Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

miltä tuntui kun olit juuri teettänyt sterilisaation?

Vierailija
08.02.2015 |

Sain lähetteen steriin, vielä pitää jaksaa odottaa toimenpiteesen pääsyä. Jo nyt olo on äärinmäisen vapautunut mutta myös hieman jännittynyt. Säilyykö tämä tunne, tuleeko suru vaikka päätös olisikin varma?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin miettinyt sterilisaatiota vuosia ja päätös oli täysin varma. Sterilisaation jälkeen olo oli kevyt ja hyvä. Pillereitä piti syödä vielä kolmisen kuukautta lopputarkastukseen saakka, mutta kun sain pillerit pois, alkoi uusi ja erilainen elämä. Ensimmäistä kertaa vuosiin minua alkoi panettaa ja panettikin ihan häiritsevän paljon. Tästä on nyt vuosi ja sama panetus jatkuu, joten kannattaa varautua ja varoitella miestäkin.

Vierailija
2/7 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä ole lapsia halunnut ja kun 30 vuotta tärähti tauluun, menin steriin. Nyt, lähes kaksikymmentä vuotta myöhemmin olen edelleen yhtä onnellinen ja helpottunut kuin juuri sterin jälkeen. :) 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

25.sitä ennen tehdyt on vahinkoja.

Vierailija
4/7 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sterilointi tehtiin kolmannen sektion yhteydessä (saimme reilussa kolmessa ja puolessa vuodessa neljä lasta, viimeisellä kerralla kaksoset ja mulla ikää siinä vaiheessa 41 v), päätös oli ehdottoman varma, mutta kyllä se silti tavallaan suretti. Vaikka päätös todellakin oli ehdottoman varma, lapsiluku oli enemmän kuin täynnä ja hormonaalinen ehkäisy ei käy mulle laisinkaan. Silti se tuntui siltä että tää oli nyt tässä, en enää pysty lisääntymään. Musta ei enää ole lisääntymään. Tää on lopullistä, tätä ei voi peruuttaa. Mitä teinkään itelleni.

Seuraavat kuukaudet pelkäsin, ettei steri pidä... ja mulle ei laitettu mitään nipsuja vaan multa todellakin laitettiin piuhat poikki ja pätkä pois välistä. Mutta tuun niin helposti raskaaksi, että vie pitkään oppia luottamaan sterin pitävyyteen. Tuplat on nyt kolmevuotiaita, oon jo oppinut uskomaan ettei käy vahinkoa. Ja seksielämä, voi pojat! Ei ehkäisyongelmia, ei raskauspelkoa! Seksielämä kukoistaa!

Vierailija
5/7 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt steriloinnissa, mutta minulle on tehty kohdun poisto, ikää ja lapsia on tarpeeksi. Ja voi sitä vapauden tunnetta kun ei tarvinnut ehkäisystä huolehtia.

Vierailija
6/7 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 15:20"]

En ole käynyt steriloinnissa, mutta minulle on tehty kohdun poisto, ikää ja lapsia on tarpeeksi. Ja voi sitä vapauden tunnetta kun ei tarvinnut ehkäisystä huolehtia.

[/quote]

Miksi sinulle tehtiin kohdunpoisto?

Vierailija
7/7 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Napa oli kipeä ja vatsassa kamala mustelma.