Molemmat henkilöt kuulostaa vajaa-valtaisilta... Toinen vaatii eikä itse viitsi opetella, ja toinen ei haluaisi tehdä mutta ei salli toisen opettelevan. 

Vierailija
13/17 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja AP tietysti pihtaa, jos mies ei tee remontteja ;)

Vierailija
14/17 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 13:38"]

Keittiön seinien ja katon maalaus.Eteisen seinien maalaus, kylmästä vintistä komeron teko, uusien ikkunoiden vaihto, vessanpöntön ja altaan vaihto, pienen komeron kunnostus. Olohuoneen tapetointi. Vanhojen ovien kunnostus. Nämä kolmen vuoden aikana. Onko tässä liikaa? Minun mielestä ei

[/quote]

Sinä osaat ihan itsekin maalata keittiön seinät ja katon ja eteisen seinät sekä tapetoida olohuoneen ja kunnostaa vanhat ovet. Se kunnostus tarkoittaa hiomista ja maalaamista, ehkä myös pakkeloimista. Ikkunoiden hintaan kuuluu ainakin meillä päin myös niiden asennus. Vessanpöntön ja altaan vaihtaminen kannattaa tehdä sen, jolla on enemmän voimaa, ja altaat eivät ole standardikokoisia, joten vessan seinään joutuisi ehkä laittamaan jonkinlaisen tukirakenteen, mikäli uudet pultit eivät osu vanhoihin kohtiin. Mitä tarkoittaa komeron kunnostus? Hiomista ja lakkaamista? Sen osaat itsekin.

Jos mies ei välitä noista asioista mutta sinä ne haluaisit ja osaisit myös itse tehdä, mikset tee? Miksi olette ostaneet kunnostusta vaativan asunnon, jos ei teille molemmille ole ollut alkujaankin selvää, että asunto kunnostetaan?

Vierailija
15/17 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on tossa mun mielestä vähän paljon kun ei noi kaikki nyt mitään sormia napsauttamalla tule jos töissäkin käy..varsinkin katon maalaus on harvinaisen kakkaa puuhaa...ovien hieominen ja maalaus...ei ole ihan pikkuhommia. Teepä ite jos siltä tuntutu

Vierailija
16/17 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 13:38"]

Itse väittää näin. Keittiön seinien ja katon maalaus.Eteisen seinien maalaus, kylmästä vintistä komeron teko, uusien ikkunoiden vaihto, vessanpöntön ja altaan vaihto, pienen komeron kunnostus. Olohuoneen tapetointi. Vanhojen ovien kunnostus. Nämä kolmen vuoden aikana. Onko tässä liikaa? Minun mielestä ei

[/quote]

Ei ole liikaa, jos olet itse tehnyt. Jos olet istunut kädet haaroissa ja käskyttänyt miestä, niin sitten se on liikaa, jos mies niin sanoo.

Itsekkin periaatteessa tykkään remontoinnista, mutta olen kyllästynyt siihen että vaimo ei osaa visioida, eli hänellä on joku mielikuva miten remontti tehdään, mutta sitten kun se on tehnyt niin hän ei olekkaan siihen tyytyväinen, eli koko remontti oli ihan turha. Vihaan turhan työn tekemistä.

t.mies

Vierailija
17/17 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu niin siitä miehestäkin mikä on liikaa. Me on asuttu tässä remppaprojektissa kohta 10v ja kohta en enää keksi miehelle tekemistä. Se on ihan mahdotonta saada istumaan aloilleen ja katsomaan vaikka lätkää töllöstä, lomalle (= pois kotimaisemista) sen saa viikoksi vuodessa ja sielläkin se miettii mitä rempata seuraavaksi ja miten.

Eli mun miehelle sun luettelemat hommat 3 vuodessa olis liian vähän :)

Tosin mä olen hoitanut meillä maalaukset, tapetoinit yms kevyet hommat, ja pistänyt miehen silläaikaa leikkimään prinsessaa lapsen kanssa.

Suosittelen, että otat seuraavan kerran pensselin itse käteen ja annat miehen olla omissa touhuissaan. Jos kieltää, niin sanot että asut ja omistat sinäkin osuutesi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yhdeksän