Ex- mies rienaa saatuaan lapsen
No taustat on peruskauraa: minä ja mies + 40 v ja ero tulee, koska mies löytää nuoremman ja aloittaa alusta eli pikkulapsiarjen. Minäkin ihan perus tässä asiassa eli eron jälkeen kahlattiin pohjamudat ja sieltä noustiin uudella tukalla ja kuntosaliaddiktiolla. Nyt pari viime vuotta olleet itse asiassa parasta aikaa ikinä. Uusi omannäköinen asunto, lapset lähes aikusia ja aikaa itselle ja työlle. Ex-mies vaan alkanut rienaamaan. Tikusta asiaa ja ykskaks pitäisi höpötellä kahvin merkeissä jokaisesta lapsiin liittyvistä asioista, siis näiden lähes aikuisten. No, ei siinä mitään, mutta sama homma saman kokeneella ystävättärellä. Viime vkonloppuna istuttiin ns tyttöjen iltaa ja molempien puhelimet laulaa, koska exät viestittelee mm ootko kotona huomenna, jos piipahdan, niin voidaan jutella ”Millan” autokoulusta, ”Mikon” mahdollisista muuttoasioista sitten joskus jne. Ja molempien ex- miehillä työt ja pikkulapset kotona eli olettaisi kiirettä riittävän. Aihe lienee kulunut, mutta kun se osuu omalle kohdalle niin väkisin nousee kiukuksi asti tämä asetelma. Mies ottaa ja jättää ja sen jälkeen kun on jaloilleen päästy, niin pitäisi osata sopeutua ja olla asiallinen, kiva, yhteistyössä ja uhrata omaa aikaa ”lasten edun vuoksi” exien kanssa, vaikka oikeasti ajattelee, että koko äijä voisi vaikka räjäyttää itsensä.
Jos en ole ystävällinen ja yhteistyössä, olen hankala ex, joka vaikeuttaa asioita ja tokikaan sitä en halua. On se vaan jännä, että nykyaikana naisen rooli on edelleen aika kapea ja oletukset kovia. Kiitos kun luit, vuodatin vaan ajatuksiani tänne, niin jaksan taas käyttäytyä sivistyneesti😉
Kommentit (20)
Sanoisin ettei kiinnosta. Itselläni kolme lasta teinejä ja aikuisia. En ikinä tule oleen yhteydessä exään. Lasten takia vilaukselta joskus näen. Muuten minulla ei ole syytä olla tekemisissä. Inhottaa.
Hankaluutta se ei ole. Tuskin ketään helpottaa se, että istuu exän kanssa kahvilla. Exäsi vain haluaa leikkiä kivaa exää, joka tulee toimeen ja saa sanoa kaikille, että on hyvät välit. Pönkittää siis itseään. Sinun ei tarvi tulla toimeen. Sano kaikille, että ex on hankala ja ahdistelee.
Ap. Sinun ja ystäväsi mies katuu eroa, kuten miljoonat muut miehet. Ne katuu sitä, että vanhana aloittivat uuden kierroksen ja haluavat takaisin ns kotiin. Älä ota, naura vaan. Ovat mänttejä, kun eivät aikanaan tajunneet, etteivät jaksa enää pikkulapsiaikaa uudestaan.
Lapsen aikuiseksi kasvaminen on iso asia, miestä jännittää ja pelottaa, hyvä että asioista voidaan puhua yhdessä.
Katso sanakirjasta, mitä rienaaminen tarkoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Katso sanakirjasta, mitä rienaaminen tarkoittaa.
Eikös se ole pilkkaamista ja sitähän tuo ap.nmiehen käytös on… tavallaan.
Petetään ja jätetään ja sit pitää kahvia keitellä. Pellenä pitämistä minusta.
Se on sitä että halutaan pitää ”vanha perhe” ja uusi perhe. Parhaiten pääset eroon kun kerrot että löysit uuden miehen ja olet mennyt elämässä eteenpäin, muu ei auta. Niin kauan kun olet sinkku olet miehen lähipiiriä ja hän saattaa miettiä jopa yhteenpaluuta.
Vierailija kirjoitti:
Ap. Sinun ja ystäväsi mies katuu eroa, kuten miljoonat muut miehet. Ne katuu sitä, että vanhana aloittivat uuden kierroksen ja haluavat takaisin ns kotiin. Älä ota, naura vaan. Ovat mänttejä, kun eivät aikanaan tajunneet, etteivät jaksa enää pikkulapsiaikaa uudestaan.
Vääriä päätöksiä kannattaakin katua. Pätee myös naisiin.
Minusta tuntuu että tuo olisi parempi kuin oma kokemani: ettei lasteni isä ollut heistä yhtään kiinnostunut eikä pitänyt yhteyttä. Minua siitä moni syytti, tuntematta tilannetta. Lapset olisivat ansainneet parempaa.
Vierailija kirjoitti:
Se on sitä että halutaan pitää ”vanha perhe” ja uusi perhe. Parhaiten pääset eroon kun kerrot että löysit uuden miehen ja olet mennyt elämässä eteenpäin, muu ei auta. Niin kauan kun olet sinkku olet miehen lähipiiriä ja hän saattaa miettiä jopa yhteenpaluuta.
Tätä olen pohtinut, mutta en haluaisi lapsille valehdella. Kuulema on iskä kysellyt, onko äidillä joku. Jos sanoisin exälle, että uusi mies on, niin lapset tietäisi tämän heti ja haluaisivat tavata tms ja sitten pitäisi jauhaa paskootia asiasta. Eli toisin sanoen asettaisin itseni exän takia idioottimaiseen asemaan. No, ehkä tämä käy joku pv toteen ja minullakin on uusi kumppani irl😊
rienaa=ivaa, miten tämä sana sopii aloitukseen?
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuntuu että tuo olisi parempi kuin oma kokemani: ettei lasteni isä ollut heistä yhtään kiinnostunut eikä pitänyt yhteyttä. Minua siitä moni syytti, tuntematta tilannetta. Lapset olisivat ansainneet parempaa.
Näin oli meilläkin aluksi. Meni noin kaksi vuotta, ettei exästä paljoa kuulunut ja lasten asiat oli pakkopullaa. Tämä nykyinen kiinnostus on alkanut aikalailla samaan aikaan, kun exällä on siellä kotonaan on kaksi uhmaikäistä.
Kerropa ap uudelle akalle, että exä tykkää pitää liikaa yhteyttä.
Niin mitä se mies mielestäsi tekee, kun se rienaa?
Mun mielestä rienaaminen on häpäisemistä, enkä nyt löytänyt yhteyttä.
Vierailija kirjoitti:
rienaa=ivaa, miten tämä sana sopii aloitukseen?
Sieltä mistä olen kotoisin, rienata sanalla tarkoitetaan myös kiusaamista, riivamista jne. Mutta ehkä selkeämpi sanavalinta olisi ollut häiriköi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kerropa ap uudelle akalle, että exä tykkää pitää liikaa yhteyttä.
En nyt häntä haluaisi sotkea elämääni yhtään enempää. Olen jo läpikäynyt sen vaiheen, jossa tehdään sukista voodoo-nukkeja ja tökitään niitä neuloilla raivon vallassa😅 Hänellä on kuitenki pienet lapset ja työhullu mies, joten osansa saanut. Ja aloituksessa on ihan itsekkäät ajatukset eli tämä joustamisen vaikeus.
Ap
Jos 40+ on niin hölmö, että perustaa uuden perheen reilusti nuoremman kanssa, niin itsepä kohtaa elämänsä realiteetit yövalvomisineen.
Kun hyvässä lykyssä samat edut, eli pikkulapsiarkeen osallistumisen pääsee kokemaan jo suht pian isovanhemman roolissa. Saa käydä joskus nukuttamassa, ottaa yökylään ja viedä ja hakea tarhasta - mutta ei koko ajan. :D
Lapsenlapset on ihan parasta! - Voi poimia rusinat pullasta, mutta palauttaa sovitun hoitokeikan jälkeen lapsen omistajalleen ja heittäytyä kotisohvalle kolmen tunnin koomaan, jota mikään ei keskeytä. :D
Eksääsi vain vanha suola janottaa, kun uudesta suhteesta on alkuhuuma kulunut.
Vierailija kirjoitti:
Onko ap:n ex lapsistaan kiinnostunut? Nuo autokoulu, muutto ym asiat puhutaan niiden teinien kanssa, ei exän kanssa. Tuo ex vain tekee tikusta asiaa, että pääsee juttusille ap:n kanssa.
Kostokropalla päiväkahveille.