En pääse yli pienistäkään nolostumisista koskaan. Vertaistukea?
Ihan sama, kuinka pieni asia on kyseessä. Se voi olla jotain niinkin tyhjänpäiväistä kuin että sanon vahingossa jonkin toisen sanan kuin mitä ajattelin tai jopa että en itse tehnyt tai sanonut mitään tyhmää, vaan toinen vain ymmärsi väärin. Ymmärrän, että kenenkään muun mielestä nämä nolostumiseni eivät varmaan ole mitään isoja asioita ja että minä olen todennäköisesti ainoa, joka niitä oikeasti edes muistaa. Mikään määrä järkeilyä ei kuitenkaan paranna oloani, vaan nämä nolostumiset aiheuttaa ahdistuskohtauksia ja vaivaa jopa vuosien päästä. En pääse KOSKAAN niistä yli, vaan parhaimmillaan mielessä pyörii asioita jopa 7 vuoden ikäisestä asti.
Muita?
Kommentit (10)
Oiskohan nää pakko ajatuksia? Jotain terapiaa ois varmasti hyvä saada...
Oon huomannut että ne keillä on skitsofrenia (tunnen muutomia) pyytää jatkuvasti anteeksi kaikkea mitä tekevät tai sanovat, vaikka ne olisivat ihan harmittomia asioita.
Samoja ongelmia . Ajattelen mitä toiset ajattelee minusta . Murehdin ja märehdin teinkö ja sanoinko oikein .
Onko jotenkin mahdollista olla täydellinen, kenellekään?
Minulla myös häpeä on ihan uskomattoman lamauttava tunne ja on pahentanut sosiaalista kömpelyyttäni entisestään. Joskus herään yöllä miettimään jotain sanomiani tai tekemiäni typeryyksiä.
Ei siihen oikeen mikään tunnu auttavan. Itse toistelen itselleni, että muutkin mokailee. Ja päättäväisesti suuntaan ajatukset muualle, jos jään liiaksi jumiin. Tai yritän ottaa työn alle jotain keskittymistä vaativaa.
Kiukku on voimaannuttavaa, jännitys voi olla kivaa, stressi voi kirittää kivasti, viha puhdistaa ja kateudenkin osaan kääntää positiiviseksi, mutta häpeä on tunteena vaan niin kamala!!
Olin ennen samankaltainen. Taustalla traumat ja myrkyllinen häpeä, tiedostamattani takerruin nolostumisiin, jotka ruokkivat omaa uskomustani, että olin hävettävä ja kelvoton. Terapia auttoi.
Kuulostaa ahdistuneisuushäiriöltä. Vaivaan on olemassa lääkkeet. Lääkäriin!
Omaan ahdistukseen auttoi pajauttelu. Jostakin syystä aloin pelätä että jään siitä kiinni. Ihme ja outo pelko kun olen jo kerran jäänyt kiinni kasvatus, käyttö ja hallussapito tuomiossa. Lääkärit on turhaa ahdistukseen. Se on joko hyödyttömiä ja haitallisia mömmöjä tai koukuttavia pameja.
Jos jollakin ihmeellä saisi reseptin tai sellainen laki ettei käytöstä rangaista niin helpottaisi noin 100 %.
Nyt ei auta kun vetää kuureina viinaa. siinä ongelmana paha olo. nyt vasta toinen päivä ja oksettaa.
Tuskin on muita.