Limatulppako?
Useamman päivän ollut kirkasta vuotoa, limaisempaa kun yleensä valkovuoto. Nyt se muuttui vaaleanpunertavaksi. Onko se nyt limatulppaa? Miehellekkin esittelin pikkuhousunsuojan ja sanoi että on se punasta vuotoa :D
Supistellut on useamman viikon mutta ei kovin kipeästi. Vihlomista on ollut kohdunsuulla.
Kommentit (17)
mulla limatulppa oli ihan ku paksua räkää. luulen että limatulppa sulla kyseessä, lapsivesi on ihan vetistä
Nyt sitten jotain lirahti housuun ja se oli vaaleanpunertavaa. Ei limaa. AP
lapsivesi voi olla vaaleanpunaista, nyt synnärille soittoa ja tarkistamaan tilanne
Mulle sanottii äippäpolil että lapsivesi voi olla vaaleanpunaista..itse soitin sinne aikalailla samanlaisten asioiden merkeissä joskus.kannattaa käydä tarkistuttamassa ja ainahan synnärille voi soittaa kellon ajasta riippumatta.
Mulla oli lapsivesi vaaleanpunaista. Koostumuksesta en tiedä kun mulla oli side, käytin varmuuden vuoksi kun ikinä ei tiennyt milloin jätkä potkaisee rakkoon niin että lirahtaa...
Kalvoissa voi olla reikä josta välillä pääsee lapsivettä tihkumaan. Kävisin synnärillä varmuuden vuoksi. Onnea jo etukäteen vauvasta!
Kai tässä voi kuitenkin yön nukkua ensin... Ei kai siitä mitään vaaraa ole vaikka lapsivettä oliskin.. AP
[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 23:44"]
Kai tässä voi kuitenkin yön nukkua ensin... Ei kai siitä mitään vaaraa ole vaikka lapsivettä oliskin.. AP
[/quote]
On tulehdusriski. Soita synnärille.
On tulehdusriski, mutta ei ne Tyksissä ainakaan pitänyt sitä kovin vakavana. Vettä lorahti ensin kotona, testi synnärillä varmisti että oli lapsivettä ja pääsin osastolle odottamaan. Tulehdusarvoja sseurattiin ja synnytys käynnistettiin parin päivän kuluttua kun tulehdusarvot oli jo koholla, eli olin saanutkohtutulehduksen.
Jotain positiivista siinäkin oli, ei tarvinnut luumumehua tai laksatiiveja synntyksen jälkeen, maha toimi aika liukkaasti kun syö kahta eri antibioottia kerralla...
Mee suorilla käymään siellä synnärillä. Mulla tuli veristä limaista nestettä, mutta en oikein ottanut selkoa, että mitä se tarkalleen olisi voinut olla. Pyysivät käymään synnärillä ja siellä tekivät sen testin, että onko lapsivettä vai ei. Testikään ei antanut selkeätä vastausta, joten tulkitsivat sen varmuuden vuoksi korkeana vedenmenona (eli tihkuu jostain) ja laittoivat antibioottitiputukseen tulehdusten ehkäisemiseksi. Eli jos ei synnytys kunnolla ala 18 tunnin kuluessa vesien menosta (tai tihkumisesta), niin annetaan antibioottia ja ilmeisesti käynnistellään synnytys.
Miten voi käytännöt vaihdella noin paljon...?
Ap, soititko jo? Tai ehkä lähdit suoraan näytille.
Meidän tyttö syntyi 39+1 kun alkoi jotain lirahdella. Vettähän se oli ja sairaalassa vuoto muuttuikin äkisti vereksi -> istukka oli revennyt. Kannattaa käydä näytillä.
Ja siis tulehduksen voi saada sekä sinä että vauva. En lähtisi vauvan terveydellä leikkimään, joten näytille vaan!
Vai lapsivettä? Aiemmassa raskaudessa limatulppa oli paksumpaa ja veriviiruja seassa. AP