No niin, nyt se sitte tapahtui. Minua kutsuttiin "tädiksi"
Bussissa mummo sanoi pikkulapselle että tätiä ei saa häiritä... minä olisin halunnut vielä olla neiti -n30
Kommentit (25)
Ja mua kutsutaan jo isotädiksi 😱
Niin, se mummo sanoi. Mua yksi lapsi kutsui just naiseksi. Tädittelyä en ole kohdannut.
Nuo womansplainaavat tätinaiset busseissa, huoh.
Minua kutsuttiin tädiksi jo, kun olin yläasteella. Lapsen äiti sanoi jotain pikkuiselleen minusta, ja toki taaperon vinkkelistä olinkin täti.
Minua kutsuttiin tädiksi, kun olin 12-vuotias.
Vierailija kirjoitti:
Ai nyt vasta? Mä olin varmasti 18, kun ensimmäisen kerran kutsuttiin tädiksi. En loukkaantunut.
Mä olin 16 :-D
Olisin otettu jos joku puhuu minusta noin kunnioittavasti.
Muistan edellen elävästi tapauksen kun oli kersa, siinä 14 tai 15. No ehkä 16-vuotias, kun kerrostalon pihamaalla ohitseni käveltiin ja sanottiin että "päivää" (pieni paussi) "nimittäin rouvalle." Mailla halmeilla ei ollut ketään muuta kun ympärilleni katselin. Ventovieraita ihmisiä ja minä alaikäinen siinä mietin mille ihmeen rouvalle he mahtoivat päivää sanoa. Eivät kyllä olleet sen talon asukkaita. En tuntenut enkä tosiaan ollut niin kohtelias että olisi siihen tervehdykseen vielä vastannut. Olin vain hiljaa ja ihmettelin koko asiaa. Vai oikein päivää rouvalle, voi hyvää päivää edelleen kun tuota mietin.
N46
Mua on teititelty ensimmäisen kerran 15-vuotiaana :DD
Tädeiksi/sediksi kutsutaan tuntemattomia naisia/miehiä kun puhutaan lapsille. Ei se tarkoita ikää.
Mua ei ole ainakaan minun kuulteni vielä täditelty, mutta nuoremmat asiakaspalvelijat ovat alkaneet teititellä.
heh.. ja 42v vanhana poika.. hohho.. enkä yhtään ihmettele vaikka oisin ollu noita tätejä vanhempi.
Toisaalta, 38v ikäsenä alko ei myyny.
Niijoo ja pikkuveli oli 12v vanhana pieni setä 3v pikkuserkulle. Mää taisin olla jo vanhus 26v vanhana.
~30v vanhana 22v kutsuu kalkkikseksi, 43v vanhana oon jo boomeri.
itse sain kunnian kuulla olevani "TÄTTÄ"! eli tytön ja tädin sekoitus! :D
Vierailija kirjoitti:
Tädeiksi/sediksi kutsutaan tuntemattomia naisia/miehiä kun puhutaan lapsille. Ei se tarkoita ikää.
Mä en ole koskaan täditellyt tai seditellyt vieraita lapsilleni. Oon puhunut miehistä, naisista ja ihmisistä, esim. että ei saa häiritä toisia ihmisiä.
Mikään ei ole niin ihanaa kuin se, että minua kutsutaan mummuksi.
Vierailija kirjoitti:
Kuten minua, kun olin 11 v. ”Väistä vähän, että täti pääsee”. 😅
Minä olin 13v, kun tulin tädiksi.
Ai nyt vasta? Mä olin varmasti 18, kun ensimmäisen kerran kutsuttiin tädiksi. En loukkaantunut.