Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömät lumitöihin ilman palkkaa. Porissa.

Vierailija
08.02.2015 |

Sankat lumipyryt ja aura-autojen kasaamat lumivallit ovat monille vanhuksille talvinen riesa ja kovana rasitteena terveysriski. Osaa porilaisista vanhuksista pystyvät auttamaan mobilisoidut työllistetyt. Työllisyyden kuntakokeilussa on liikkeellä Porin alueella kaksi partiota, Mopiili ja Green Care.

Näin alkoi Satakunnan Kansan juttu, joka oli otsikoitu väärin Työllistettyjä vanhusten avuksi lumitöihin. Otsikon pitäisi kuulua Työttömät lumitöihin ilman palkkaa.

Mopiili on kaupungin tukema Porin Seudun Työttömät ry:n hanke, joka järjestää
työttömien toimintakeskuksen koulutus-, työllistämis- ja ruokalatoimintaa. Green Care -hanke pääsi viime syksynä uutisiin järjestämällä maatiloille palkattomia renkejä ja piikoja.

Työn näissä hankkeissa tekevät työttömät ilman palkkaa. Työllistettyjä he ovat vain virallisessa liturgiassa. Kaikkea palkatta tehtävää työtä sanotaan nykyisin työllistämiseksi, koska se kuulostaa hyvältä ja hämää ihmisiä.

Varsinaisen työn tekevät kolaajat eivät saa palkkaa, mutta ei apu lumitöihin silti ole täysin ilmaista. Kaupungin on katettava lumitöistä saaduilla maksuilla muun muassa polttoainekulut, sanoo lehti. Sitä lehti ei sano, että niillä maksuilla katetaan myös työttömien yhdistyksen toimintaa ja lumenkolaajia vartioimaan palkattujen työvalmentajien palkkoja. Avun hintaakaan ei kerrota, mutta yleensä näitä orjia saa kaikista työpajoista suunnilleen kympin tuntihintaan. Se lumenkolaaja saa vain työmarkkinatuen ja yhdeksän euron päivittäisen kulukorvauksen.

Sitäkään lehti ei kerro miten tasapuolisuus toteutuu eli pystyvätkö kaikki apua tarvitsevat vanhukset ostamaan tätä palvelua.

Porissa on ruvettu valkopesemään palkatonta työtä hyväntekeväisyydeksi ja työllistämiseksi vetoamalla vanhusten auttamiseen. Onhan se sitäkin, mutta ensisijjaisesti se on työttömien hyväksikäyttöä ilmaisena työvoimana. Kuten jutussa sanotaan, niin normaalisti he tekevät kaupungin töitä. En varmaan arvaa pahasti pieleen, jos veikkaan heidän puhdistavan vaikkapa kaupungin omien rakennusten kattoja lumesta ja korvaavan muutenkin palkattua työvoimaa. Laki kieltää palkattomien käyttämisen korvaavana työvoimana, mutta tästä lainkohdasta en ole kuullut missään piitattavan.

Olenkin jo ihmetellyt miksi tänä talvena ei ole hirveästi vaadittu työttömiä lumitöihin leipäpalansa eteen. Ehkä ajatus on jo toteutettu muuallakin niin hyvin, että vaatimuksille ei enää ole tarvetta. Kuntouttava työtoiminta on minun havaintojeni mukaan kasvanut suorastaan räjähdysmäisesti, kun kunnat ovat oivaltaneet tämän säästämisen mahdollisuuden.

Kun työtön kolaa palkatta lunta, niin kunta säästää hänen työmarkkinatukensa maksuosuuden verran ja saa lisäksi työllistämiskorvausta valtiolta 10.09 euroa päivässä. Pihansa puhtaaksi saavalta vanhukselta laskutetut kympit menevät kokonaan työn organisoijien taskuun eikä lumenkolaaja näe niistä vilaustakaan.

Saahan vanhuksia ja liikuntaesteisiä auttaa, en minä sitä kiellä. Mieluummin näkisin kuitenkin sitä tehtävän ilman näitä organisoituja välikäsiä, joita sivistysmaissa sanottaisiin orjakauppiaiksi.

http://sakutimonen.com/2015/02/palkattomat-lumenkolaajat/

Kommentit (684)

Vierailija
361/684 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 18:22"]

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 18:05"]

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 17:25"]

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 17:05"]

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 16:45"]

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 16:35"]

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 16:28"]

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 16:22"]

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 16:14"]

Miksi me ylläpitäisimme sinulla sellaista oikeutta? Miksi emme poista sitä? Voisit sen sijaan ottaa vaikkapa ykityisen työttömyysvakuutuksen ja maksaa itse oma työttömyysturvasi. Miksi kummassa minä olisin sinulle korvausvelvollinen sen takia, että sinä et saa töitä? Ei ole minun syyni sinun työttömyytesi.

[/quote]

Siksi, että se työtön voisi keskittyä uuden työn löytämiseen ja pääsee taas tuottavaksi osaksi yhteiskuntaa. Niin, työttömäksi joutuminen ei tarkoita sitä, että sinusta tulisi jokin hyödytön ihmisroska josta ei ole enää mihinkään. Ihmeellistä, eikö?

Se työttömyyskorvaus kyllä kelpaa sinullekin kun jossain vaiheessa joudut työttömäksi.

[/quote]

Kummasti ne työttömät hakevat niitä töitä ilman työttömyyskorvaustakin sellaisissa maissa, joissa sitä ei makseta. Maksammekohan sellaista korvausta ihan turhaan, muiden maiden kokemuksten pohjalta ajatellen? Pitäisikö työttömyyskorvaus lakkauttaa sellaisilta, jotka sen saamisesta huolimatta eivät töitä keskittyneesti etsimälläkään löydä? Vaikuttaisi nimittäin olevan sellaisissa tapauksissa ihan turhaa maksaa mitään korvausta.

[/quote]

Sinähän voit ottaa ja muuttaa sellaiseen maahan ja raportoida sitten siitä auvosta tänne. 

[/quote]

Eläkepäivilläni ajattelinkin muuttaa etelän aurinkoon, mutta toistaiseksi työskentelen täällä.

Mutta kun nyt kerran otit kirjoittamani esiin, niin voin kai hieman jatkaa ajatustani. Miksi emme tekisi työttömyyskorvauksesta määräaikaista. Korvataan työttömyys jonkun aikaa, mutta jos työtön ei siitä korvauksen mahdollistamasta keskittyneestä etsimisestä huolimatta työllistä itseään, niin lopetetaan silloin korvauksen maksaminen. Turha sitä on maksaa sellaisille, jotka eivät siitä hyödy.

Voisimme jopa maksaa korkeampaa korvausta, kun maksaisimme sitä esim. vaikka vain kuusi kuukautta. Työtön voisi kuuden kuukauden ajan todella keskittyä töiden etsintään nykyistä reippaasti korkeamman korvauksen turvin vaikka ulkomaita myöten, mutta kuuden kuukauden kuluttua lysti olisi loppu. Vaikuttaisi kokeilemisen arvoiselta ajatukselta, mutta tietysti joku itkunaama selittäjä keksii syyn alapeukuttaa. [/quote]

Mitkähän mahdollisuudet sillä työttömällä olisi työllistyä kun alta menee asunto ja tulot jos ei ole saanut sen puolen vuoden aikana töitä? Miksi te valitatte siitä että työttömät eivät työllisty, mutta haluatte kuitenkin vaikeuttaa sitä työllistymistä entisestään? Vai onko kyse vain siitä että päästään potkimaan sitä työtöntä päähän, että kikkeliskokkelis, mitäs läksit?

[/quote]

Tarkoitatko sanoa, että korotettu työttömyyskorvaus ei tehosta töiden etsimiseen keskittymistä? Miten se on mahdollista? Sinun logiikallasi työttömyyskorvauksen määrä ei vaikuta työn etsimiseen keskittymiseen. Voimme siinä tapauksessa myös laskea sitä korvausta, koska korvauksen määrä ei vaikuta lopputulokseen.

[/quote]

En tarkoittanut. 

[/quote]

Et tarkoittanut, mutta se johtopäätös vastaväitteestäsi on vedettävissä. 

[/quote]

Perustele. Lainaisitko myös loppuosan vastauksestani ja vastaisitko niihin kysymyksiin.

[/quote]

Ei yhtään yllätä että vastausta ei kuulu.

Vierailija
362/684 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 18:47"]

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 18:46"]Vetää kyllä sanattomaksi näiden töissä olevien aivopierut. Yksi esittelee "faktoja", jotka perustuvat sanaan jos (kreikka-siirtolaisuus-jankkaaja). Osa esittää vallan ennenkuulumatonta käpyjen ja marjojen keräilyä ja työleiritystä. Loput on valmiita tuhoamaan työttömät. Näin ideointikykyistä porukkaa meillä on töissä. Kaunista. [/quote] Kyynel. Taidat olla itsekin loinen?

[/quote]

Päässäsi on loinen. Ei iso vika mutta kun se on päässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/684 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 22:09"][quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 22:07"]

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 22:03"]Ajat muuttuvat ja vastikkeeton oleilu tulee loppumaan. Koittakaahan sopeutua.  [/quote] Palkka ja työsuhteen edut ovat sopiva korvaus.

[/quote]

Jos olet yhteiskunnan elätti, ei sinulla ole varaa vaatia.
[/quote]

Väärin arvasit, sillä palkkatöissä käyn. Sen sijaan oikeustajuuni ei menisi se, että esimerkiksi omalle työpaikalleni tulisi joku tekemään vastaavia töitä kuin muutkin, mutta hänelle ei maksettaisi palkkaa.

Vierailija
364/684 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 18:50"][quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 18:47"]

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 18:46"]Vetää kyllä sanattomaksi näiden töissä olevien aivopierut. Yksi esittelee "faktoja", jotka perustuvat sanaan jos (kreikka-siirtolaisuus-jankkaaja). Osa esittää vallan ennenkuulumatonta käpyjen ja marjojen keräilyä ja työleiritystä. Loput on valmiita tuhoamaan työttömät. Näin ideointikykyistä porukkaa meillä on töissä. Kaunista. [/quote] Kyynel. Taidat olla itsekin loinen?

[/quote]

Uliuli. Itse olet loisinut päivähoidot, koulutukset, terveydenhuollon ja muut palvelut ihan samalla tavalla ja loisit omille mahdollisille persehedelmillesi myös. 
[/quote]
Olen käynyt yksityiset koulut ja aina olen käynyt yksityisellä lääkärillä. Joka vuosi maksan yli 100 000e veroja joten minulla on oikeus arvostellä elättejä.

Vierailija
365/684 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 22:12"]

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 22:09"]

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 21:49"]

Minusta työttömät voisi velvoittaa tekemään töitä tunnin per saamansa 10e. Eli jos tuet on vaikka 800e/kk, niin 80h pitäis kuussa tehdä jotain yhteiskunnan hyväksi.

[/quote]

Luuletko oman työpaikkasi säilyvän kovin pitkään ehdottamallasi systeemillä?

Mallissasi kohta kaikki työ teetetään työttömillä korvauksia vastaan eikä oikeita palkkatöitä ole kenellekään.

[/quote]

Mutta jos kyseessä on hankkeet joihin yhteiskunnalla ei ole varaa, joten niitä ei muuten toteutettaisi ollenkaan. Esimerkiksi Helsinki-Oulu -luotijunayhteyteen ei ole varaa Suomen matkustajamäärillä, mutta tukityöllistettyjen avulla se voisi olla mahdollista.

Tietenkään heitä ei pidä minnekään kaupan kassoille laittaa kilpailemaan työpaikoista!

[/quote]

Siihen junayhteyteen ei ole varaa, koska rakennusfirmat veloittavat siitä tietyn verran. Luuletko, että mikäli tällaiselle annettaisiin vihreää valoa ei olisi kiusausta rahoittaa samalla tavalla myös niitä rakennuskohteita, joihin olisi varaa palkata ihan oikea firma työt tekemään. Ei, kyllä niitä työttömiä laitettaisiin tekemään muutkin hommat ja normaalit yritykset olisivat kohta saneerauksessa ja niiden ammattilaiset tekemässä entisiä hommiaan työttömyyskorvausta vastaan.

Vierailija
366/684 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 21:59"]

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 21:56"][quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 21:55"] [quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 21:49"]Jotain vastiketta pitääkin tehdä noiden rahojen eteen. Niin kauan kun ei ole oikeissa töissä niin pitää tehdä avustustöitä, jokaikisen työttömän. Mikä puolue lähtis tällaista asiaa ajamaan saisi valtavan kannatuksen. [/quote]työttömät alapeukuttaa ettei vaan joutuis hommiin. [/quote] Jospa sinulla annetaan potkut ja päädyt tekemään entisiä hommia samalle työnantajalle työttömyysturvalla "työllistettynä", ettet vastikkeetta pääse elämään. [/quote]just kerroinkin et aina kun olen ollut työtön olen ollut eri yhdistyksissä työharjoittelussa. Ilman korvauksia. Maksoin itse bussiliputkin joilla hoidin yhdistysten asioita. Ei ole vissiin tapana enää työttmien olla harjoitteluissa yms.

[/quote]

Saathan sinä ilmaiseksi raataa jos haluat, mutta älä oleta että kaikki muut ovat yhtä typeriä ja hyväksikäytettäviä.

Vierailija
367/684 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 22:03"]

Ajat muuttuvat ja vastikkeeton oleilu tulee loppumaan. Koittakaahan sopeutua. 

[/quote]

Jos näin käy, rikollisuudesta tulee paljon pahempaa. Voit veronmaksajana miettiä haluatko elättää työttämiä vai kärsiä huomattavasti nykyistä pahemmasta rikollisuudesta. Sillä siinä vaiheessa, kun laillisia töitä ei ole kaikille, loput päättävät tienata elämään välttämättömät varat esim. huumekaupalla, varkauksilla, kiristyksillä, petoksilla jne.

[/quote]

En minä mitään lunnasrahaa rupea maksamaan yhteiskuntarauhasta. Kyllä teidät rötöstelijät linnaan saadaan. Siellä voitte sitten tehdä töitäkin.

Vierailija
368/684 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 22:12"]

Minusta työttömät voisi velvoittaa tekemään töitä tunnin per saamansa 10e. Eli jos tuet on vaikka 800e/kk, niin 80h pitäis kuussa tehdä jotain yhteiskunnan hyväksi.

[/quote]

Luuletko oman työpaikkasi säilyvän kovin pitkään ehdottamallasi systeemillä?

Mallissasi kohta kaikki työ teetetään työttömillä korvauksia vastaan eikä oikeita palkkatöitä ole kenellekään.

[/quote]

Mutta jos kyseessä on hankkeet joihin yhteiskunnalla ei ole varaa, joten niitä ei muuten toteutettaisi ollenkaan. Esimerkiksi Helsinki-Oulu -luotijunayhteyteen ei ole varaa Suomen matkustajamäärillä, mutta tukityöllistettyjen avulla se voisi olla mahdollista.

Tietenkään heitä ei pidä minnekään kaupan kassoille laittaa kilpailemaan työpaikoista!

[/quote]

Miten ois tämä järjestely? Sinä tulet siivoamaan minun kotia ja tiskaamaan astioita, hakkaamaan polttopuita uuniin yms. Maksan sulle 9e päivältä. Kuulostaisko hyvältä?

Vierailija
369/684 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 21:49"]Nuo työttömät olisivat voineet ihan hyvin perustaa yrityksen ja myydä lumenluontityötä vanhuksille. He olisivat saaneet palkkaa yritykseltään, kunnon sosiaaliturvan (itsensä työnantajina he olisivat luonnollisesti huolehtineet siitä, että asiat kunnossa) ja myös sen työterveyshuollon. Kukaan tai mikään ei olisi estänyt heitä toimimasta.

Miksi työttömistä ei ole moiseen, jos he tuon blogistin mukaan ovat hyviä työntekijöitä, ahkeria yhteiskunnan riistämiä uhreja. Heillä on mahdollisuus tehdä tuo työ ihan oikealla palkalla, mutta kun sitten on kaikenlaista vaivaa eikä riitäkään nykyinen pari tuntia päivässä vaan töitä pitäisi tehdä 8 tuntia tai jopa enemmän. Eihän sellaiseen riistoon kunnon työtön lankea.
[/quote]

Hmm, sitä lunta ei tule joka päivä eikä välttämättä edes joka vuosi.

Vierailija
370/684 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 22:17"]

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 22:09"][quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 22:07"] [quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 22:03"]Ajat muuttuvat ja vastikkeeton oleilu tulee loppumaan. Koittakaahan sopeutua.  [/quote] Palkka ja työsuhteen edut ovat sopiva korvaus. [/quote] Jos olet yhteiskunnan elätti, ei sinulla ole varaa vaatia. [/quote] Väärin arvasit, sillä palkkatöissä käyn. Sen sijaan oikeustajuuni ei menisi se, että esimerkiksi omalle työpaikalleni tulisi joku tekemään vastaavia töitä kuin muutkin, mutta hänelle ei maksettaisi palkkaa.

[/quote]

Siinä lukeekin "jos".

Vierailija
371/684 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 22:18"][quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 21:59"]

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 21:56"][quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 21:55"] [quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 21:49"]Jotain vastiketta pitääkin tehdä noiden rahojen eteen. Niin kauan kun ei ole oikeissa töissä niin pitää tehdä avustustöitä, jokaikisen työttömän. Mikä puolue lähtis tällaista asiaa ajamaan saisi valtavan kannatuksen. [/quote]työttömät alapeukuttaa ettei vaan joutuis hommiin. [/quote] Jospa sinulla annetaan potkut ja päädyt tekemään entisiä hommia samalle työnantajalle työttömyysturvalla "työllistettynä", ettet vastikkeetta pääse elämään. [/quote]just kerroinkin et aina kun olen ollut työtön olen ollut eri yhdistyksissä työharjoittelussa. Ilman korvauksia. Maksoin itse bussiliputkin joilla hoidin yhdistysten asioita. Ei ole vissiin tapana enää työttmien olla harjoitteluissa yms.

[/quote]

Saathan sinä ilmaiseksi raataa jos haluat, mutta älä oleta että kaikki muut ovat yhtä typeriä ja hyväksikäytettäviä.
[/quote]Olen saanut hyviä töitä ahkeruuteni ansiosta ja erittäin hyvää työkokemusta. Tyhmä on se joka kää kotiin makaamaan. Sellaista ei palkkaa kukaan fiksu työnantaja.

Vierailija
372/684 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 21:36"]

Mikä estää työttömiä myymästä lumenluontia suoraan asiakkaille?

[/quote]

Olisit hiljaa jos et tuon vertaa tiedä! Palvelun myyminen katsotaan yrittämiseksi ja se vie työttömyyskorvaukset, jolloin et saa niitä edes silloin, kun töitä ei ole. Yrittäjä ei ole Suomessa oikeutettu minimisosiaaliturvaan! Huom. myös minimisairauspäiväraha on sidottu siihen, että olet oikeutettu työttömyyskorvaukseen tai johonkin muuhun korvaukseen. Jos sairastut vakavasti yrittäjänä etkä ole saanut maksettua itsellesi kallista sairausvakuutusta, JÄÄT KOKONAAN TULOTTOMAKSI VAKAVASTI SAIRAANAKIN. Sairaalamaksut tietenkin joudut silti maksamaan, niistä ei luisteta!

Vierailija
373/684 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 18:53"]

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 18:50"][quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 18:47"] [quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 18:46"]Vetää kyllä sanattomaksi näiden töissä olevien aivopierut. Yksi esittelee "faktoja", jotka perustuvat sanaan jos (kreikka-siirtolaisuus-jankkaaja). Osa esittää vallan ennenkuulumatonta käpyjen ja marjojen keräilyä ja työleiritystä. Loput on valmiita tuhoamaan työttömät. Näin ideointikykyistä porukkaa meillä on töissä. Kaunista. [/quote] Kyynel. Taidat olla itsekin loinen? [/quote]   Uliuli. Itse olet loisinut päivähoidot, koulutukset, terveydenhuollon ja muut palvelut ihan samalla tavalla ja loisit omille mahdollisille persehedelmillesi myös.  [/quote] Olen käynyt yksityiset koulut ja aina olen käynyt yksityisellä lääkärillä. Joka vuosi maksan yli 100 000e veroja joten minulla on oikeus arvostellä elättejä.

[/quote]

Minä taas olen avaruusolento. 

Vierailija
374/684 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä ovat taas näitä älynväläyksiä. Työttömät tekemään töitä työttömyysturvan ansaitakseen. Mutta mikäs työtön se sellainen on, joka tekee töitä rahaa vastaan.

Eri asia, jos kyseessä on vapaaehtoistyö. Kyllähän vapaaehtoisesti saa tehdä töitä ilmaiseksi niin paljon kuin viitsii.

[/quote]

TYÖTÖN ei saa, vaan karenssi napsahtaa hyvin helposti. Itselleni tuo oli yllätys.

Vierailija
375/684 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 22:19"]

[/quote]

Jos näin käy, rikollisuudesta tulee paljon pahempaa. Voit veronmaksajana miettiä haluatko elättää työttämiä vai kärsiä huomattavasti nykyistä pahemmasta rikollisuudesta. Sillä siinä vaiheessa, kun laillisia töitä ei ole kaikille, loput päättävät tienata elämään välttämättömät varat esim. huumekaupalla, varkauksilla, kiristyksillä, petoksilla jne.

[/quote]

En minä mitään lunnasrahaa rupea maksamaan yhteiskuntarauhasta. Kyllä teidät rötöstelijät linnaan saadaan. Siellä voitte sitten tehdä töitäkin.

[/quote]

Enemmän se linnassa istuttaminen maksaa kuin työttömyyskorvausten maksaminen.

Vierailija
376/684 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 22:07"]

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 21:58"][quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 21:49"] Jotain vastiketta pitääkin tehdä noiden rahojen eteen. Niin kauan kun ei ole oikeissa töissä niin pitää tehdä avustustöitä, jokaikisen työttömän. Mikä puolue lähtis tällaista asiaa ajamaan saisi valtavan kannatuksen. [/quote] Ja kohta kenelläkään ei olis niitä oikeita töitä. Firmat pistäis työntekijät pihalle ja ottais ne sitten takas työllistettyinä. Miksi maksaa oikeaa palkkaa, kun saman työntekijän saa ilmaiseksi. Kokoomushan muuten jo kannattaa tätä, eikös Risikko kovasti ollut ajamassa tätä systeemiä. [/quote] Keneltä se on pois jos vanhusten lumityöt teetetään työttömillä. Vanhuksetko muka muuten palkkaisi jonkun oikeen firman??

[/quote]

Mene sitten itse kolaamaan vanhusten lumet jos se ei ole keneltäkään pois. Vaan etpä taida mennä.

Vierailija
377/684 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 18:53"]

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 18:50"][quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 18:47"] [quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 18:46"]Vetää kyllä sanattomaksi näiden töissä olevien aivopierut. Yksi esittelee "faktoja", jotka perustuvat sanaan jos (kreikka-siirtolaisuus-jankkaaja). Osa esittää vallan ennenkuulumatonta käpyjen ja marjojen keräilyä ja työleiritystä. Loput on valmiita tuhoamaan työttömät. Näin ideointikykyistä porukkaa meillä on töissä. Kaunista. [/quote] Kyynel. Taidat olla itsekin loinen? [/quote]   Uliuli. Itse olet loisinut päivähoidot, koulutukset, terveydenhuollon ja muut palvelut ihan samalla tavalla ja loisit omille mahdollisille persehedelmillesi myös.  [/quote] Olen käynyt yksityiset koulut ja aina olen käynyt yksityisellä lääkärillä. Joka vuosi maksan yli 100 000e veroja joten minulla on oikeus arvostellä elättejä.

[/quote]

Joo uskotaan. Eläteillä on sekä oikeus että syy arvostella sinua.

Vierailija
378/684 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 22:19"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Koitapa pistää 500 000 ihmistä tulottomaksi tai linnaan. Voi olla aika ihme lopputulos....

Vierailija
379/684 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta perustetta taas esitetty sille, miksi työtön ei voi tehdä mitään tukensa eteen.

Ja jos tekee, niin sillä tavalla ei ainakaan työllisty. 

Vierailija
380/684 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 22:21"][quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 21:36"]

Mikä estää työttömiä myymästä lumenluontia suoraan asiakkaille?

[/quote]

Olisit hiljaa jos et tuon vertaa tiedä! Palvelun myyminen katsotaan yrittämiseksi ja se vie työttömyyskorvaukset, jolloin et saa niitä edes silloin, kun töitä ei ole. Yrittäjä ei ole Suomessa oikeutettu minimisosiaaliturvaan! Huom. myös minimisairauspäiväraha on sidottu siihen, että olet oikeutettu työttömyyskorvaukseen tai johonkin muuhun korvaukseen. Jos sairastut vakavasti yrittäjänä etkä ole saanut maksettua itsellesi kallista sairausvakuutusta, JÄÄT KOKONAAN TULOTTOMAKSI VAKAVASTI SAIRAANAKIN. Sairaalamaksut tietenkin joudut silti maksamaan, niistä ei luisteta!
[/quote]saa yrittäjä sairauspäivärahaa ilman vakuutuksia.