Gallup: Arvostatko enemmän...
a) Tavallista työssäkäyvää ihmistä, jolle jää verojen jälkeen 1800 euroa + lapsilisä yhdestä lapsesta.
B) Työtöntä työnhakijaa, joka lähettelee aktiivisesti hakemuksiaan työpaikkoihin (myös niihin vähemmän glamorööseihin ja pienipalkkaisempiin). Haluaa töihin. Harrastaa siinä sivussa espanjaa, käsitöitä, lenkkeilyä ja zumbaa. Liiton työttömyyskorvaus verojen jälkeen 1300 e / kk + lapsilisä yhdestä lapsesta. Ei muita tuloja, mutta auttaa usein vielä köyhempää eläkkeellä olevaa äitiään.
C) Elämäntapatyötöntä, jonka päivät koostuvat pitkään nukkumisesta, telkkarin ja Netflixin katsomisesta, Candy Crash Sagassa enkkojen tahkoamisesta, kahvinjuonnista ja nettipalstoille kirjoittelusta. Hän harrastaa myös töiden välttelyä, tekosyiden keksimistä Työkkärille, Kelalle ja sossulle, ja veronmaksajien halveksuntaa. Ei halua oikeisiin töihin. Koskaan. Tulot kaikkinensa 2000 e /kk (sis. työttömyyskorvaus [liiton, kunnes tipahtaa kelan rahoille ja menee taas hetkeksi töihin], lapsilisä yhdestä lapsesta, kelan asumislisä, harkinnanvarainen toimeentulotuki, kirkon jne satunnaiset ruokakupongit n. 100 e/kk, porukoilta/sukulaisilta pummittu 50-100 e / kk, satunnaiset pimeät duunit).
Kommentit (8)
B.
Toi on muuten tosi rasittavaa, kun työtön kaveri paukuttaa mulle viestiä siitä ja tästä pelistä, miten hän on parempi ja teki taas sellaset ja tällaset enkat, eikä ymmärrä kun ei töistä voi vastata saatika että riittäis aikaa ja energiaa töiden jälkeen hakata jotain fb-pelejä.
Kuinka moni tuntee C:n tosielämässä?
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 14:51"]
[/quote]
Minä \o
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 14:51"]
[/quote]
Aika monikin. Mää tunnen parikin näitä elämäm koululaisia.
Eniten arvostan retkua joka näkyy peilistä. :D Heil minä ja mun rietastelu. Tiedän olevani cool ja kateelliset inisee mutta arvatkaa kiinnostaako?