Miehellä HUULIHERPES ja pussasi VAUVAA suulle :((
Toi hemmetin tomppeli meni sitten suukottelemaan 9kk vauvaa suulle ja ylähuuleessa kauhea herpesrakkula..
Ai että olen raivona.. Eikös se voi olla jopa vaarallinen vauvalle?? :((
Kommentit (36)
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 14:21"]Toi hemmetin tomppeli meni sitten suukottelemaan 9kk vauvaa suulle ja ylähuuleessa kauhea herpesrakkula..
Ai että olen raivona.. Eikös se voi olla jopa vaarallinen vauvalle?? :((
[/quote]
Mulla oli huuliherpes vauvana. Silmässä myös, ei ole vaikuttanut mitenkään terveyteen nai näköön. Mulla puhkee herpes n. 1x vuodessa. Ei huolta :)
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 16:23"][quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 14:28"][quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 14:25"]Hengenvaarallinen vastasyntyneelle. Ei enää 9kk vanhalle.
[/quote]
Huuliherpes voi aiheuttaa mm aivokalvontulehdusta, mikä on vaarallinen kaiken ikäisille. Harvinaisempaa kylläkin, mutta täysin mahdollista.
[/quote]
Mitä vanhempana herpeksen saa sen vaarallisempi se on..kannattaisi tietää mistä puhuu. Varsinkin aivokalvontulehduksen mahdollisuus kasvaa iän myötä. Eli parmpi että.apn lapsi sai sen nyt jos sitä edes sai.
[/quote]
Kumma juttu ettei lähdettä ole tarjota
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 23:25"][quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 16:23"][quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 14:28"][quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 14:25"]Hengenvaarallinen vastasyntyneelle. Ei enää 9kk vanhalle.
[/quote]
Huuliherpes voi aiheuttaa mm aivokalvontulehdusta, mikä on vaarallinen kaiken ikäisille. Harvinaisempaa kylläkin, mutta täysin mahdollista.
[/quote]
Mitä vanhempana herpeksen saa sen vaarallisempi se on..kannattaisi tietää mistä puhuu. Varsinkin aivokalvontulehduksen mahdollisuus kasvaa iän myötä. Eli parmpi että.apn lapsi sai sen nyt jos sitä edes sai.
[/quote]
Kumma juttu ettei lähdettä ole tarjota
[/quote]
Kun moisessa ei ole mitään perää.
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 17:03"]
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 14:21"]Toi hemmetin tomppeli meni sitten suukottelemaan 9kk vauvaa suulle ja ylähuuleessa kauhea herpesrakkula.. Ai että olen raivona.. Eikös se voi olla jopa vaarallinen vauvalle?? :(( [/quote] Mulla oli huuliherpes vauvana. Silmässä myös, ei ole vaikuttanut mitenkään terveyteen nai näköön. Mulla puhkee herpes n. 1x vuodessa. Ei huolta :)
[/quote]
Ai, että ei huolta kun sinulla ei ollut vakava? Olet vain onnekas, ettei käynyt pahemmin. Onnekkuudesta tosin voi olla monta mieltä sen suhteen, että olet herpeksen noin nuorena saanu. Hyi.
Ap, miten teillä kävi? Tarttuiko lapselle ja onko miten vakavat oireet olleet?
Minulla on lapsesta asti ollut huuliherpes. Siitä saattaa tulla nuha ja kuume nousta. Ei muuta. Kerran huuli turposi kaksinkertaiseksi. Nolo vaiva mutta en usko että on oikeasti vaarallinen. Oliko miehelläsi herpesrupi juuri silloin huulessa? Muuten sen ei pitäisi tarttua.
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 15:44"]
Minulla on lapsesta asti ollut huuliherpes. Siitä saattaa tulla nuha ja kuume nousta. Ei muuta. Kerran huuli turposi kaksinkertaiseksi. Nolo vaiva mutta en usko että on oikeasti vaarallinen. Oliko miehelläsi herpesrupi juuri silloin huulessa? Muuten sen ei pitäisi tarttua.
[/quote]
vähän eri asia vauvalla, jolle voi pahimmillaan olla todella vaarallinen se ENSItartunta. Eri ihmisillä myös oireiden rankkuus erilaista ja miten usein puhkeaa. Mullakin oireilee melko vaatimattomasti ja vain muutaman vuoden välein, mutta tiedän ihmisiä, joilla joka toinen kuukausi hurjat rakkulat. Vauvaani yritän silti parhaani mukaan suojella tältä.
Kaikki lapset voivat saada herpes-tartunnan, mutta yleisimmin tauti puhkeaa ensimmäisen kerran 3-5 vuoden iässä. Noin 90%:lla aikuisista on jossain vaiheessa elämää ollut yskänrokko.
Alle 3-vuotiailla lapsilla herpes-virus aiheuttaa suutulehduksen. Suutulehduksen oireita ovat suun punoitus ja suussa olevat rakkulat. Lapsella on tavallisesti myös lievää kuumetta.
Ap? Kiinnostaisi tietää tarttuiko lapseen?
Se voi olla kuolettava vauvalle. Perhetuttuni sokeutui, kun herpes pääsi silmiin
Hengenvaarallinen vastasyntyneelle. Ei enää 9kk vanhalle.
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 14:25"]Hengenvaarallinen vastasyntyneelle. Ei enää 9kk vanhalle.
[/quote]
Miehellä ei ole koskaan ollut yhtään reikää hampaissa.. Että sen suhteen en murehdi.. Pelottaa vaan tuo herpes :(( mies sai kyllä kuulla kunniansa..
Ap
Seuraile alkaako vauvalle tulemaan herpesrakkuloita. Jos tulee niin kipinkapin sairaalaan hakemaan lääkitys
Ihan vitun idiootti mies. Vähänku pahoinpitely, jos tietää että sairastaa herpestä ja tartuttaa sen toiseen tahallaan, se on rinnastettavissa rikokseen. Olisin niin raivona tosta tyhmyydestä että ois ne pusuttelut kyllä pusuteltu. Huuliherpesvirus myös saattaa muuttua elimistössä genitaaleissa ilmenevään muotoon. Hieno mies sulla.
Kuinkahan nopeasti mahdolliset oireet ilmenee.. Huoh.. Muutenkin ollaan influenssan kourissa koko porukka sitten vielä tämä..
Ap
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 16:23"]Puolisoa suudellaan, ei lapsia! Suutelu on seksuaalinen asia joten en ymmärrä miten jotkut lapsiaan pusuttelevat. Parhaimmassakin tapauksessa siitä tulee vain karies lapselle.
Omassa suvussani tuota ei harrasteta, eikä oikeastaan kenelläkään ole ollut reikiä hampaissa aikuisiällä kun ei se karies siirtynyt eteenpäin.
[/quote]
No eihän lapsia SUUDELLA suulle, vaan annetaan pikainen pusu, ihan eri asia. Pusussa ei ole mitään seksuaalista. Hohhoijaa. Minä olen pusutellut suulle, kun poika oli nuorempi, eikä hänellä ole yhtään reikää vielä ollut, nyt 18-vuotias. Luonnollisesti pusuttelu jäi pois, kun tuli enemmän ikää, mutta noin 13 vuotiaana vielä oma-aloitteisesti tuli antamaan pikaisen pusun, jos oli esim. lähdössä ulos ja siinä samalla sanoi "äiti mä tykkään susta". Joo, olipa ihan kauheaa, ei tod.