Millainen oli sinun abiristeilysi+penkkarit?
Niin, kertokaapa lukioaikaiset penkkari- ja abiristeilykokemukset tänne! Miksi pukeuduit, mitä ohjelmaa teillä oli järjestetty? Oliko risteilyllä oikeasti niin kivaa kuin aina hehkutetaan?
Kommentit (11)
Abiristeilyllä paneskelin laivan kokin kanssa. Se iski mut vikoilla hitailla, mentiin sen jälkeen syömään henkilökunnan buffaan, aamuyöstä pantiin sen hytissä :) Se pyysi aamulla puhelinnumeron, ei se kyllä ikinä soittanut. Olinkin jo unohtanut koko tapauksen...
Jumitimme kavereiden kanssa täysissä tamineissa koulun yläkerrosten tyhjillä käytävillä, kun ei haluttukaan mennä alas niihin hulinoihin niin kuin olisi kuulunut. Meni aika hukkaan karkit ja sotkemisvälineet. Ei huvittanut riehua ja iloita.
Abiristeilyllä tanssittiin yökerhossa ja otettiin toisistamme valokuvia pitkin poikin käytäviä. Aika samanlaista menoa kuin muillakin risteilyillä. Jotkut pojat tykkäsivät istuksia hytissämme samalla kun valmistauduimme iltaan. Join niin paljon energiajuomaa että sain sydänoireita.
Penkkarivalmisteluita tehtiin hirveästi frendien kanssa, smurffeiksi oli tarkoitus pukeutua. Itse olin tosin kuumeessa penkkareina, joten niihin en päässyt osallistumaan. Abiristeilylle pääsin, mutta siellä olin kutakuinkin selvinpäin kun olin antibioteilla ja kauheassa flunssassa. Frenditkään ei sit juoneet paljon. Oli ehkä huonoin risteily millä olen koskaan ollut. Voi toki johtua siitä, että koko muu laiva oli ihan perseet. Tavaroita rikottiin, tuttujen hytin ovi oli jäänyt auki ja joku oli käynyt paskalla jonkun sängyssä..tämä siis vuosimallia 2014 :)
2010 penkkareita varten pukuja tuli väkerrettyä kavereiden kanssa, olimme 7 kääpiötä. Penkkareista tosin meni maku kun yksi amatööri yrjösi kuorma-auton lavalle koska oli aloittanut aamunsa salmarilla... Olen aika huono sietämään alkoholia ja ihmisiä jotka ovat enemmän kännissä kuin minä, joten jätin abiristeilyn väliin, mentiin poikakaverin kanssa tylsinä leffaan ja syömään.
Penkkareissa oli kylmä. Kylttejä ja vastaavaa oli askarreltu suurella höyryllä, mutta tosiasaiassa ainoa, mitä jäi mieleen, oli että oli kylmä. Ajelun jälkeen käytiin alueen yläkouluissa jakamassa karkkia ja sit istuttiin koulun lähipubissa. Ihan rentoa kuitenkin.
Risteily oli kauhea. Ruoka oli surkeaa, riitelin kaverin kanssa ja rinnakkaisluokan ääliö lätkäpelaaja yritti loppuyöstä iskeä teennäisen alentuvalla tavalla, kuvitellen kai sen olevan minulle kovinkin imartelevaa. Tuntui todella rahan hukalta siinä tilanteessa, jossa lukiolaisella ei ollut paljon hukattavaa. Myös mun huonoin risteily ikinä, enkä mä muutenkaan kyllä ole mitään risteilykansaa.
Pukeuduin eräänsi maskottihahmoksi. Penkkareissa oli kylmää, mutta oma asu oli topattu niin kunnolla että otin rekan kyydissä kavereita välillä asun sisälle lämmittelemään. Ristelypäivänä aloitin ryyppäämisen noin kello kymmenen aikoihin, ja laivalle saapuessa olin jo aika konttauskunnossa. Sammuin buffettiin, pari opettajaa vei mut hyttiin, heräsin kun hyttikaveri tuli yhdentoista aikaan oksentamaan ja jatkoin ryyppäämista salakuljetetun viunan voimin. Heräsin käytävästä. Hyvät kemut.
Penkkareihin oli koulu koristeltu keskitysleiriteemalla, ja autoissa luki tietenkin Arbeit macht frei (vai miten se meni). Iso osa porukkaa oli vuokrannut (natsi)upseerien tai solttujen pukuja. Itse olin pukeutunut Scream-leffan tappajaksi (maski, muovipuukko, pitkä musta takki, ja nainen siis olen, siinä maskissa tuli muuten kuuma kasvoihin). Keskitysleirien vangeiksikin oli muutama pukeutunut... Ohjelma oli... no tyypillistä. Äikänope sai lahjaksi monihaaraisen ruoskan + ko open piti lukea teksti jossa oli suunnilleen kaikki kielioppivirheet, joista ko ope oli varoittanut. Ei mitään kamalaa ohjelmaa.
Risteily: Vaasa-Uumaaja, monilla ei ollut hyttiä, minulla oli sellainen, jonka nro oli 666 :) Laivalla meidän lisäksi normimatkustajia ja Vaasan abit. Risteily itse oli rauhallinen, mutta takas lähtiessä satamassa meidän porukka + vaasalaiset rupesi uhoamaan toisilleen ja bussikuski ilmoitti jo että lähtee ilman riehujia, jos eivät rauhoitu. Kyseinen kuski on muuten nykyään palopäällikkö :D Kukaan ei tietääkseni jäänyt Vaasan putkaan.
Ja terkut niille, jotka tunnisti ;)
En kerinnyt valmistautua penkkareihin enkä kerinnyt maalata haalariani joten olin valkoinen pupu... Penkkari ajelu oli mahtava, mutta jatkoilla sammuin ja otin taksin ja osoite oli aivan pieleen ja päädyin pari kaupunki väärään suuntaan kodista.
Kun pääsin kotiin, oksensin ja oli kamala olo mutta sain koottua itseni illan bileisiin. En juonut enää yhtään illalla, mutta oli hauskaa..
Emme lähteneet abiristeilylle, koska olimme risteilleet yhdessä paljon aikasemmin, mutta lähdimme ulkomaille reissuun ja oli kyllä hauskimpia reissuja ikinä... Tämä oli 2010 ja vasta pari kk sitten pikku jouluissa kehtasimme kertoa toisillemme mitä siellä abireissussa oikein tapahtuikaan... (säädin erään luokkalaisen jätkäni kanssa, emmekä kertoneet tästä kenellekkään, paitsi nyt kun aloimme seurustelemaan puoli vuotta sitten)
;)