Kuumottava naapuri, nyt ahdistaa.
Kävin eilen yöllä joskus kahden aikaan alhaalla tupakalla. En polta usein, ja kun poltan niin yleensä menen ulos välttääkseni omaan asuntoon jäävän hajun joka tulee parveketupakoinnista ja jotta voin mennä nurkan taakse sellaista seinää vasten, jossa ei ole naapureiden ikkunoita. Eräs tuntematon mies seisoi sisäpihalla ja pyysi minulta tulta, annoin. Sitten hän alkoi selostaa kuinka hän tietää että olen naapurinsa ja että katson häntä aina "ylimalkaisesti" ja yhä kiihtyen selitti omista ja sukulaistensa saavutuksista ja intti kuinka hänen elämänsä on arvokas. Ukko tuli koko ajan lähemmäs kunnes lopulta naama oli parin sentin päässä minun, mikä ei ollut mukavaa ottaen huomioon että puklua oli naamassa ja paidanpieluksilla. Yritin perääntyä, mutta hän tuli perässä. Lopulta, jouduin kieltäytymään ainakin 10 kertaa ennen kuin ukko uskoi, etten aio tulla hänen asuntoonsa, jotta hän voisi "näyttää minulle kauneuden". Huomatessani, että mies on menossa samaan rappuun jossa itse asun, luikahdin kauemmas ja lähdin kävelemään poispäin. Mies meni sisään, itse menin nurkan taakse ja poltin vielä yhden tupakan ennen kuin menin takaisin. Asun kolmannessa kerroksessa, ja kiipeän yleensä rappuja ja tullessani kerrokseen huomasin, että hissi oli samassa kerroksessa. Mies on siis seinänaapurini.
Nyt ahdistaa ajatus tuollaisen miehen naapurissa asumisesta. Ulkonäöltään ei ollut mikään perus pulsu, silkkipaita ja korea hattu, näytti siltä että on kyllä työssäkäyvä ja rahallisesti ihan hyvin toimeen tuleva. Voisiko tämä olla vain yksittäistapaus ja nyt aamulla ukko ei joko edes muista mitään tai muistaa ja on liian häpeissään puhuakseen minulle enää ikinä. Mitä mun pitäisi nyt tehdä, jotenkin ahdistaa kauheasti.
Kommentit (40)
Tuskinpa se mitään tekee jos ei tehnyt tyhjällä pihalla ollessaan yksin sun kanssa. Jos on joku tuttu mies niin voit pyytää kylään ja pitää huolen että ukko näkee sut hänen seurassaan.
Jaa tuskin miehellä menee kovin hyvin. Ei alkoholismiin tarvita pultsarin elämää, hyvätuloisetkin voivat olla hyvin itsetuhoisia juomisen saralla. Oikeastaan surullista ja hyvin ikävää, että sinä jouduit kohteeksi :( Koittaisin jatkaa eloa, niinkuin ennenkin. Jos häirintä jatkuisi, niin tekisin asiasta ilmoituksen poliisille ja isännöitsijälle. Toivotaan, että jäi yhdeksi kerraksi.
Niin kai. Olen tässä kuitenkin yli puoli vuotta asunut, ja nyt kun yhdistin miehen ja asunnon, niin muistan häneen pari kertaa törmänneeni, ollaan ihan normaalisti tervehditty eikä muuta. Toivottavasti oli siis tosiaan yksittäistapaus.
Ärsyttää just tuollaiset naisenkipeät, huonoitsetuntoiset miehet, jotka tulkitsevat jokaisen eleen, katseen ym. jotenkin olevan heitä vastaan. Miksi sinua edes pitäisi kiinnostaa joku naapurin ukko?
"silkkipaita ja korea hattu" wtf?
Kun näet tyypin selvinpäin kannattaa asiasta mainita, ehkä ymmärtää ehkä ei?
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 15:56"]
Kun näet tyypin selvinpäin kannattaa asiasta mainita, ehkä ymmärtää ehkä ei?
[/quote]
Itse ainakin vain tavatessa neutraalisti tervehtisin enkä alkaisi juttusille tuollaisten kanssa.
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 15:56"]
"silkkipaita ja korea hattu" wtf?
[/quote] Tällainen lännenhenkinen tyyli oli. Ap
Kerrostalossa asuu monenlaista väkeä ja kaikkien kanssa pitää yrittää tulla toimeen, valitettavasti. En usko että hän selvinpäin mitään yrittää, eiköhän tuo ollut ihan harmitonta. Hänelläkin on oikeus asua siellä, ei häntä tuolla perusteella voida häätää.
Ymmärrän sanalla "kuumottava" vähän toisentyyppisiä sulhasia.
En minä hänelle häätöä kaavailekaan, kunhan olen hieman ahdistunut kun tullaan iholle noin ja toivon, ettei vaivaa minua enää enempää.
Ap
Mulla oli myös naapuri joka vainosi, jatkoi ahdistelua vaikka oli ajoittain lataamossa.Pelotti olla lasten kanssa yksin kotona, kun mies oli työmatkoilla. Onneksi häirikkö ymmärsi päättää päivänsä oman käden kautta.
Eikö sinua ole varoitettu näistä tupakoinnin vaaroista?
En ihan tällaisiksi näitä vaaroja kyllä kuvitellut.
Ap
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 15:41"]Jaa tuskin miehellä menee kovin hyvin. Ei alkoholismiin tarvita pultsarin elämää, hyvätuloisetkin voivat olla hyvin itsetuhoisia juomisen saralla. Oikeastaan surullista ja hyvin ikävää, että sinä jouduit kohteeksi :( Koittaisin jatkaa eloa, niinkuin ennenkin. Jos häirintä jatkuisi, niin tekisin asiasta ilmoituksen poliisille ja isännöitsijälle. Toivotaan, että jäi yhdeksi kerraksi.
[/quote]
Miksi ihmeessä isännöitsijälle? Mitä se asian suhteen tekisi? Sanoisi, että katsellaan tai "älä vaan välitä hänestä" ja jättäisi asian siihen. Juoksevat asiat sille kuuluu, eikä ihmissuhdeasiat. Eihän se talon asukkaita tunne. Jos jollekin niin hallituksen puheenjohtajaan ottaisin yhteyttä ja kysyisin onko muilla ollut hänen kanssaan ongelmia, hän sentään tuntee/tietää asukkaat edes jossain määrin. Ja poliisiin sitten kun olisi ilmoitettavaa, muutakin "no se tuli juttelee TOSI LÄHELLE". Sympatiat siis ap:lle, inhottava tilanne, noi neuvot oli vaan hassut.
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 15:35"]Sänkyynhän se sua yritti.
[/quote]
No shit, Sherlock
Voisihan sitä tietysti kysäistä, riskinä tietysti että ovat kavereita ja pj lörpöttelee, että olen valittanut hänestä ja siitäkös varmaan riemu repeää.
Ap
Hyi, kyllä muakin ahdistaisi. Nyt välttelet vaan rappuun osumista samaan aikaan naapurin kanssa. Ehkä sillä on vaan joku poikkeuksellisen ankara ränni päällä, jos et ole ennen häneen törmännyt tai tuollaista kuullut.