Pahat traumaoireilut ja mitä tehdä kun ei saa apua
Äärimmäisen paha olo välillä. Kaipaisin hetkeksi edes tukea ja apua.
Minut dissataan tuolla julkisella puolella, lääkäri on ok mutta se minne lähetetään, se ei toimi.
Olen järkyttynyt.
Kommentit (22)
Vaadi päästä jollekin toiselle? Soita johonkin ja kysy mitä teet kun tilanteesi on tämä. Kriisipuhelinkin on yksi vaihtoehto.
Haluatko kertoa mistä trauma on peräisin? Ehkä siitä kertominen auttaisi.
Vierailija kirjoitti:
No mihin lähetetään?
Tietysti erik.sairaanhoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Väkivaltakokemukset.
Trauma- ja dissosiaatio eli disso ry:ltä voisi löytyä apua. Tai mieli ry:stä.
Vierailija kirjoitti:
Vaadi päästä jollekin toiselle? Soita johonkin ja kysy mitä teet kun tilanteesi on tämä. Kriisipuhelinkin on yksi vaihtoehto.
Niin, se ei ole lähettävän lääkärin vika vaan vastaanottavan tahon.
Olen joskus soittanut kriisipuhelimeen.
Vierailija kirjoitti:
Trauma- ja dissosiaatio eli disso ry:ltä voisi löytyä apua. Tai mieli ry:stä.
Hyvä kun muistutit.
Onko sinulla "grounding box"? Youtubesta saat hakemalla paljon informaatiota asioista mitä voit tehdä ihan itse kotona parantaaksesi oloasi.
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla "grounding box"? Youtubesta saat hakemalla paljon informaatiota asioista mitä voit tehdä ihan itse kotona parantaaksesi oloasi.
Mikähän se on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väkivaltakokemukset.
Oletko saanut ikinä keneltäkään myötätuntoa näistä kokemuksistasi? Koska tiedän itsekin kokemuksesta, että on tärkeää tulla ymmärretyksi ja kokea, että joku ihminen on puolellasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väkivaltakokemukset.
Oletko saanut ikinä keneltäkään myötätuntoa näistä kokemuksistasi? Koska tiedän itsekin kokemuksesta, että on tärkeää tulla ymmärretyksi ja kokea, että joku ihminen on puolellasi.
Aika vähän. Ne eivät aikaisemmin olleet näin pinnalla.
Todella järkyttävä olo silloin kun ne puhkeaa esiin, en meinaa pärjätä.
Ala itse omaksi terapeutiksesi. Lue tsemppaavia kirjoja. Varmasti löytyy ihan ko aiheestakin kirjoja, voit kysyä kirjastonhoitajalta apua löytämiseen. Hengelliset kirjat ovat ihanan sielua rauhoittavia. Suosittelen iltalukemiseksi. Iltarukous on myös aina mieltä rauhoittava.
Terveisin toinen traumaoireilija
Traumat voivat olla piilossa vaikka kuinka kauan.
Vierailija kirjoitti:
Ala itse omaksi terapeutiksesi. Lue tsemppaavia kirjoja. Varmasti löytyy ihan ko aiheestakin kirjoja, voit kysyä kirjastonhoitajalta apua löytämiseen. Hengelliset kirjat ovat ihanan sielua rauhoittavia. Suosittelen iltalukemiseksi. Iltarukous on myös aina mieltä rauhoittava.
Terveisin toinen traumaoireilija
Toki näinkin on tehty rauhallisena aikana.
Kun tulee äärimmäinen olo ja pelkotila, ei pysty ajattelemaan kirjoja.
Vierailija kirjoitti:
En tajua. Mua on hakattu tajuttomaksi useasti ja raiskattu myös eikä mitään traumaa jäänyt.
Yksi traumasta selviämisen muoto on sulkea se pois mielestä. Ottaa etäisyyttä, dissosiaatio.
Niin, mullakin kesti vuosikymmeniä ennen kuin tämä pahin puhkesi esiin.
Ja aivan "tuoreena" ja pelottavana.
Ei sieltä apua saa psykiatrit laskee kk palkkaansa ja ei ymmärrä yhtään mitä selität kirjoittaa sulle hullun diagnoosit ja sairasloman .
Ei ne osaa/halua auttaa traumoihin. Paras opetella tapoja joilla helpottaa oireita kun ne tulevat. Ei odota että ne vain katoavat simsalabim mutta niiden kanssa oppii elämään.
Käythän sä psykoterapiassa? Terapiassa opetellaan keinoja pärjätä traumaoireiden kanssa. Voimia!
No mihin lähetetään?