Tuoreita kokemuksia Kätilöopiston synnäriltä?
Kyselenpä täältäkin, minkälaisia tuoreita kokemuksia teillä on Kätilöopiston synnäriltä? Millaisia kätilöitä? Kiireistä? Hyvä hoito ja kohtelu?
Kommentit (16)
Mulla on tarjota kokemus vuodelta 2013: ei mitään valittamista, mukavat ja ammattitaitoiset kätilöt. Ja kärsivälliset myös - hölmistynyt ensisynnyttäjä sai kysellä tyhmiä vaikka keskellä yötä, aina vastattiin ha opastettiin ystävällisesti.
AP kiittää kommentista. Vielä kokemuksia?
Mulla kokemus puolen vuoden takaa: kiireistä. "Omaa" kätilöä nähtiin koko synnytyksen aikana ehkä 20 minuuttia yhteensä. Hälytysnappia soittamalla sai kyllä aina jonkun (eri) kätilön paikalle. Muuten hoito hyvää ja ystävällistä.
Ei menny niinku strömssöössä :S
Minulla on erilainen kokemus, kaikilla oli kiire. Kulaan ei kertonut mitään. Jäi kaivelemaa
Vuoden 2013 lopulta: synnytyksessä oli aivan loistavat kätilöt! Mulla oli päävastuussa viimeisen vuoden opiskelija ja hänkin oli aivan mahtava.
Osastolla oli henkilökunta ihan ystävällistä, mutta kiireistä. Aina kyllä sai jonkun hälytysnapilla kiinni, muuten ei juuri hoitajia näkynyt. Olisi ollut kiva, jos olisi ollut jonkunlainen "oma hoitaja". Ainoastaan yöhoitaja oli meillä koko ajan sama, muuten joka päivä nappiin vastasi eri hoitaja. Imetykseen ei kenelläkään ollut yöhoitajan lisäksi aikaa paneutua, eikä vauva imenyt rintaa kunnolla kuin ehkä kerran sairaalassaolon aikana.
Ruoka oli hyvää, jotain hedelmiä kaipasin itse perusruuan lisäksi ja pyysin niitä sitten vierailijoita tuomaan.
Vietettiin siellä mukavat viisi päivää viime syksynä kun vaimo synnytti. Mukavaa henkilökuntaa ja mielestäni homma toimi. Ei ole tosin kokemuksia muista synnytysmestoista, mutta mun puolesta voimme mennä sinne myös ensi kerralla.
Kokemus vuoden takaa:
Hoitohenkilökunta oli mukavaa ja osasi hommansa mutta he ajattelivat liikaa sitä miten synnytys yleensä etenee. Itse ensisynnyttäjänä pyysin hirveisiin kipuihin epiduraalia, no en saanut koska se voi hidastaa synnytystä ja niin edespäin. Eivät edes tarkistaneet tilannetta. Viimein he suostuivat edes tarkistamaan ja olin kokonaan auki ja hirveissä tuskissa. Muuten meni kaikki ihan hyvin paitsi vähän ärsytti ne hoitajat osastolla kun piti aina muistaa kaikki kellonajat syötöistä ja vaipan vaihdosta ja oliko vaipassa mitään jne. Ja ruoka oli melko surkeaa, mies haki meille kotoa omat eväät :)
Kokemusta vuodelta 2014 vajaan 2 vkon ajalta. Osastolla hoitajat oli tosi mukavia, synnytyssalissa sen sijaan oli kiirettä ja jouduttiin pärjäämään miehen kanssa lähes koko aika yksinämme. Kipulääkkeissä ei kuitenkaan säästelty eikä pantattu. Toki joka osastolle aina osui joku tylympi hoitaja, mutta suurin osa aivan ihania. Synnyttäneiden osastolla hoitajilla oli hyvin aikaa opastaa imettämiseen jne. Kaikenkaikkiaan jäi tosi positiiviset kokemukset.
Kokemus 2015. Ihan loistohoito. Tuli komplikaatioita, mutta jaksettiin tsempata niin lääkärit kuin kätilöt ja koko talo tuli tutuksi.
Kokemus 2014. Mukavia ja osaavia kätilöitä synnytyssalissa.Hyvin hoitui kaikki vaikkakin ehdin sinne sairalaan 15min ennen vauvan syntymää. Ottivat hyvin vastaan jäi hyvät fiilikset vaikken mitään kivunlievitystä ehtinyt saada eikä ehditty paljon ihmetellä ennen syntymää.Rauhassa saatiin olla synnytyksen jälkeen vauvan kanssa.Osastolla siistit ja kivat 2 hengen huoneet.Osastolla sai olla rauhassa vauvan kanssa omissa oloissaan.Jos olisi ollut ensimmäinen synnytys en tiedä olisivatko osastolla enemmän antaneet neuvoja imetykseen ja muuhun.Nyt en jäänyt niitä kaipaamaan,kun vauvan kanssa oleminen oli jo tuttua ennestään.Pyysin päästä kotiin lauantaina,kun lapsi syntyi to-pe yönä.Ensin sanoivat,ettei kukaan pääse niin nopeasti,mutta suostuivat kysymään lastenlääkäriltä.Kaikki oli kunnossa,joten päästiin lauantaina kotiin.
Viime viikolla synnytin pitkän kaavan mukaan. vuoro ehti vaihtua moneen kertaan, joten luonnollisesti monta eri kätilöä. Kuitenkin kaikki tosi mukavia ja vaikka osastolla oli kiire, aina nappia painamalla sai apua. Koin että minua kuunneltiin ja toiveisiini vastattiin mahdollisuuksien mukaan. Kivunlievitystä sain toiveideni mukaan ja ponnistaessa kätilö oli hellän napakka ja saatiin homma kunnialla hoidettua.
Ruoasta miinus, mutta eipä siellä nyt juuri nälkä ollutkaan.
Voisin synnyttää Kätilöopistolla uudestaankin!
Vierailija kirjoitti:
Kyselenpä täältäkin, minkälaisia tuoreita kokemuksia teillä on Kätilöopiston synnäriltä? Millaisia kätilöitä? Kiireistä? Hyvä hoito ja kohtelu?
Kättäri! Mix on vaikeaa tajuta! Se on KÄTTÄRI!
Ainoa paha sanottava on eräs lastenlääkäri. Vanhenpi huonoa suomea puhuva mies. Vittuili päin naamaa siit että olen kahdestaan vauvan kanssa ja sai minulle sellaisen olon etten tule pärjäämään. Siinä tuoreena äitinä hormoneineni ai että kun itkin.
Kaikki meni loistavasti nyt jäbä 2,5v ja elämä on ihanaa joten terkkuja sinne!
UP!