Naapurin skitsofrenia pelottaa
Meillä on kiva omistusasunto aika arvostetussakin kaupunginosassa. Kun olimme asuneet tässä pari vuotta, kävi ilmi että seinänaapurimme (outo, hieman vetäytyvä tyyppi) on vakavasti mielisairas. Toiset naapurit ovat soittaneet tälle apua, kun harhaili pihalla pahoissa harhoissa ja näki ties mitä demoneita.
Ongelma on, että olen alkanut pelätä tätä miestä ja mahdollisuutta, että hän satuttaisi lapsiamme. Aina sanotaan, että ei skitsofrenia tarkoita väkivaltaisuutta, mutta sitten kuitenkin jatkuvasti on uutisia harhaisten tekemistä väkivaltarikoksista, viimeksi nyt tämä Tuusulan tapaus mm.
En haluaisi muuttaa asunnosta pois, mutta täytyy ehkä sitäkin alkaa harkita.
Kommentit (24)
Meidän naapurissa asuu samanlainen hullu akka. Näyttää ihan donkey kongilta. ..
Mun yläkerrassa asuu yks itseään täysi oleva paska
Asuu meidänkin naapurissa. Välillä on jossain lataamossa ja välillä taas huutaa ja melskaa yksinään. Välillä sitten on ihan normaali ja tervehtii ja jutteleekin niitä näitä. Luulen, että kyse on jostain alkoholideliriumista.
Lääkkeillä ja hoidolla moni saadaan elämään siedettävästi. Eri asia jos hoitoa ei ole.
Onneksi ei oo Suomessa paljon hulluja. Not.
No sitten teidän pitää kai muuttaa.
Voin toki katsoa lapsianne sillä aikaa, kun lähdette reissuut tms.
t. hullu-ukko naapurista
Harvemmin syyllistyvät, ennemminkin se päällepäsmäröivä mitään kavahtamaton rikostaustan omaava psyko on ympäristölleen vaaraksi ja nehän ei juuri erotu muista naapureista, mutta sukset voi mennä pahasti ristiin.
Meidän naapuri yritti tappaa meidät. Tai ei "meitä" vaan venäläisiä partisaanisissejä jotka tuli metsästä konekiväärin kanssa. Ei ollut kovin mieltäylentävä kokemus, en suosittele. Pääsi sitten osastolle ja vuoden päästä oli siinä kunnossa, että kotiutettiin. Ei oikeastaan koskaan enää palautunut, kuoli muutamaa vuotta myöhemmin, noin 70v iässä.
Muuta pois. Turvallisuus on tärkeintä, sen jälkeen tulee kaikki muu.
Jos miehestä on enemmänkin haittaa, naapureillekin, on mahdollista taloyhtiön ottaa asunto haltuunsa.
Rankkaa, mutta minkäs teet.
Oisko oma saari kiva?
Mä en voi sietää tyhmiä ihmisiä...
Ehkä ap haet itsellesi apua. Luulen että olet yhtä harhainen kuin naapurisi.
Riippuu siitä onko lääkitys kohdallaan. Ehkä kannattaa harkita muuttoa.
Harvoin ovat vaaraksi muille. Narkkarit paljon arvaamattomampia.
Kaverini on tuollainen. Häirikkö naapuri. Pelkään häntä itsekin. Hänellä on vainoharhaisia psykooseja ollut jo vuosia. Välillä hoidossa, mutta kotiutetaan aina.
Naapurit pelkäävät häntä. Usein yhteydessä hänen sukulaisiinsa. Sukulaiset ei juuri tikkua ristiin laita paitsi jos tunkeutuu niille väkisin kylään.
Rampauta se jos kerrankin yrittää käydä päälle. Saat korkeintaan sakkoa sätävarjelyn liioittelusta.
Narkkarit pershäröjä joilla hyvin pahoja ongelmia.
Kaikki suhteet riippuvuuspalkitsevuuslinjaa.
Muuta.