Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Odottaako joku muukin yhtä innolla Oscar-gaalaa?

Vierailija
08.02.2015 |

10-vuotiaasta asti olen pakottanut itseni valvomaan koko yön ja katsomaan Oscarit! Ei sillä, että se olisi mikään maailmanmullistava elokuvateollisuuden kannalta, mutta se on perinne ja elokuvia tykkään kyllä katsella :) Tänä vuonna olen ottanut tavoitteeksi katsoa kaikki parhaan elokuvan kategorian leffat, ja olen kerinnyt katsomaan jo Birdmanin, Kaiken teorian, Wildin, The Grand Budabest Hotelin ja Boyhoodin. Gone girlin katson tässä joku päivä, ja muut taitaa tulla Suomen teattereihin liian myöhään :/

Kertokaa omia kokemuksia! Jos saatais tästä kiva ketju. Mistä "oscar-elokuvista" piditte eniten tänä vuonna? Kuka nappaa parhaan näyttelijän pystin? Miten viime vuosien Oscarit?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta.

Vierailija
2/19 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelen muuten kappalejakoa, kirjoitin tämän puhelimella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 23:48"]Ei kiinnosta.
[/quote]

Höh :(

Vierailija
4/19 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katson juuri Bafta-gaalaa, jota itse arvostan enemmän kuin Oscareita. Mut toki Oscar-gaalankin katson. Tänä vuonna on todella tiukka kisa sekä parhaan elokuvan että parhaan miespääosan osalta. Olen Benedict Cumberbatch-fani ja tietty toivoisin hänelle ja The Imitation Gamelle menestystä, mutta tässä joitakin veikkauksia:

Paras elokuva: Boyhood

Paras miesnäyttelijä: Eddie Redmayne

Paras naisnäyttelijä Rosamund Pike

Paras miessivuosa JK Simmons

Paras naissivuosa Rosanna Arquette

Paras ohjaus ?

Vierailija
5/19 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin katson aina Oscarit livenä yönä, silloin on paras tunnelma ja jännitystä ilmassa. Sellainen perinne minullakin. :) Birdman, Boyhood ja The Theory of Everything tuntuu olevan vahvoilla. The Imitation Gamen katsoin äskettäin ulkomaanmatkani aikana, Suomessa olisi joutunut vielä odottamaan. Katsoin Grand Budapest Hotellin silloin kun se tuli ensi-iltaan ja pidin kovasti. En silloin osannut odottaa, että kerää (ja voittaakin) ehdokkuuksia, nice! .
Seurasin eilen/tänään Baftat ja ihailin sitä arvokkaampaa tunnelmaa. Ainoa miinus tuli siitä, että suomalaiset kommentaattorinaiset löpisivät päälle pinnallisuuksista (enimmäkseen naisten pukuja ja miesten ulkonäköä kommentoivat). Ensi kerralla katson Baftat netistä.

Vierailija
6/19 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ainakin jännätään Kaiken teorian puolesta. Todella upeaa näyttelemistä Eddie Redmaynelta!

Vierailija
7/19 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gone Girl on mahtava!!

Vierailija
8/19 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös Oscar-gaalan katsoja. Olen katsonut ne niin kauan kuin ne on televisioitu. En yhtään osaa sanoa milloin olisi ollut ensimmäinen kerta, mutta voisin veikata noin 13-15 vuotta sitten. Jos joku tietää paremmin, niin laita tietoa. Nyt myös odotan innolla, kun taas näytetään punainen matto, viime vuonna sitä ei näytetty. Se nostattaa kivasti tunnelmaa. Pitääkin miettiä mitäs herkkuja sitä ostaisi siksi yöksi...

Vierailija
9/19 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

tykkään :)

Vierailija
10/19 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 02:07"]

Gone Girl on mahtava!!

[/quote]

Mikä siitä teki mielestäsi hyvän?

Vierailija
11/19 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta The Imitation Game oli aika tylsä. Ihan kuin olisin saman leffan katsellut jo aiemmin. Eikä Cumberbatchkaan oikein nyt vakuuttanut. Theory of Everything oli näistä nörttileffoista parempi. Michael Keatonille antaisin pääosa-Oscarin. Ja Ed Nortonille sivuosan(ei kyllä tule tapahtumaan). Niiden näyttelemistä oli ilo katsella. Gone Girl oli omasta mielestä paras leffa viime vuonna. Grand Budapest Hotel ja Nightcrawler siinä kannoilla. Aika huono leffavuosi muuten.

Vierailija
12/19 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainiin, Whiplash unohtui mainita. Uskon myös, että J.K Simmons olisi siinä aika vahvoilla. Parhaan miespääosan palkinto menee toivottavasti Eddie Reydmanille(?), oli ihan loistavaa näyttelemistä!

Itse ajattelin mennä lapsuudenkotiini, siellä on iso TV ja kukaan ei ole häiritsemässä, herkut kuuluu myös tietenkin asiaan ;)

Ap

Vierailija
13/19 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up!

14/19 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa filmi jonka näin listasta oli Grand Budapest Hotel- muistutti minua Hugo-nimisestä leffasta joka sekin oli ehdokkaana pari vuotta sitten. Kaikki merkit viittaavat siihen että Boyhood ottaa pystin tänä vuonna, varsinkin kun se feikki-vauva pilasi AMerican Sniperin mahikset,

Vierailija
15/19 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee niin huonoon aikaan kun töihinkin pitäisi mennä.

Vierailija
16/19 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En katso suorana, menee talteen. Odotan kyllä. Toivon, että The grand budapest saisi pystejä. Pidin siitä kovasti, tunnelma oli erikoinen. Mies pääosaa toivon Eddie Redmaynelle. Muuten ei isoja fiiliksiä puoleen tai toiseen. Osa on toki vielä näkemättäkin.

Vierailija
17/19 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 02:19"]

Täällä myös Oscar-gaalan katsoja. Olen katsonut ne niin kauan kuin ne on televisioitu. En yhtään osaa sanoa milloin olisi ollut ensimmäinen kerta, mutta voisin veikata noin 13-15 vuotta sitten. Jos joku tietää paremmin, niin laita tietoa. Nyt myös odotan innolla, kun taas näytetään punainen matto, viime vuonna sitä ei näytetty. Se nostattaa kivasti tunnelmaa. Pitääkin miettiä mitäs herkkuja sitä ostaisi siksi yöksi...

[/quote]

1953

Vierailija
18/19 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on lukenut Gone Girlin kirjana niin kannattaako katsoa vielä elokuvana?

Vierailija
19/19 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 14:59"]

Jos on lukenut Gone Girlin kirjana niin kannattaako katsoa vielä elokuvana?

[/quote]

Minä en pitänyt kirjasta ollenkaan ja elokuvan nähneeltä kuulin, että ei kannata mennä katsomaan. Joten minulle valinta oli helppo: en ole elokuvaa nähnyt. Mutta jokainen tekee omat päätöksensä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kolme