Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia perheleireistä? Tuntuu, että vain erityisperustein tarjolla...

Vierailija
20.11.2021 |

Haluaisin kovasti lasteni kanssa perheleirille ensi kesänä. Pikaisella haulla vaikuttaa siltä, että nämä suunnattu lähinnä sosiaalisin/taloudellisin perustein, enkä tiedä kehtaanko hakea etten vie paikkaa joltain. Olen taloudellisesti hyvin toimeentuleva ja henkisiä resurssejakin on tarpeeksi, eikä lapset ole kuin vuoroviikoin minulla. Toisaalta taas tosi yksinäistä viettää kesälomaa yksin lasten kanssa (ydinperheet vaikuttavat viettävän omassa porukassaan, olen yritellyt viritellä yhteistä puuhaa). Toisella lapsella on lisäksi diabetes ja ADHD epäily (myös itse olen tutkimuksissa tämän osalta). Voisiko joku tuetulle perheleirille osallistunut kertoa minkälaisessa elämäntilanteessa sinne haki ja minkälaista leirillä oli? :)

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainiin ja emme kuulu seurakuntaan. Se tuntuisi todella väärältä paikalta meille! Ap

Vierailija
2/9 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinulle pitää olla yhteistä puuhaa?

Ja jos perheessänne on neurologisia ongelmia, niin miksi ette mene sopeutumisvalmennusleirille, missä on samanlaisista oireista kärsiviä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olemme olleet seurakunnan leireillä. Riitti, kun ilmoittautui. Oli mukavaa ohjelmaa, kavereita ja valmis ruokapöytä. Tuetuilla leireillä emme ole olleet. Eikö kuiten esim. lapsidiabeetikoiden perheille järjestetä omia lomia? Voisi teini-ikää ajatellen olka hyvä, että lapsesi saisi vertaiskokemuksia myös toisista diabeteksesta kärsivistä.

Vierailija
4/9 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kiitos, vaikka ilmaseks tuputettais.

Vierailija
5/9 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinulle pitää olla yhteistä puuhaa?

Ja jos perheessänne on neurologisia ongelmia, niin miksi ette mene sopeutumisvalmennusleirille, missä on samanlaisista oireista kärsiviä.

Ei ole diagnoosia, tutkimukset alkamassa joskus kun lastenpsykiatrinen yksikkö on taas auki, siihen voi mennä monta kuukautta :)

Diabetesleiriä voisin yrittää toki etsiä! Ap

Vierailija
6/9 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja koen kaipaavani seuraa meille. Yksin kahden todella vilkkaan lapsen kanssa on monesti tosi raskasta varsinkin kun itselläkin tosi voimakkaat ADHD piirteet. Tekisi hyvää kun olisi strukturoitua tekemistä ja muita ihmisiä niin itsellekään se ei olisi niin kaoottista! Ap

Vierailija
7/9 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me oltiin silloin, kun olin lapsi. Köyhiä oltiin, joten se oli joku semmonen tukiloma. Meillä lapsilla ainakin oli hauskaa, hyvää ruokaa saatiin myös. Pitääkin joskus kysyä, mitä vanhempamme tykkäsivät.

Vierailija
8/9 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos varaa on ja liikunnasta nautitte, niin katsele vierumäen tarjonta läpi. Niillä on jotain perhelomia ja ohjattua toimintaa.

Vierailija
9/9 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto tälle ketjulle, kiinnostaa minuakin tämä aihe.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kuusi