Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruotsin yo-kuuntelut huomenna

Vierailija
08.02.2015 |

Jänskättää

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

:)

Vierailija
22/32 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ja jaiks!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottaa etten pääse ruotsia läpi. Oon ihan paska, kun tein sen koko yovihon kertauskurssilla niin sain kaikista A:n vaikka käytin sanakirjaa.

Vierailija
24/32 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kirjoitin myös viime syksynä ruotsin ja kuuntelun jälkeiset fiilikset olivat aivan muuta kuin tämänpäiväisen kuuntelun jäljiltä! Ehdottomasti helpompi kuuntelu nyt keväällä:)

Vierailija
25/32 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 21:10"]

Pelottaa etten pääse ruotsia läpi. Oon ihan paska, kun tein sen koko yovihon kertauskurssilla niin sain kaikista A:n vaikka käytin sanakirjaa.

[/quote]

Siis miten tämä on mahdollista? :D Sain eximian vaikka en opiskellut ollenkaan koko lukioaikana enkä harjoitellut YO-koetta varten, hankala kuvitella että ruotsi on jollekin noin vaikeaa että just ja just pääsee läpi.

Okei, yksilöllistä tuo kielten oppiminen, anteeksi. Tee parhaasi, luota intuitioosi, arvaa. Pakko ainakin joidenkin on mennä arvaamalla oikein. A:kin on onneksi jo läpi, ja aina on olemassa kompensaatio. Onnea ja menestystä! :)

Vierailija
26/32 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

It's coming closer..........

Vierailija
27/32 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 22:09"]

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 21:10"]

[/quote]

Siis miten tämä on mahdollista? :D Sain eximian vaikka en opiskellut ollenkaan koko lukioaikana enkä harjoitellut YO-koetta varten, hankala kuvitella että ruotsi on jollekin noin vaikeaa että just ja just pääsee läpi.

Okei, yksilöllistä tuo kielten oppiminen, anteeksi. Tee parhaasi, luota intuitioosi, arvaa. Pakko ainakin joidenkin on mennä arvaamalla oikein. A:kin on onneksi jo läpi, ja aina on olemassa kompensaatio. Onnea ja menestystä! :)

[/quote]

eipä mitään! :D kielipää ei ole edes huono, enkusta tuli E. Ruotsi ei vaan suju, mikä on kyllä oma vika kun en ennen lukion kakkosvuoden loppua ottanut tosissani. Sanavarastoa ei ole. Miten sulla meni noin hyvin jos et harjoitellut etkö opiskellut? Mistä opit sanat yms

Vierailija
28/32 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 22:12"]

[/quote]

du menee alltså att det närmar sig?

Vierailija
29/32 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 22:24"]

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 22:12"]

[/quote]

du menee alltså att det närmar sig?

[/quote]

Joo men jag kunde inte säga det på svenska :(

Vierailija
30/32 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 18:23"]

Samma här! Millaisenkohan puhevikaisen ovat löytäneet tällä kertaa... Kenties joku ruotsalaismamu aksentilla mongertamassa? R-vika? Jännityksellä odotetaan.

[/quote]

Minä en ymmärrä näitä valittajia, joille jo pelkkä riikinruotsi on kauhistus, saati sitten että sitä puhuisi vielä maahanmuuttaja. Ruotsin kielestä ei ole mitään hyötyä jos ei edes riikinruotsia ymmärrä. Vaikka opettaja puhuisi oppitunnilla suomenruotsin mongerrusta niin itse voi kuunnella kotona riikinruotsia. Se on lisäksi hyvin kaunista.

Vierailija
31/32 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ÄÄÄÄÄÄÄ JÄNNITTÄÄÄÄ!!!

Vierailija
32/32 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 22:31"]

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 18:23"]

Samma här! Millaisenkohan puhevikaisen ovat löytäneet tällä kertaa... Kenties joku ruotsalaismamu aksentilla mongertamassa? R-vika? Jännityksellä odotetaan.

[/quote]

Minä en ymmärrä näitä valittajia, joille jo pelkkä riikinruotsi on kauhistus, saati sitten että sitä puhuisi vielä maahanmuuttaja. Ruotsin kielestä ei ole mitään hyötyä jos ei edes riikinruotsia ymmärrä. Vaikka opettaja puhuisi oppitunnilla suomenruotsin mongerrusta niin itse voi kuunnella kotona riikinruotsia. Se on lisäksi hyvin kaunista.

[/quote]

et oo ite selvästikään kirjottanu ruotsia. Yo-tutkinto on paska ja kielissä ei opeteta käytännön tasolla, ei lukiolaiset normaalisti ymmärrä outoa ruotsimongerrusta