Mikä ihme voi aiheuttaa yli 38° kuumeen
Koronatesti nega ja toisen rokoteannoksen sain syyskuun alussa.
Olo on ihan hyvä, ruoka maistuu ja nenä vähän vuotaa.
Kuume on kuitenkin yli 38°C, mutta sitä on jatkunut jo viikkoja.
Verikokeisiin pääsin kahden viikon kuumeilu jälkeen ja kaikki oli kuulemma kunnossa.
Kommentit (10)
On sulla kova luotto palstalaisiin. Että tässä pitäs diagnoosi noilla esitiedoilla antaa. Taidan jättää väliin. Suosittelen lisätutkimuksia ihan siellä, missä tähänkin asti.
Vierailija kirjoitti:
Influenssa?
Tuskinpa on noilla oireilla.
Joku tulehdustila tai ylirasitustila ennemmin.
Onko yli 38 asteen kuumeilu edelleen jatkunut, kuinka monen viikon ajan nyt? Lääkärissä varmasti sanottiin, että pitää tulla takaisin jos se jonkun ajan jälkeen edelleen jatkuu. Voi olla kaikenlaisista sairauksista kyse.
Mistä sen täällä tietää, jos kerran lääkärikään ei ole sitä tiennyt.
Mitään vakavaa tulehdustahan sulla ei ole, koska kerran veriarvot ovat olleet ok.
Just verestä ne tulehdusarvot katsotaan. Tarvittaessa lääkäri määrä myös keuhkokuvat röntgenissä.
Ja mitä oireita tuo kuume aiheuttaa? Silläkin on merkitystä.
Toisinaan ihmisillä vain on sairauksia, joiden syytä ei välttämättä pystytä löytämään ja selvittämään.
Ja oletko siis ollut jo viikkokausia sairaslomalla? Tuon kuumeen takia.
Kuka pystyy 38 asteen kuumessa käymään töissä?
Vierailija kirjoitti:
Influenssa?[/quot
Sivusta; Mahdollista, mutta varsinainen influenssa ei ole vielä Suomessa alkanut.
Mistä ap olisi sen influenssaviruksen saanut.
Muistan miten nuoruudessani minulla oli kuukausikaupalla aina kuumetta 37,5 vaikka normaali kehoni lämpötila oli 36.6 astetta.
Ei siihen mitään syytä löydetty. Ja lopulta kehoni lämpötila palasi tuohon normaali lukemaani.
Vierailija kirjoitti:
Mitään vakavaa tulehdustahan sulla ei ole, koska kerran veriarvot ovat olleet ok.
Just verestä ne tulehdusarvot katsotaan. Tarvittaessa lääkäri määrä myös keuhkokuvat röntgenissä.
Toisinaan ihmisillä vain on sairauksia, joiden syytä ei välttämättä pystytä löytämään ja selvittämään.
Olen etänä töissä, eikä mulla oikein muita oireita kuumeen ja vuotavan nenän lisäksi ole. Sekin lähinnä vuotaa vain aamuisin ja tosiaan ottivat kokonaisverenkuvan, maksa-arvot, ferritiinin yms. Ja tosiaan soitan maanantaina lääkäriin uudelleen. Ainoa, että täällä pääsee huonommin lääkäriin kuin Suomessa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Influenssa?[/quot
Sivusta; Mahdollista, mutta varsinainen influenssa ei ole vielä Suomessa alkanut.
Mistä ap olisi sen influenssaviruksen saanut.
Muistan miten nuoruudessani minulla oli kuukausikaupalla aina kuumetta 37,5 vaikka normaali kehoni lämpötila oli 36.6 astetta.
Ei siihen mitään syytä löydetty. Ja lopulta kehoni lämpötila palasi tuohon normaali lukemaani.
En ole asunut Suomeen pariin vuoteen ja täällä jyllää korona ja influenssa molemmat.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen etänä töissä, eikä mulla oikein muita oireita kuumeen ja vuotavan nenän lisäksi ole. Sekin lähinnä vuotaa vain aamuisin ja tosiaan ottivat kokonaisverenkuvan, maksa-arvot, ferritiinin yms. Ja tosiaan soitan maanantaina lääkäriin uudelleen. Ainoa, että täällä pääsee huonommin lääkäriin kuin Suomessa.
Ap
Vuotava nenä: virusperäunen poskiontelotulehdus?
Influenssa?