Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen muuttamassa EHKÄ Vantaalle

Vierailija
08.02.2015 |

Mulla on ollu aina Vantaasta ehkä vähän negatiivissävytteinen kuva enkä niinkään ole siellä pyörinyt.

Nyt kun olemme haikailemassa rivarin pätkää, ei paukut riitä välttämättä ostaa asuntoa Helsingin puolelta (vanhoista murjuista saa maksaa jopa enemmän kuin Vantaan uusista). Minulla on työpaikka kuitenkin Helsingin keskustassa ja käytän julkisia kulkuvälineitä. Olisi kiva, jos julkisilla tai jalkaisin pääsisi suhteellisen helposti vaikkapa Jumboon. Onko ehdotuksia asuinalueista näillä kriteereillä? :) Helpottaisi asunnon hakua suunnattomasti, kun ei jokaisen talon kohdalla tarvitsisi alkaa tiirailla karttaa! :D

Kiitos avusta etukäteen!

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 23:34"]

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 23:26"][quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 23:12"] [quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 23:09"] [quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 22:49"]Jumboon ei pääse hyvin julkisilla, eli kartta vain käteen. Kun löydät asunnonmyyntisivuilta sopivan rivarin Vantaalta, lyöt osoitteen reittioppaaseen ja katsot, miten pääset työpaikalle, Jumboon, etc. [/quote] Kyllä sinne Jumboon pääsee ihan kätevästi bussilla, älkää nyt viitsikö. Itse asun Tikkurilassa ja ainakin täältä matkan varrelta pääse ihan oven viereen. Ja samaa matkaa lentoasemalle. [/quote] Näin helsinkiläisenä on hyvä naureskella tälle ketjulle, vantaalaiset edustaa hienosti :--D Ihmekös sinne ei muuta vapaaehtoisesti kuin maahanmuuttajia, kun paikallisista vain yksi kymmenestä on mukava ihminen! [/quote] Ei Vantaalla ole "paikallisia". Jos joku vantaalainen on joku muu kuin mamu, niin hänkään ei ole paikallinen, vaan  on Savosta muuttanut. [/quote] Aha?? Kyllä mä olen ihan paikallinen, syntynyt täällä tai jos nyt pilkkua nussitaan, niin äiti kävi synnyttämässä sairaalassa, mutta muuten olen aina asunut Vantaalla. Eikä mun vanhemmat ole todellakaan Savosta, vaan ihan muualta. Ihmeellisiä käsityksiä ja oletuksia monilla, jotka eivät edes tiedä mistä puhuvat tai tunne vantaalaisia. Suksikaa sinne minne aurinko ei paista.

[/quote]

No sanotaanko, että jos sinun kaltainen ihminen on aito vantaalainen, niin taas on yksi syy nimen omaan pysytellä pois sieltä!

Vierailija
42/57 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutimme Espoosta Vantaalle omakotitaloalueelle, joka sijaitsee juurikin yhden pahamaineisen lähiön lähellä. Ei ole näkynyt rosvoja, raiskareita tai muitakaan hiippareita täällä koskaan. Täällä on hyvinkin rauhallista ja ihmiset ystävällisiä toisilleen. Ei kaduta, että vaihdoimme pienen ja vanhan (rivitalo)kotimme omakotitaloon eikä välirahaa tarvinnut ollenkaan. Ei hävetä asua Vantaalla yhtään ja naapurustosta löytyy ihan tavallisia työssäkäyviä ihmisiä, ei ne asunnot nimittäin täälläkään niin kauhean halpoja ole... ;)

Mutta jokainen valitsee asuinpaikkansa omien tarpeidensa mukaan. Huhupuheille ei kuitenkaan kauheasti kannata antaa painoarvoa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 22:56"]

Voisitko ystävällisesti vinkata, kun sävysi selkeästi kertoo ettei sinne Jumboon pitäisi olla mitään asiaa, että missä vantaalaiset sitten asioi? :D 

[/quote]

No ne, joilla on auto, saattaa hyvinkin käydä Jumbossa. Ja ne joilla ei ole, asuu varmaan jossain Myyrmäessä tai Martinlaaksossa ja käy jossain Myyrmannissa? Tai asuvat Tikkurilassa ja käyttävät paikallisia palveluja. 

Tästä koko avauksesta kävi vähän epäselväksi mitä sieltä Jumbosta ollaan edes haluamassa. Eihän tavalliseen arkeen tarvita muuta kuin hyvä ruokakauppa. Ei muissa kaupoissa käydä niin usein, että niiden sijainti näyttelisi mitään roolia asuinpaikan valinnassa.

Vierailija
44/57 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja 51 jatkaa vielä: Pointtini oli lähinnä se, että jos teillä ei ole autoa, niin ei ehkä kannata sinnne Vantaalle muuttaa, jos se tarkoittaa auton ostoa. Ja vaikkette autoa ostaisikaan, niin maksaa se seutulippukin.

Vierailija
45/57 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 23:40"][quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 23:34"]

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 23:26"][quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 23:12"] [quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 23:09"] [quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 22:49"]Jumboon ei pääse hyvin julkisilla, eli kartta vain käteen. Kun löydät asunnonmyyntisivuilta sopivan rivarin Vantaalta, lyöt osoitteen reittioppaaseen ja katsot, miten pääset työpaikalle, Jumboon, etc. [/quote] Kyllä sinne Jumboon pääsee ihan kätevästi bussilla, älkää nyt viitsikö. Itse asun Tikkurilassa ja ainakin täältä matkan varrelta pääse ihan oven viereen. Ja samaa matkaa lentoasemalle. [/quote] Näin helsinkiläisenä on hyvä naureskella tälle ketjulle, vantaalaiset edustaa hienosti :--D Ihmekös sinne ei muuta vapaaehtoisesti kuin maahanmuuttajia, kun paikallisista vain yksi kymmenestä on mukava ihminen! [/quote] Ei Vantaalla ole "paikallisia". Jos joku vantaalainen on joku muu kuin mamu, niin hänkään ei ole paikallinen, vaan  on Savosta muuttanut. [/quote] Aha?? Kyllä mä olen ihan paikallinen, syntynyt täällä tai jos nyt pilkkua nussitaan, niin äiti kävi synnyttämässä sairaalassa, mutta muuten olen aina asunut Vantaalla. Eikä mun vanhemmat ole todellakaan Savosta, vaan ihan muualta. Ihmeellisiä käsityksiä ja oletuksia monilla, jotka eivät edes tiedä mistä puhuvat tai tunne vantaalaisia. Suksikaa sinne minne aurinko ei paista.

[/quote]

No sanotaanko, että jos sinun kaltainen ihminen on aito vantaalainen, niin taas on yksi syy nimen omaan pysytellä pois sieltä!
[/quote]
No totta ihmeessä vittuilen takaisin, jos aletaan vantaalaisia dissaamaan. Kerta ei tiedä totuutta asioista, niin voi pysyä hiljaa. Tarvitseeko sitä jotain paskaa levitellä netissä. Ottaa ensiksi asioista selvää ja sitten vasta kirjoittaa. Eikö mukamas muualla Suomessa osata sanoa suoraan mitä mieltä on jonkun puheista, jos ne ei ole todellisia? Tekopyhää..

Vierailija
46/57 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 23:42"]

Muutimme Espoosta Vantaalle omakotitaloalueelle, joka sijaitsee juurikin yhden pahamaineisen lähiön lähellä. Ei ole näkynyt rosvoja, raiskareita tai muitakaan hiippareita täällä koskaan. Täällä on hyvinkin rauhallista ja ihmiset ystävällisiä toisilleen. Ei kaduta, että vaihdoimme pienen ja vanhan (rivitalo)kotimme omakotitaloon eikä välirahaa tarvinnut ollenkaan. Ei hävetä asua Vantaalla yhtään ja naapurustosta löytyy ihan tavallisia työssäkäyviä ihmisiä, ei ne asunnot nimittäin täälläkään niin kauhean halpoja ole... ;) Mutta jokainen valitsee asuinpaikkansa omien tarpeidensa mukaan. Huhupuheille ei kuitenkaan kauheasti kannata antaa painoarvoa :)

[/quote]

Ei ne halpoja ole, mutta tilastollinen fakta on se, että halvempia verrattuna Helsinkiin ja suurimpaan osaa Espoota. Mutta halvankaan asunnon perässä en lähtisi, jos ihmiset ovat vastenmielisiä, palveluita tai julkista liikennettä ei ole, tai että joutuisi elämään joidenkin hörhöjen keskellä (vaikka ne pysyisikin siinä lintukodon laitamilla eikä hyppisi pihoille asti).

Vierailija
47/57 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakunila... eh, Hakunila on oikein viihtyisä asuinalue. Siellä on kansainvälinen meininki, pääsee tutustumaan kymmenien erilaisten kulttuurien jännittäviin ja mielenkiintoisiin tapoihin, ja asuntojenkin hinnat halpenevat koko ajan.

Vierailija
48/57 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 23:45"]Ja 51 jatkaa vielä: Pointtini oli lähinnä se, että jos teillä ei ole autoa, niin ei ehkä kannata sinnne Vantaalle muuttaa, jos se tarkoittaa auton ostoa. Ja vaikkette autoa ostaisikaan, niin maksaa se seutulippukin.
[/quote]
Voi hyvä luoja! Kyllä täällä pärjää ilman autoakin. Johan on jo monesti todettu, että Jumboon ja muualle myös pääsee hyvin busseilla, joten mitä sä sekoilet??? En mä ole koskaan tarvinnut autoa, ei mulla ole korttiakaan ja aina päässyt julkisilla minne nyt on tarvinnut mennä.Jumboon mennään, jos haluaa käydä muissakin kaupoissa kuin ruokakaupoissa. Ei täällä Tikkurilassa nyt ole montaa erikoisempaa kauppaa tai vaatekauppaa. Kampaamoja kyllä riittää :D Onhan se joskus ihan kiva viettää päivää Jumbossa, kierrellä kauppoja, syödä, käydä kahvilla, siiderillä/kaljalla, ym. En mä nyt ymmärrä mitä jotkut hakee näillä sun tyyppisillä kommenteilla, joissa suoranaisesti valehdellaan....

Vierailija
49/57 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 23:55"]

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 23:45"]Ja 51 jatkaa vielä: Pointtini oli lähinnä se, että jos teillä ei ole autoa, niin ei ehkä kannata sinnne Vantaalle muuttaa, jos se tarkoittaa auton ostoa. Ja vaikkette autoa ostaisikaan, niin maksaa se seutulippukin. [/quote] Voi hyvä luoja! Kyllä täällä pärjää ilman autoakin. Johan on jo monesti todettu, että Jumboon ja muualle myös pääsee hyvin busseilla, joten mitä sä sekoilet??? En mä ole koskaan tarvinnut autoa, ei mulla ole korttiakaan ja aina päässyt julkisilla minne nyt on tarvinnut mennä.Jumboon mennään, jos haluaa käydä muissakin kaupoissa kuin ruokakaupoissa. Ei täällä Tikkurilassa nyt ole montaa erikoisempaa kauppaa tai vaatekauppaa. Kampaamoja kyllä riittää :D Onhan se joskus ihan kiva viettää päivää Jumbossa, kierrellä kauppoja, syödä, käydä kahvilla, siiderillä/kaljalla, ym. En mä nyt ymmärrä mitä jotkut hakee näillä sun tyyppisillä kommenteilla, joissa suoranaisesti valehdellaan....

[/quote]

Jotenkin outoa, aivan kuin suurin osa vantaalaisista ei haluaisi että sinne muutetaan, tai sitten ei ystävällisyys ja auttaminen kuulu luonteenkuvaan. Jos aloittaja arvostaa hyviä kulkuyhteyksiä Jumboon syystä tai toisesta, niin miksi meillä pitäisi tietää mitä aloittaja Jumbossa tekee?

Itse tykkään käydä Jumbossa ihan vain kiertelemässä, hakemassa eläinkaupasta koiranruuan, käydä kahvilassa moikkaamassa ystäviä, tehdä isommat ruokaostokset kerralla marketissa, käydä elokuvissa, niin edelleen... Mitä nyt normaali menevä ihminen arvostaa! Itellä ainakin räjähtäs pää jos pitäisi tyytyä vain hyvään ruokakauppaan ja kampaamoon!

Vierailija
50/57 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

EHKÄ kiinnostaa, EHKÄ ei.

Vierailija
51/57 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivistön uusi alue tai Kannisto. 

Vierailija
52/57 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottaisin Keski- Vantaata, kartanonkoskea, Tammistoa, Ylästöä, mutta täällä hinnat on kyllä ihan Helsingin tasolla.

Vierailija
53/57 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No Jumbo nyt on aivan kuusessa.

Vierailija
54/57 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla nyt ei oo hajuakaan missä se Jumbo on, siksi neuvoja kaipaankin! :D Palveluiden ois hyvä olla lähellä ja oon käsittäny et sinne ne on keskitetty? Mitä oon Tammiston tai Kivistön hintoja silmäillyt, niin on ne vähän (juuri meille sopivan verran) alempana kuin Helsingin (siis sellaisten alueiden, missä kehtaisi asua).

Kiitos jo tähän asti tulleista vinkeistä, auttaa tosi paljon!

Vierailija
55/57 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sun nyt varmaan vain täytyy se kartta ottaa kätöseen. Luulin, että edes tiedät, missä Jumbo on, kun sinne kerran haluat.

Vierailija
56/57 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 22:42"]

Kyllä sun nyt varmaan vain täytyy se kartta ottaa kätöseen. Luulin, että edes tiedät, missä Jumbo on, kun sinne kerran haluat.

[/quote]

Haluan Jumboon asioimaan, ei mulla sinne Jumboon sisälle oo tarkoitus muuttaa asumaan :D En varmaan tehnyt aloituksessa tarpeeksi selväksi, mutta lyhyesti kiteytettynä= kävelyetäisyys tai hyvä julkinen kulkuyhteys Jumboon olisi mieluinen! :)

Vierailija
57/57 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumboon ei pääse hyvin julkisilla, eli kartta vain käteen.

Kun löydät asunnonmyyntisivuilta sopivan rivarin Vantaalta, lyöt osoitteen reittioppaaseen ja katsot, miten pääset työpaikalle, Jumboon, etc.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi viisi