Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies kuuluu kirkkoon ja minä en. Voimmeko mennä kirkossa naimisiin?

Vierailija
10.09.2006 |

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
10.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molempien pitää kuulua kirkkoon ja olla konfirmoitu, jotta kirkossa voidaan vihkiä.

Vierailija
2/16 |
10.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käynnissä nyt vähän semmoimem sukujen taisto kun ovat pettyneitä tuohon maistraattijuttuun kun eivät pääse kaikki mukaan todistamaan. Noh, maistraatti nyt otettiin vaan sen takia kun oletettiin ettei ole mahdollista mennä naimisiin kirkossa mutta näköjään onkin. :/ Nyt ollaan sitten vähän sillä mielellä että ehtiiköhän vielä säätää kirkkovihkimisen ihan lähimpien sukulaisten seurassa? Iso juhla on siis varattu lokakuun puoleenväliin.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
10.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pappi voi kyllä siunata teidät/liittonne siis kirkossa. kaava on melkein sama kuin jos kuuluisitte kirkkoon molemmat, jotkut lauseet on toisin muotoiltu. en oo varma edellyttääkö se että ensin on naimisiinmenon virallinen puoli hoidettu maistraatissa.

meillä tilanne on päinvastoin, minä kuulun kirkkoon ja mieheni ei. tosin ei oo häitä näköpiirissä ainakaan toistaiseksi. kosintaa odotellessa...

Vierailija
4/16 |
10.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirkossa? Pöhköä minusta. (Minä en kuulu kirkkoon ja minä en missään nimessä menisi kirkossa naimisiin!)

Vierailija
5/16 |
10.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maistraatti perjantaina ja lauantaina hääjuhla isolle porukalle. Menee kyllä tosi kiireiseksi säätää uusiksi muttei ole mukavaa kun miehen suku on ihan pettyneitä koruttomaan maistraattijuttuun. :/

ap

Vierailija
6/16 |
10.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten ei kirkkovihkimistä saa. Siunauksen kyllä.

Vierailija
7/16 |
10.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten olen vielä ihan siviilirekisterissä tuon takia. Rippikoulua ei sen uskontokunnan mukaan tarvitse käydä. Olen tietty harkinnut aikuisriparia mutta se on nyt jäänyt...

ap

Vierailija
8/16 |
10.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Maistraatti perjantaina ja lauantaina hääjuhla isolle porukalle. Menee kyllä tosi kiireiseksi säätää uusiksi muttei ole mukavaa kun miehen suku on ihan pettyneitä koruttomaan maistraattijuttuun. :/

ap

Vierailija
9/16 |
10.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" kärsiköön" suku kirkottoman hääjuhlan. On se kumma, että kirkko kelpaa sitten kun halutaan leikkiä prinsessaa

Vierailija
10/16 |
10.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävisihän sekin nopeasti jos minut pikaseen kastettaisiin adventtiseurakuntaan, mutten halua häiden takia tehdä hätäistä päätöstä. Ongelma on että uskon jumalaan mutten ole löytänyt varsinaista seurakuntaa joka tuntuisi oikealta ja kirkossa naimisiin meno olisi kyllä ihan loogista. En minä minkään prinsessaleikin takia sinne mene! Ihmetyttää vaan se vihkimis-tapaus josta anoppi kertoi. Miten se on sitten ollut mahdollista?!

ap

Vierailija
11/16 |
10.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos naimisiin mielitte.

Vierailija
12/16 |
10.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitettiin silloin kun käytiin varaamassa aika että tulee vaan ne 2 todistajaa. Anoppi sanonut että herännyt vasta nyt todellisuuteen että mennään OIKEASTI naimisiin ja koko suku on sitä mieltä että he haluavat nähdä ja kuulla sen " TAHDON" , joka muuten jäisi siitä hääjuhlasta pois kun siellä on vaan siunaus alussa ja se on siinä. Sormukset ovat jo sormessa kun astellaan alttarille eikä tule mitään aviopariksi julistamisia eikä suudelmaa. En ekaksi tajunnut sitä juttua että suurin osa vieraista saattaa odottaa niitä rituaaleja vaikka kutsukortissa luki " tervetuloa hääjuhlaan" . Tajuaakohan ihmiset että hääjuhla on eri kuin vihkiäistilaisuus? :/

ap

Vierailija
13/16 |
10.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

http: //www. naimisiin. info/haaopas/evlut. html

Vierailija
14/16 |
10.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Ei suudelmaa? Tottakai pitää pussata!

- Ei tahdon? Kyllä se pappi sitä vaan tinkaa. Kysyy tähän tapaan: tahdotko NN rakastaa.. plaa plaa jne. avioliitossa jonka olet solminut XX:n kanssa.

- Luovutuksenkin voi järjestää jos tahtoo.

Oikeasti ei ole mitään muuta eroa kuin se että sormusta ei vaihdettu.

Vierailija
15/16 |
10.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siis haluatte paljon väkeä paikalle. Joku juhlatila?

En näe mitään järkeä kirkkohäissä, jos ei kuulu kirkkoon.

Vierailija
16/16 |
10.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me haluttaisiin että se siunaustoimitus näyttäisi mahdollisimman kauniilta, kuin oikealta " vihkimiseltä" mutta vaan toisella tavalla että tietyt sanat korvataan vaan toisilla. Keskiviikkona on sen papin tapaaminen. Hän tulee siis adventtiseurakunnasta kun on meidän perhetuttu. Eiköhän me saada siitä kaavasta ihan kaunis. :) Tuntuu vaan ettei anoppi oikein osaa tajuta että tästä erilaisesta vihkisydeemistä saisi semmoista tunnepitoista. Pitää sitä vaan kylmänä rutiinitoimituksena. Kyllä se siunaus on ihan yhtä hieno juttu!

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kahdeksan