Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ketuttaa ihmiset, jotka eivät osaa tavallisia yhdyssanoja

Vierailija
10.02.2015 |

Minkään laisia, jonkin laisia, tämän laisia...
Mitä vitun laisia???

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 09:49"]Minua ei ketuta, mutta kummastuttaa. On ihan helppo juttu opetella pari nyrkkisääntöä ja kirjoittaa yhdyssanat oikein. Itse olen oppinut ne lukemalla hyvää kirjallisuutta. Miksi ihminen tahallaan mainostaa sivistymättömyyttään? Vähän kuin pukisi vaatteet nurin ylleen.
[/quote]
Lukeeko joku muka sanoja kun lukee kirjaa? Minä ainakin luen ajatuksia ja tarinan sisältöä, en varmasti muista yhdenkään lukemani kirjan päähenkilön nimeä. Toisaalta en edes tiedä luenko hyvää kirjallisuutta.

Vierailija
2/28 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakin minulla jostain syystä sanat näkyy erikseen, vaikka olen kirjoittavinani ne yhteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelin haluaa ne erillään. Valitus taas ulko maille.

Vierailija
4/28 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua naurattaa miehet, jotka deittiprofiileissaan kirjoittaa lukevansa todella paljon, mutta eivät osaa yhdyssanoja. Sanavarasto karttuu ja hyvä kieli alkaa muodostua kuin itsestään kun lukee paljon. Ei siihen kielioppisääntöjä tarvitse ulkoa opetella.
Sivistymättömyys paljastuu todella nopeasti kirjoitetusta teksistä. Siksi pidän nettideittailusta. Yhdenkään jutin kanssa en enää treffeille lähde.

Vierailija
5/28 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 16:12"]Minua naurattaa miehet, jotka deittiprofiileissaan kirjoittaa lukevansa todella paljon, mutta eivät osaa yhdyssanoja. Sanavarasto karttuu ja hyvä kieli alkaa muodostua kuin itsestään kun lukee paljon. Ei siihen kielioppisääntöjä tarvitse ulkoa opetella.
Sivistymättömyys paljastuu todella nopeasti kirjoitetusta teksistä. Siksi pidän nettideittailusta. Yhdenkään jutin kanssa en enää treffeille lähde.
[/quote]
sama!:) Yleensäkin arkielämässä muodostan ihmisestä mielipiteen aluksi sen perusteella, millaista hänen kirjoittamansa teksti on. En tarkoita, että pitäisi kirjakieltä kirjoittaa, mutta jos ihminen ei osaa kirjoittaa vaikka sanaa samanlainen oikein, en halua tutustua.

Vierailija
6/28 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Antaa ihmisestä todella yksinkertaisen kuvan, jos ei yksinkertaisimmatkaan yhdyssanat tunnu olevan hallussa.

Vierailija
7/28 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 16:08"]

[/quote]

On muuten totta, munkin uusi puhelin välillä korjaa jotain itsekseen, enkä tiedä mistä sen saa uskomaan että haluan todellakin ihan niin kuin kirjoitankin. Joskus useita kertojakin olen yrittänyt uudelleen, ja aina se puhelin vaihtaa.

Vierailija
8/28 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 16:24"][quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 16:08"]

[/quote]

On muuten totta, munkin uusi puhelin välillä korjaa jotain itsekseen, enkä tiedä mistä sen saa uskomaan että haluan todellakin ihan niin kuin kirjoitankin. Joskus useita kertojakin olen yrittänyt uudelleen, ja aina se puhelin vaihtaa.
[/quote]
jänniä puhelimia teillä, ei mulla tee ikinä noin..

Vierailija
9/28 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 16:24"]

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 16:08"]

[/quote]

[/quote]

Kannattaa ottaa automaattinen tekstinsyöttö pois. En koskaan suostuisi siihen, että puhelimeni korjaisi tekstiäni. Haluan itse olla vastuussa kirjoittamistani sanoista.

Vierailija
10/28 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa yllätys että mua ei teilattu! T. 20.
Aloitin deittailun pari vuotta sitten ja ensin olin että ei mulle ole koulutuksella ja sivistyksellä merkitystä, kun exäkin oli kouluttamaton ja fiksu mies. No, nousipa exän arvo arvoon arvaamattomaan kun tapasin muutaman kaverin...
Ehkä voisi sanoa että minimoin riskit treffailemalla vain miehiä jotka kirjoittaa hyvää suomen kieltä.

Vierailija
11/28 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään luin Iltalehden kommentteja ja meinasin repiä hiukseni päästä, kun luin yhden miehen kommenttia. Alkoi niin ärsyttämään. Jokainen yhdyssana erikseen, ei nyt voi olla niin vaikeaa kirjoittaa sanoja oikein. Oli siellä muillakin virheitä, yllättäen vanhemmilla (50-70 vuotiailla) naisilla ja miehillä kaikista eniten. Jotenkin ainakin mulla keskittyminen itse tekstiin herpaantuu, kun mielessä joutuu koko ajan korjailemaan sanoja ja toisinaan miettimään mitä yritetään tarkoittaa. Tekstin pointti unohtuu ja kiinnostus lakkaa, kun teksti näyttää ekaluokkalaisen kirjoittamalta, vaikka pitäisi olla kaiketi täyspäisen aikuisen...

Vierailija
12/28 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 16:12"]

Minua naurattaa miehet, jotka deittiprofiileissaan kirjoittaa lukevansa todella paljon, mutta eivät osaa yhdyssanoja. Sanavarasto karttuu ja hyvä kieli alkaa muodostua kuin itsestään kun lukee paljon. Ei siihen kielioppisääntöjä tarvitse ulkoa opetella. Sivistymättömyys paljastuu todella nopeasti kirjoitetusta teksistä. Siksi pidän nettideittailusta. Yhdenkään jutin kanssa en enää treffeille lähde.

[/quote]

Jos Timo "Juti" Jutilaa tarkoitit, niin erisnimet kirjoitetaan isolla.

Vierailija
13/28 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sinuu. Ota pikku leipä.

Vierailija
14/28 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 09:43"]Voi sinuu. Ota pikku leipä.
[/quote]
Ei mulla oo ku isoja

Vierailija
15/28 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ketuttavat.

Vierailija
16/28 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei ketuta, mutta kummastuttaa. On ihan helppo juttu opetella pari nyrkkisääntöä ja kirjoittaa yhdyssanat oikein. Itse olen oppinut ne lukemalla hyvää kirjallisuutta. Miksi ihminen tahallaan mainostaa sivistymättömyyttään? Vähän kuin pukisi vaatteet nurin ylleen.

Vierailija
17/28 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 09:48"]Siis ketuttavat.
[/quote]
Höpöhöpö ei mene noin. Sanoisitko myös että säälittävät ihmiset jotka eivät osaa tavallisia yhdyssanoja? Kyseessä on minä, jota ketuttaa..

Vierailija
18/28 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tirskuu täällä. Kirjakielessä kieltosana taipuu, predikaatti kongruoi. Yhdyssana on yhdyssana. Mutta on hiukan hullua ärtyä noin. 

T. äikänope

Vierailija
19/28 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 09:55"] 

Tirskuu täällä. Kirjakielessä kieltosana taipuu, predikaatti kongruoi. Yhdyssana on yhdyssana. Mutta on hiukan hullua ärtyä noin. 

T. äikänope
[/quote]
niin, mitä otsikossa sitten oli väärin?

Vierailija
20/28 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei ketuta, mutta kyllähän yhdyssanavirheet antavat kirjoittajastaan vähän simppelin vaikutelman..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kuusi