Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Korvareikä tulehtunut, kumpi oikea tapa?

Vierailija
10.02.2015 |

Puhdistaa aamuin illoin ja pitää reiässä korvakorua, ettei reikä mene umpeen

Vai

Poistaa koru kokonaan ja puhdistaa aamuin illoin. Koru takaisin vasta, kun reikä parantunut.

Korvanreiät kymmeniä vuosia vanhat. Koskaan ole ennen tulehtuneet.

Sain molemmat ohjeet, joten nyt mietin, miten pitäisi toimia?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pitäisin korun paikallaan

Vierailija
2/11 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, korua ei pidä missään nimessä poistaa. Googlaa lävistysliikkeiden sivuilta tulehtuneen lävistyksen hoito-ohjeita, siellä on parhaat ohjeet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin nopee,että karvareikä

Vierailija
4/11 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattuu vain aika ikävästi tuo korvis :( Ihan pienen laitoin (lukko takana) Pitäisikö korviksen olla sellainen roikkuva vai saako olla tuollainen, jossa lukko takana?

Ap

Vierailija
5/11 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa laittaa lukoton. Se ei uppoa sisälle, jos korvalehti turpoaa ja reikä saa vapaasti "hengittää". Ja puhdasta hopeaa, kultaa tai kirurginterästä, ei mitään nikkelisotkuja!

Vierailija
6/11 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se reikä siinä ajassa mene umpeen, kun paranee. Vielä noin vanhat reiät. Minä en pitäisi korua. Puhdistus aamuin illoin.

Minä en ole 20 vuoteen pitänyt korviksia, eikä ole vieläkään ummessa. Toki tämä on henk.koht. , mutta muutamassa päivässä tuo tulehdus paranee, joten ei ehdi umpeutua.

Vierailija
7/11 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen pitämää lävistysliikkeestä ostettuja kirurginteräksisiä korviksia, jos jotain koruja tahdot käyttää.

Vierailija
8/11 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla tallessa hoitorenkaita tai -nappeja? Ne ovat parhaita silloin, kun korviksen reikän tulehtuu. Rihkamakorut tuntuvat epähygienisimmiltä. Jotkut voivat olla myös yliherkkiä rihkamakorvakorujen epäpuhtauksille (nikkeli ym.). Tosin tiedän naisen, joka ei voinut pitää hopeisia eikä edes kultaisia koruja, koska korvalehdet tulehtuivat. 

Minä pyrin käyttämään kultaisia korvakoruja tai sitten hoitokorviksia. 

Ja ehdottomasti pitää muistaa puhdistaa tulehtunut kohta mahdollisimman usein. Jos tulehdus ei parane muutamassa päivässä, pitää mennä lääkäriin. 

Vierailija
9/11 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hoitonappeja! Tulehtuneeseen korvaan hopeiset tai kirurginteräksiset korut. Paras olisi rengas jonka voi pyörittää reijän läpi ja puhdistus usen. Napit pitävät epäpuhtauksia korvan reikää vasten eikä saa hengittää.

Vierailija
10/11 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei saa ottaa korua pois, muuten reikä voi umpeutus tulehdus sisällään. vaihtaa toki voit paremman korun.

Vierailija
11/11 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laittaisin kultaisen ohuen riippuvan korviksen, ei nappimallista. Sitä voi liikutalla ja neoamiseptilla putsata edestä ja takaa pumpulipuikolla aamuin illoin.