Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

40-vuotias mammografiaan, mutta minne?

Vierailija
11.02.2015 |

Yksityinen gynekologini (ei minkään ketjun vaan pitää ihan omaa vastaanottoaan) kehotti minua varmuuden vuoksi käymään mammografiassa (ei siis löytänyt mitään, mutta koska sukurasitetta on niin ei olis haitaksi ottaa yhdet kuvat tulevaisuutta varten "vertailukohdaksi"). Nyt en tiedä minne sen lähetteen kanssa menen? Yksityiselle lääkäriketjulleko? Maksanko vain sen kuvan (nettisivujen mukaan 130 euroa) vai pitääkö mun maksaa siellä lääkärikäyntejäkin, jotta saan sitten kuulla radiologin lausunnon? Onko mulla mitään mahiksia julkisella puolella saada kuvaa ja siitä lausuntoa?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset pyydä tk-lääkäriltä lähetettä julkisen puolen tutkimuksiin? Tk maksaa noin 15 euroa, poli noin 35 euroa. Mammografiasta tavallisesti lääkäri soittaa myöhemmin ja kertoo tuloksen. Kuva tallennetaan Kantaan, jossa se on kaikkien sinua hoitavien lääkärien ja hoitajien nähtävänä tarpeen tullen.

Vierailija
2/3 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityiselle ei ole tarvinnut lähetettä. Voi olla, että jossain tarvitsee tai tilanne on muuttunutkin. Ota mammografia ja ultra myös, niin on tarkempi ja ultraajalta voit siinä kyselläkin sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 10:40"]Yksityinen gynekologini (ei minkään ketjun vaan pitää ihan omaa vastaanottoaan) kehotti minua varmuuden vuoksi käymään mammografiassa (ei siis löytänyt mitään, mutta koska sukurasitetta on niin ei olis haitaksi ottaa yhdet kuvat tulevaisuutta varten "vertailukohdaksi"). Nyt en tiedä minne sen lähetteen kanssa menen? Yksityiselle lääkäriketjulleko? Maksanko vain sen kuvan (nettisivujen mukaan 130 euroa) vai pitääkö mun maksaa siellä lääkärikäyntejäkin, jotta saan sitten kuulla radiologin lausunnon? Onko mulla mitään mahiksia julkisella puolella saada kuvaa ja siitä lausuntoa?
[/quote]

Saat sen radiologin lausunnon

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä neljä