Roskan tunne silmässä
Eli mulla tulee oikean puoleiseen silmään ikävä tunne ihan kuin roska olisi silmässä aina kun suljen sen, mutta mitään roskaa ei näy. Kipu ei tunnu kun silmä on auki eikä silloin kun silmää kääntelee.
Kommentit (8)
Kyyneleet puhdistavat, kokeile sipulia? Uimahallissa pää veden alle ja sormillä silmäluomet ammolleen?
Varmaan joku näärännäppy luomen sisäpuolella niinkuin mulla ja siihen lääkäri määräsi jotain salvaa jota piti laittaa silmään.
Mulla oli joku roska yläluomessa hankalassa kohtaa, en nähnyt luomea kääntämällä. Roska ei tuntunut räpyttäessä, mutta kun käytti silmäluomen lihaksia vähän enemmän, se tuntui. Roska tuli kesällä 2020, kävin silmälääkärissä 2/2021, mutta lääkäri ei nähnyt siellä mitään. Jostain pienestä kolosta hän kuutenkin puhui. Kesällä 2021 itkin vähän reilummin ja joku pieni muru tuli poskelle. Myöhemmin huomasin ettei roskaa ole enää silmässä. Vuoden se oli silmässä, lääkärikään ei nähnyt sitä, mutta runsas kyynelehtiminen sai sen irti.
Minulla kasvoi kerran silmäripsi niin, että se oli kääntynyt silmään päin. Oli inhottavan tuntuinen. Minulla on myös kuivat silmät ja pari kertaa on käynyt niin, että sarveiskalvoon on tullut pieni haavauma. Ensin se tuntuu roskana, mutta sitten yläluomi turpoaa ja punoittaa, kyynelnestettä valuu eikä silmää voi pitää auki. Tuo vaatii jo lääkärireissun.
Saattaa olla silmäluomen alla jotain, käännä nurin/tunge sinne topsipuikko.
Minulla oli kerran mennyt hius ihan silmämunan ympäri kiertäen ylä -ja alaluomen. Roskan tunne silmässä,sitten päivän mittaan se hävis. Seuraavana päivänä uudelleen. Minulla oli silmätippoja,laitoin niitä ja sitten huomasin hiuksen. Tuntui todella inhottavalta kun vedin sen varovasti pois.
Kuivat silmät. osta silmätippoja.