Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muut aseksuaalit, millaiset fiilikset teillä oli koulun seksivalistustunneilla?

Vierailija
19.11.2021 |

Itse kyllä muistan ihmetelleeni sitä, että joo, osaan nyt kyllä laittaa kondomin peniksen päälle, mutta MIKSI ?!?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei erityisesti minkäänlaiset. Ymmärsin kyllä miksi joku haluaa seksiä vaikka itse en.

Vierailija
2/14 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli sellainen rempseän räväkkä terkka joka puhui tyyliin että sitten KUN te kaikki pääsette panemaan ja sitten KUN teidän pitää muistaa kantaa niitä kortsuja aina mukana ja KUN teillä on menkat myöhässä ja... Mä en tiennyt vielä sanaa aseksuaali, joten lähinnä mua ahdisti, kun oli sellainen olo että seksi on joku velvollisuus jota kaikkien vaan pitää oppia harrastamaan vaikka ei yhtään haluaisi. Ei meidän tunneilla (90-luvun alkua siis) esim. koskaan puhuttu siitä mitä jos ei halua, voiko sanoa ei, sattuuko se, mitä jos ei seiso, mitä jos tykkääkin samasta sukupuolesta tai ei mistään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei erityisesti minkäänlaiset. Ymmärsin kyllä miksi joku haluaa seksiä vaikka itse en.

Sama minulla, ei minkäänlaiset. Omalla kohdallani kyllä en ymmärtänyt enkä ymmärrä, että joku haluaa seksiä. Itseäni se koko asia lähinnä huvittaa, on jotenkin koomista kun ajattelee.

Kun näkee sielunsa silmillä tai jossain netissä tai telkkarissa tms. sitä tehtävän, niin väkisin alkaa huvittaa.

Kaikki se omituinen poukkoilu ja nuoleskelu ja vääntelehtiminen, ei voi muuta kuin huvittua.

En sano tätä ivatakseni vaan tunnen todellakin näin, ja tiedän etten ole ainoa. 

Miettii että minkä ihmeen takai joku tuota haluaa tehdä ja mitä siitä saa että sitä niin himoitaan?

Ja kokeiltukin on, ei ole siitä kiinni. Ei vain nappaa enkä tarvitse enkä halua.

Vierailija
4/14 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista, joten ei kai ihmeemmin mitään.

Vierailija
5/14 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella kiusallista ja hämmentävää oli. Olisin halunnut olla tyyliin missä tahansa muualla. Ainoa, mikä jäi mieleen oli, että heti jos ei käytä ehkäisyä tulee kerrasta raskaaksi ja saa hyvin. Sellaista pelottelua se pelkästään oli ja ymmärrän kyllä sen kun kenenkään niin nuoren ei haluttu aikuisten asioita harrastavan. Itselläni oli varmasti noissa tilanteissa päällä ahdistuskohtaus. Tosin tuolloin en ollut vielä edes kuullutkaan sanoja aseksuaalisuus tai ahdistus. Tärkeämpää olisikin puhua esim. mielenterveysongelmista. Ei niistä mitään valistusta ollut.

Vierailija
6/14 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusallista. Enkä ole aseksuaali mutta seksualisuuteni oli vielä täysin heräämättä ja olin kypsymätön esiteini niin kuin moni muukin.

Mutta mitä väliä, vähän kiusallista sen kai kuuluu ollakin eikä siitä mitään traumoja jää.

Vierailija
7/14 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ällötti koko tunnin ajan ja tulin yhä vahvemmin siihen päätökseen, etten koskaan aio harrastaa seksiä.

Vierailija
8/14 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ollut mitään seksivalistustunteja. Ne sivut hypättiin yli biologian kirjasta.

Vierailija
9/14 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kammottavia nuo valistustunnit olivat myös meille kilteille nörttipojille. Yhteenkuulumattomuuden tunne nousi potenssiin 100 kun tiesi, että kaikki eivät pääse ns. tositoimiin koskaan. Ehkäisyvälineiden käytön harjoittelu oli sama, kuin harjoittelisi ajoreittiä Veikkauksen toimistolle siltä varalta että sattuisi voittamaan Loton päävoiton.

Vierailija
10/14 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minkäänlaiset fiilikset. Lähinnä huvitti ja ihmetytti kun huomasi miten kiinnostuneita 99 % luokasta oli.

Vierailija
11/14 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli sellainen rempseän räväkkä terkka joka puhui tyyliin että sitten KUN te kaikki pääsette panemaan ja sitten KUN teidän pitää muistaa kantaa niitä kortsuja aina mukana ja KUN teillä on menkat myöhässä ja... Mä en tiennyt vielä sanaa aseksuaali, joten lähinnä mua ahdisti, kun oli sellainen olo että seksi on joku velvollisuus jota kaikkien vaan pitää oppia harrastamaan vaikka ei yhtään haluaisi. Ei meidän tunneilla (90-luvun alkua siis) esim. koskaan puhuttu siitä mitä jos ei halua, voiko sanoa ei, sattuuko se, mitä jos ei seiso, mitä jos tykkääkin samasta sukupuolesta tai ei mistään.

Samat fiilikset jäi, ysärillä näitä peruskoulussa joutunut kuuntelemaan.

Oli hirveän vaikea suhtautua edes koko aiheeseen, kun ei olisi voinut vähempää kiinnostaa. Lähinnä ahdisti se olettamus, että "joo joo, kun te kiimaiset teinit sitten alatte lisääntymään kun puput jokaisella välitunnilla, niin muistakaa, että se kortsu mahtuu farkkujen taskuun tai reppuun, pitäkää aina mukana." Wtf.. Ei mitään puhetta siitä, että seksistä saa aina myös kieltäytyä, on ihan ok olla aseksuaali tai tykätä oman sukupuolen edustajasta. Tai että se seksi voi olla ekalla kerralla kiusallista, tehdä kipeää tai sitten se voi olla tosi kivaa. Tai sitten se ei tunnu miltään, ei fyysisesti eikä henkisesti.

Vierailija
12/14 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi kliiniset. Käsiteltävänä olisi voinut olla vaikka joku kukan pölytysjärjestelmä tai traktorien ilmansuodatin. En millään tavalla yhdistänyt seksivalistustunteja siihen, että joku kuvailluista toimista koskisi omaa kehoani tai jotain sille tapahtuvaa. Kondomien pyörittely oli ihan kuin jonkun hoitajan kumihaskan käsittelyä. Päällimmäinen fiilis oli sama kuin jostain ensiapu, haavansidonta, elvytyskursseista eli jaahas, tehtiinpä jotain tavallisesta poikkeavaa.

Vierailija
13/14 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika kammottavia nuo valistustunnit olivat myös meille kilteille nörttipojille. Yhteenkuulumattomuuden tunne nousi potenssiin 100 kun tiesi, että kaikki eivät pääse ns. tositoimiin koskaan. Ehkäisyvälineiden käytön harjoittelu oli sama, kuin harjoittelisi ajoreittiä Veikkauksen toimistolle siltä varalta että sattuisi voittamaan Loton päävoiton.

Miksi vastaat ketjuun jos et selvästikään ole aseksuaali? Seksin harrastaminen ei ole mikään Veikkauksen päävoitto juhlafanfaareineen, vaan enemmänkin joku veroilmoituksen täyttö, juurihoito, luento kääpiöpäästäisten talvehtimisrituaaleista jne. Montako kertaa olet hyppinyt täpinöissäsi että milloin pääset vih-doin-kin oppimaan päästäisten horrostamisesta?

Vierailija
14/14 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli inhottava tunne, koska tunnilla oli selvästi oletus siitä että kaikki jossain vaiheessa tulevat harrastamaan seksiä. Muistan olleeni todella ahdistunut, koska tunnilta jäi kuva, että seksiä on pakko harrastaa ja että minunkin olisi. Seksi muutenkin esitettiin nin mekaanisena toimituksena, että minun oli todella vaikea edes ajatella, miksi sitä kukaan haluaisi edes tehdä. Nyt onneks oman selvittelyn myötä ymmärrän asiaa paremmin. Seksivalistus ja seksuaalikasvatus on edelleenkin tosi vanhanaikaista, ja vaihtelua koulujen välillä on aivan valtavasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän