Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asiakas osti meiltä sohvan mutta haukkui sen.

Vierailija
10.02.2015 |

Huonekaluliikkeeseemme tuli pariskunta joka katseli aikansa meidän sohvatarjontaamme  ja tuli sitten juttelemaan. Heitä kiinnosti kaikkein halvin vuodesohvamme, hinta 199 € ja he päättivät ostaa sen. Ostotapahtuman aikana mies puhui minulle tähän tyyliin:

"Niin, onhan tämä halpa, että ei se voi kovin kauan kestääkään. Huonoista ja halvoista materiaaleista tehty. Me oletetaan että tää kestää vuoden tai parin ajan, ennen kuin kangas kuluu puhki tai osat alkavat heilua ja irtoavat. Tää on meille tällainen kertakäyttösohva, ostetaan sitten uusi ja parempi kun saadaan lapsi ja muutetaan isompaan asuntoon."

Siis mitä?!? Mitä järkeä on ostaa halpa sohva ja samalla haukkua omaa ostostaan? Sama kuin minä menisin ostamaan ruokakaupasta neljän euron paketin sika-nauta-jauhelihaa ja sanoisin myyjälle: "Niin, onhan tämä halpaa roskaa, mutta kai se täyttää meidän vatsamme vuorokauden ajan. Ostetaan sitten huomenna sitä kallista härän sisäfilettä".

Myönnetään, etteivät ne parin sadan euron sohvat tosiaan ole mitään umpipuusta ja paksusta kankaasta tehtyjä ikikestäviä huonekaluja, mutta miksi haukkua sitä mitä ostaa?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkoinen ostaa roskaa. Musta ostaa kalleinta, mitä sossun rahoilla saa. Ja niillähän saa.

Vierailija
2/19 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menikö tunteisiin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 22:59"]

Menikö tunteisiin

[/quote]

Sinäkö olit se ostaja?

Vierailija
4/19 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenki koitti omaa tyhmää häpeäänsä halvan ostamisesta lieventää? Outo keino tosin, vakuuttamalla, että tietää ettei ole ostamassa laatua.

Vierailija
5/19 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittikö tinkiä hintaa halvemmaksi?

Vierailija
6/19 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletin alun perusteella että kyseessä olisi yrmeä eläkeläinen, yllätyin kohdassa jossa hän kertoo perheenlisäyksestä.

Vierailija
7/19 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, siinähän olisi ollut myyjälle paikka myydä laatua, mutta myyjä ei näemmä tilaisuuteen tarttunut, vaan tuli keskustelemaan asiasta tänne av:lle.

Erikoista toimintaa on joo.

Vierailija
8/19 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 23:02"]

Yrittikö tinkiä hintaa halvemmaksi?

[/quote]

Ei sentään, onneksi! Ap.

Vierailija
9/19 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kadehdi työtäsi, ap! Varmaan sama tyyppi, joka roudaa kaupasta keskikaljaa, kun pullonpanteista saa rahaa.

Vierailija
10/19 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 23:04"]

No, siinähän olisi ollut myyjälle paikka myydä laatua, mutta myyjä ei näemmä tilaisuuteen tarttunut, vaan tuli keskustelemaan asiasta tänne av:lle.

Erikoista toimintaa on joo.

[/quote]

Kun seuraa asiakkaiden tapaa valikoida tuotteita ja kuuntelee heidän keskusteluaan niin huomaa aika helposti sen, kenen pään pystyy kääntämään laadukkaamman ostoksen puoleen ja kenen taas ei. Nämä juttelivat jo aluksi keskenään siitä, miten pitää ostaa halpa sohva. Sellaisten mieltä ei helposti muuteta. Ap.

Vierailija
11/19 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitä hävetti ettei ole rahaa kunnolliseen sohvaan.

Vierailija
12/19 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 23:11"]

Heitä hävetti ettei ole rahaa kunnolliseen sohvaan.

[/quote]

Voi olla. Ehkä siitä oli kyse, ja sitten yritettin paikata omaa köyhyyyttä kertomalla, miten ostetaan myöhemmin parempi sohva. Ap.

Vierailija
13/19 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko pitänyt kiittää myyjää vuolaasti laatusohvan myymisestä..

Vierailija
14/19 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 23:33"]

[/quote]

Ei, mutta ei myöskään olisi pitänyt vuolaasti haukkua sohvaa, josta pitää. Ap.

Vierailija
15/19 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pariskunta totesi oleellisen: halpa sohva halvoista värkeistä tuskin kestää kauaa. Ei siitä kannata myyjän pahastua.

Vierailija
16/19 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

"Siis mä kyl oikeesti etsin gimmafrendii, joka ois hyvännäkönen ja jolla ois siisti perse ja isot tissit, mut mä  löysin vaan tällasen pienirintasen ja laihan, mut kai se pari vuotta menee. Sit isona poikana mä ky hankin paremman näkösen muijan ku tää on puhkinussittu".

Vierailija
17/19 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 23:41"]

Pariskunta totesi oleellisen: halpa sohva halvoista värkeistä tuskin kestää kauaa. Ei siitä kannata myyjän pahastua.

[/quote]

En pahastunut. Ihmettelen vain. Ap.

Vierailija
18/19 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 23:41"]

[/quote]

"Siis mä kyl oikeesti etsin gimmafrendii, joka ois hyvännäkönen ja jolla ois siisti perse ja isot tissit, mut mä  löysin vaan tällasen pienirintasen ja laihan, mut kai se pari vuotta menee. Sit isona poikana mä ky hankin paremman näkösen muijan ku tää on puhkinussittu".

[/quote]

:D :D :D !!!

Vierailija
19/19 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaisia helvetin köyhiä vänkääjiä niitä asiakkaina onkin! Itse olisin sanonut, että jos ei kelpaa, menkää muualle ostamaan. WT!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi neljä