Saako rokotuksen ottaa työaikana?
Kommentit (9)
Se vähän riippuu. Minä siitä pomolle mainitsin, sanoin, että tartuntatautilaki sanoo, että koronarokotuksen voi ottaa työaikana, jos se ei työajan ulkopuolella ongelmitta onnistu kuten itselläni.
No, vastaus oli, että ei onnistu, pitää olla samat sävelet kuin muillakin eli eivät ole työajalla käyneet muutkaan vaan pätkäisseet siksi ajaksi työpäivänsä.
Vierailija kirjoitti:
Palkatonta poissaoloa. Ei kyseessä ole hirveän vakava tauti.
Kyllä se rajoitustoimista päätellen on vakavin tauti jonka ihmiskunta on kohdannut.
Ensimmäisen rokotteen otin illalla, toisen työaikana, joka oli työnantajan mukaan ok.
Kannattaa varmistaa työnantajalta.
Aiemmin olin kuolemassa luuydinsyöpään, joka on ymmärtääkseni mitätön sairaus, kuten miljoonia ihmisiä surmannut korona.
Vapaata pitää saada rokotusta varten, mutta omalla kustannuksella, eli palkatonta. Sama kuin hammaslääkäri tms.
Meillä työnantaja ei välitä milloin. Mutta toki muutenkin joustava työaika ja kun hommat hoituu…
No, mulla kesti rokotus noin 20 min plus hain lähikaupasta jäätelön
Menin takaisin töihin ja sitten tein hommat loppuun siltä päivältä. En muutenkaan vahdi minuutteja ja saan mennä ja tulla miten haluan
Riippuu rokotteesta ja työnantajasta. Meillä saa ottaa hepatiittirokotteen työajalla mutta jäykkäkouristusrokote pitää hakea omalla ajalla
Meillä on ihan sama, jos päivän työt on vain tehtynä. Itse käyn jopa kaupassa työajalla.
Palkatonta poissaoloa. Ei kyseessä ole hirveän vakava tauti.