Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

WILMA: loistokeksintö vai suoraan helvetistä?

Vierailija
08.02.2015 |

Koululaisten vanhemmat; mitä mieltä olette? Onko Wilma korvannut kasvokkaisen kommunikaation? Tuleeko open räpättyä palautetta vähän turhankin herkästi? Vai onko kätevyyden huippu tämä systeemi?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loistokeksintö!

Lapsi lukiossa.

Vierailija
2/30 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

HELMI = loistokeksintl

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loistokeksintö ehdottomasti, pysyy paremmin perillä lapsen kouluasioista.

Vierailija
4/30 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite olin eka koeoppilas joka pääs vilmasta kärsimään muiden ikätoverieni kanssa. Oppilaan näkökulmasta se oli aika ärsyttävä. Tosin vanhemmilta en saanu mitään kommenttia koskaan vilmamerkinnöistä. Lukiossa wilma oli parempi. Se oli opiskelijan työkalu eikä mikään vanhemmille valittamis työkalu.

Vierailija
5/30 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmalle varmaan autuus, mutta lapsi saattaa tuntea olevansa jatkuvan tarkastelun ja paineen alla. Vaikka ei tekisikään mitään moitittavaa.

Vierailija
6/30 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvetistä! Vaikka en olekkaan itse joutunut vielä käyttämään, kun ne alkoi yleistyä juuri kun lopetin koulut ja nyt oma tytär on vasta 2v. Sen perusteella vaan mitä olen kuullut niin en halua meille käyttöön sitä! Jos lapsi ei tosiaankaan osaa käyttäytyä koulussa tai on päiviä pois ilman ilmoitusta niin sitten soittakoot opettaja tai laittakoot vaikka s-postia. Inhoan muutenkin kaikkea ylimääräistä säätämistä tietokoneen kanssa niin sitten vielä jos pitäisi mennä päivittäin katsomaan että onkohan opettajalta tullut viesti niin voihan sanonko mikä!! On sitä ennenkin voitu soittaa ja jos se on liian ylivoimaista opettajalle niin minä voin vaikka soittaa kerran viikossa sinne päin että mites meidän tyttö on pärjännyt.

Vierailija
7/30 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä yläkoulussa olevan pojan opettajat (osa) raportoi aika tarkkaan. "Ei löytynyt kaikkia verbejä vihosta" -tyyliin. Ei mielestäni tarpeen tietää joka pilkkua. Isommista laiminlyönneistä mieluummin viestiä vasta. Myönteiset viestit ok. Toki toivon että nekin tulevat sitten ihan aiheesta, eikä tuosta vaan jos toinen on pari kertaa viitannut.

Vierailija
8/30 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni aloitti syksyllä yläkoulun ja siellä opet laittavat Helmeen hymynaamoja. Sillä on valtava kannustava vaikutus.Joka viikko eri opeilta siis tulee hymynaamoja kaikille. Ja semmoinen hymy, jossa hampaatkin näkyvät, on erityisen tavoiteltava.

Vierailija
9/30 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni hyvä juttu. Helposti hoituu poissaoloselvitykset sekä muu tieto kaikille opettajille samaan aikaan. 

Toinen lapsi on vielä ala-asteella, wilma ei ole poistanut hlö-kohtaista kanssakäymistä, ylästeikäinen on eri asia, opettajia on niin monta. 

7!! Lapsesi ei suinkaan ei tule olemaan se ainoa oppilas koulussa!

Vierailija
10/30 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä systeemi. Eipä sitä ennenkään opettajien kanssa naamatusten istuskeltu. Sen kerran per lukuvuosi oli tapaamiset, kuten nytkin.

Tietää paremmin mitä koulussa tapahtuu. Rehtorit kirjoittaa koulun yleisistä jutuista kuun eka päivä. Vaaratilanteet saa kaikille vanhemmille ja oppilaille yhdellä viestillä. < kahdesti on ala-asteen rehtori joutunut käyttämään.

Yläasteen opettajat ja rehtori käyttävät wilmaa myös joukkolähettäjänä. Että jos ei ekoille tunneille saa sijaista, niin laittavat viestiä, ettei tarvii tulla kouluun. Oppilaille tekstarina.

Poissaolot yms voi ilmoittaa näppärästi Wilman kautta ajoissa. Ei tarvii metsästää puhelimitse ketään pitkiä aikoja.

Meillä eivät ilmoittele vinossa istumisia jne turhaa. Ja loppuu ne lippulappusten repuista kaivelu, maailmakin pelastuu, kun ei tarvii kaikesta lappuja laittaa! Allekirjoituksetkin toimii Wilman kautta hienosti. Koealueet ja numerot. Aivan loistava keksintö.

ps. lapset ovat aina tarkkailun alla ja kuuluu ollakin. Kuten me aikuisetkin töissä ollessamme. Ei sen kummosempaa.

Vierailija
11/30 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 18:13"]

[/quote]

Minä nyt en tiedä näistä asioista ollenkaan, mutta etkö sinä luota omaan lapseesi, koska haluat itse olla varmistelemassa tämän kouluasioita.

Vierailija
12/30 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 18:25"]

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 18:13"]

[/quote]

Minä nyt en tiedä näistä asioista ollenkaan, mutta etkö sinä luota omaan lapseesi, koska haluat itse olla varmistelemassa tämän kouluasioita.

[/quote]No et tosiaan tiedä näistä asioista ollenkaan:DD 

Vierailija
13/30 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanteluviestit on tosi sanonko mitä. Liikunnan oli epäillyt poikajoukkoa lenkillä oikaisusta. Wilmaan tuli viesti vanhemmille, että poika oikaisi. Kysyin pojalta, että jututtiko ope heitä tunnin jälkeen. Ei kuulemma. Oli ilmeisesti painellut vain suoraan koneelle laittaan viestiä. Väärin!!! Oppilaiden kanssa kasvotusten tehtävä kasvatustyö on ensiarvoista. Ei sitä voi skipata, ja huudella koteihin puskista. Ei vanhemmille voi kaikkien tuntitilanteiden perkuuta jättää. (eka rivi korj. Liikunnan ope)

Vierailija
14/30 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä systeemi. Eipä sitä ennenkään opettajien kanssa naamatusten istuskeltu. Sen kerran per lukuvuosi oli tapaamiset, kuten nytkin.

Tietää paremmin mitä koulussa tapahtuu. Rehtorit kirjoittaa koulun yleisistä jutuista kuun eka päivä. Vaaratilanteet saa kaikille vanhemmille ja oppilaille yhdellä viestillä. < kahdesti on ala-asteen rehtori joutunut käyttämään.

Yläasteen opettajat ja rehtori käyttävät wilmaa myös joukkolähettäjänä. Että jos ei ekoille tunneille saa sijaista, niin laittavat viestiä, ettei tarvii tulla kouluun. Oppilaille tekstarina.

Poissaolot yms voi ilmoittaa näppärästi Wilman kautta ajoissa. Ei tarvii metsästää puhelimitse ketään pitkiä aikoja.

Meillä eivät ilmoittele vinossa istumisia jne turhaa. Ja loppuu ne lippulappusten repuista kaivelu, maailmakin pelastuu, kun ei tarvii kaikesta lappuja laittaa! Allekirjoituksetkin toimii Wilman kautta hienosti. Koealueet ja numerot. Aivan loistava keksintö.

ps. lapset ovat aina tarkkailun alla ja kuuluu ollakin. Kuten me aikuisetkin töissä ollessamme. Ei sen kummosempaa.

[/quote]

Niin kuin tuossa yhdessä viestissä sanoin, niin ihmiset joihin ei luoteta, ovat tarkkailun alla. Ei normaali aikuinen holhousta kaipaa.

Vierailija
15/30 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 18:17"]

Helvetistä! Vaikka en olekkaan itse joutunut vielä käyttämään, kun ne alkoi yleistyä juuri kun lopetin koulut ja nyt oma tytär on vasta 2v. Sen perusteella vaan mitä olen kuullut niin en halua meille käyttöön sitä! Jos lapsi ei tosiaankaan osaa käyttäytyä koulussa tai on päiviä pois ilman ilmoitusta niin sitten soittakoot opettaja tai laittakoot vaikka s-postia. Inhoan muutenkin kaikkea ylimääräistä säätämistä tietokoneen kanssa niin sitten vielä jos pitäisi mennä päivittäin katsomaan että onkohan opettajalta tullut viesti niin voihan sanonko mikä!! On sitä ennenkin voitu soittaa ja jos se on liian ylivoimaista opettajalle niin minä voin vaikka soittaa kerran viikossa sinne päin että mites meidän tyttö on pärjännyt.

[/quote]

Ei tarvitse päivittäin käydä katsomassa. Itse otin Wilma sähköposti-ilmoitukset pois ja käyn viikonloppuisin katsomassa. Sitten keskustellaan lasten kanssa koulusta tarkemmin, jos on esim urheilupäivää tulossa mihin haluaa mennä.. jos on tuntimerkintöjä jutellaan kys aineesta enemmän. Toki muksut paljon puhuu viikollakin itse ja silloin keskustellaan samantien, mutta Wilman tsekkaan viikonloppuisin.

Opettajat kyllä soittaa samantien jos jotain isompaa on ollut. Esim lapsi tapellut. Kaatunut ja loukannut kätensä. Lapsi sairastuu kesken päivän. jne

Vierailija
16/30 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kätevä. Jos käytetään oikein.

Vierailija
17/30 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loistokeksintö. Tuli aktiiviseen käyttöön, kun lapsi meni yläasteelle. Ala-asteella käyttö oli vielä olematon.

Ei nuo opet ole yhtään ylimääräistä laittaneet. Lapseni on hyvä koulussa ja kiltti, että mun ei tarvitse mitään negatiivista lukeakaan. Yleensä vikisijät on ongelmalasten äitejä. Onhan se tietysti ikävä nähdä mustaa valkoisella, ettei ole osannut kasvattaa lastaan.

Vierailija
18/30 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 18:27"]

[/quote]

Niin kuin tuossa yhdessä viestissä sanoin, niin ihmiset joihin ei luoteta, ovat tarkkailun alla. Ei normaali aikuinen holhousta kaipaa.

[/quote]

Säkö et ole työelämässä? Kyllä siellä kuule tarkkaillaan sua ja työtäsi kokoajan. Jos ei työnantajasi, niin sitten työkaveri. Kuten säkin teet muille kanssa ihmisille, myös kotona. Kyllähän lapset pitää silmän alla pitää, vaikkei ne koko ajan näkyvissä olekaan. Se on sitä vanhemmuutta ja huolenpitoa myös.

Vierailija
19/30 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kuule 18, kyllä ihan kuka vain voi saada negatiivista palautetta, myös kiltit ja osaavat. Eipäs nyt aleta provoilemaan siellä! Tiedän nimittäin omien kolmen lapseni kokemuksella. Suosittelen, ettet tuudittaudu tuohon pilvileijuntaan, ettet saa isoa pipiä sitten kun pikkuisesi onkin unohtanut kirjan kotiin.

Vierailija
20/30 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loistava keksintö. Koenumerot on wilmassa minun luettavanani ennen kuin lapsetkaan numeroitaan tietävät ja kaikki info esim. liikuntatunneista (sukset, luistimet) tulee varmasti kotiin asti eikä jää repunpohjalle. Meillä on wilmassa myös oma värikoodi positiiviselle tuntimerkinnälle, joten on kiva nähdä siitä, että lapsi on aktiivinen ja hyvinkäyttäytyvä tunnilla.

Myös selvittämättömät poissaolomerkinnät- osio on minusta hieno juttu. Koululta saa reaaliajassa tiedon siitä, että lapsi ei jostain syystä ole tunnilla. Näitä ei onneksi kylläkään meille ole tullut koskaan.

Mutta tosiaan, hieno juttu on. Ainakaan noita positiivisia palautteita ei opet soittelisi kotiin ilman wilmaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kahdeksan